Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aludamper

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Aludamper

    Onko raadilla mielipiteitä, omakohtasia kokemuksia tai tietoa miten käy jos tekisi 10vt koneeseen alumiinisen hihnapyörän. Syy tälle on saada 15 hampainen triggeri tehtyä. Tuo ois ehkä se helpoin tapa???

  • #2
    Mulla ollu tommonen audi sportin tekele käytössä ja voisin sen kyllä myydäkkin. Melkoisen kevennyksen se ainakin tuo ja kait siihen sen triggerinkin saa liitettyä. Hihnat sitten vain vaihtuvat lyhyempiin ja pultti kuusiokolo malliseksi.
    Viimeksi muokannut playmaker; 3.2.2010, 03:17. Perustelu: lisäys

    Comment


    • #3
      Onko tämä aihe tabu vai kyselinkö päivänselvää asiaa? Huhuja asiasta on liikkeellä mutta tietoa ei niinkää?

      Comment


      • #4
        Muutamat ovat alusta noita tehneet ja eivät ole ongelmiin törmänneet. Toiset taas ovat erittäin vahvasti noita vastaan kun aiheuttavat laakerivaurioita. Itse jättäisin kokeilematta.

        Comment


        • #5
          Saman suuntaiset jutut täälläkin kuultu. Otetaanhan vauhtipyörästäkin painoa pois, samoten veiveistä ja männistä. Eikä varmanakaan kaikki käytä tasapainotuksella.

          Paljonko muuten sulla teppo painaa ne hipo vauhtipyörät??

          Comment


          • #6
            perinteinen pyörä ~5kg ja monilevyisen 3,8kg.

            Puntituksen puutteesta en usko vaurioiden johtuvan vaan juurikin siitä ettei dampperi ole muita värinöitä vaimentamassa.

            Comment


            • #7
              20tkm oli kiinni ,eikä näkynyt laakereissa vielä hälyttävää(olivat uudet asennettaessa).

              Comment


              • #8
                Kaikissa moottoreissa kuuluu olla dampperi. Dampperin puute kulminoituu esim site, että tehokäppyrässä on jossakin kohtaa mystinen kuoppa, joku osa kiertyy itekseen löysälle toistuvasti, pakosarjat halkeilee, lohkot halkeilee, laakerit ensin kuluvat epätasasesti, kunnes joku niistä pettää ennen aikojaan.

                Laakerit eivät 20K kohdalla vielä välttämättä ole varsinaisesti rikki, mutta melkein väittäisin, että on kulmittaista kiillottumaa ja hassuja kiiltäviä laikkuja siellätäällä.

                Muutama on ajellut pitkiäkin matkoja "ongelmitta". Joo, laakerit vaan on tarkotettu kuljettamaan 200 000km ongelmitta.

                Comment

                Working...
                X