onkohan laitettavaa??kyseessä oheinen ahdettu peli. HC arvo on viimevuosien katsastuslappujen perusteella noussut vuosivuodelta, ollen 009/100(05)-> 008/100(06)-> 017/100(07)->060(08)??muut arvot normaalit:CO 0,CO 2500rmp. 0, lampada 1,00 ..täys merkkiliikkeen huoltokirja! kulutus on aika kova:tankkaamalla/tripistä seuraten ajettua matkaa(heittää vissiin jokusen%), sekä aj.tietokoneesta.keskikulutus on 15l/100km.kuluttaa tuon körötteli sitten maantie 80 km/h+30% liikennevaloja.tai ajoi raskaammalla jalalla reteesti taajamassa.alle tuon ei pääse millään?? maantielläkin 80km/h hetkellistä kulutusta ei saa alle 10l/100km,ko almäessä..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
HC arvo koholla ja kulutus kova?
Collapse
X
-
ahtimessa siivet hannaa? mulla (taisiis autossa..) samat oireet-> ahtopaineet nousee jo matalillakin kierroksilla korkeuksiin-> em vika-> koko ahdin uusiks.
Comment
-
Alkup. kysyjällä 2.7bt, ja ratkaisun ehdottaja ehdottaa VNT-ahtimen vaihtamista. Jätä siis huomioimatta se kommentti.
HC on palamaton hiilivety. Jos kattiin ei tule happea ne palamattomat eivät siinä pala. Voisihan ne HC:t polttaa sylinterissä jo.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiEttä mitenkä? En tiedä mitä "hannaa" meinaa, mutta sen tiedän että rikkinäinen ahdin ei nosta ahtoja epämääräisen korkealle.
Comment
-
Tämä on hauska keskustelu :)
Tässä ei missään kohtaa kerrota, missä autossa ja missä moottorissa alkuperäinen ongelma edes on, mutta vinkkejä tulee niin TDI:n vnt-ahtimeen liittyen ja bensaturboon myös. Itse arvelisin, että aloittaja kysyy neuvoa 2,7T ongelmiin, koska profiilissa tuollainen auto keikkuu, mutta varmaahan tämä ei ole. Niin ja 2,7T on bensakone ja vnt-ahtimia ei toistaiseksi niihin ole laitettu.
Eikös tuo ahtojen nopea ja tosi aikainen nousu ole yleisesti jopa hyvä asia, niin miksi tälläinen "vika" pitäisi saada pois? No, se siitä, koska tämän auton ongelma tuskin on itse ahtimissa. Eli itse lähtisen lukemaan vikakoodit ja jos mitään ei selviä sillä, niin vaihtaisn autoon (kuvitellaan, että se on 2.7T koneella) lambdat ja sytkäosat.
Aloittaja ei varmaan enää tätä keskustelua lue, koska ei ole edes porkkiksen toisena olevaa postausta lukenut, joten kai tämä oli tässä.
Comment
-
moronmoron,jus tulin TRE:en jäärata-ajoista(6.2.),jossa A-clubilaisiakin.. keskustelun auto on siis profiilin a6 2.7bit,eli 2*kkk03k matalapaine pakokaasuahtimin/eli luonnostaan paineet korkeat alhaalta ja laajalla(max. nm. 1700-4000rmp.) kuin harald totesikin- taitaa päästää bensaa sylinterin läpi,kun toi hc arvo kohonnut ja kuluttaa niin paljo soppaa,ettei taho perse kestää ajella!! liekkö ahtimet väljät?- ajettu 208tkm.,täys merkkihuollettu,kiihtyy ihan jees.. tietääkö kukaan miten tota hiilivetyjen korkeeta arvoa alkais fiksaan??
Comment
-
niin..tulpat katoin ja näytti päällisinpuolin ihan ok,ne oli huolto-ohjelman mukaan laitettu- tosin ei hajua millon viimetteeks,platina/15e/kpl -joten ei viiti ihan heti vaihtaa.oiskohan sytytysjärjestelmässä muita tarkastettavia,"härö"-kohteita?tässä on joka pytylle oma sytytyspuolansa(mikähän orkkiksien vastusarvo tulisi olla, jos vähän virtamittarilla koittais)?
Comment
-
Pääpiirteissään noin, mutta ilman lisenssimaksua ei saa nollattua vikakoodeja eikä selitteet selväkielisinä. Jostain netin syövereistä löytyy laittomuuksiakin, mutta suosittelen kyllä oikean VCDS-kaapelin hankkimista jos ajattelit harrastaa audioilua pidempäänkin.
Itse olen larussa, voin katsoa niitä koodeja sikäli kun ei-CAN-väyläinen adapteri toimisi sun auton kanssa.
Comment
-
Comment
-
Olen kyllä lambda antureiden kannalla. Onko tarkkoja tietoja päästöarvoista?Kannattaa myös tarkistaa ilmastoinnin kautta moottorin lämpötila anturi lukema.
kanava 51
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml
Comment
-
Tuli sitten luettua vikakoodit tästäkin autosta:Koodi:VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 4B0 907 551 G Component and/or Version: 2.7l V6/5VT 0001 Software Coding: 05552 Work Shop Code: WSC 02325 8 Faults Found: 17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus P1453 - 35-00 - - 16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity P0154 - 35-00 - - 17528 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Open Circuit P1120 - 35-00 - - 17870 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Implausible Signal P1462 - 35-10 - - - Intermittent 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 17864 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 1: Limit Reached P1456 - 35-10 - - - Intermittent 17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High P1113 - 35-10 - - - Intermittent Nollaus VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 4B0 907 551 G Component and/or Version: 2.7l V6/5VT 0001 Software Coding: 05552 Work Shop Code: WSC 02325 2 Faults Found: 17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus P1453 - 35-00 - - 17528 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Open Circuit P1120 - 35-00 - - nollaus taas VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 4B0 907 551 G Component and/or Version: 2.7l V6/5VT 0001 Software Coding: 05552 Work Shop Code: WSC 02325 3 Faults Found: 17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus P1453 - 35-00 - - 17528 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Open Circuit P1120 - 35-00 - - 16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity P0154 - 35-00 - -
Comment
-
Tilasin itse lamdat http://www.lambdasensor.com/. Säästin 100? ja toimitus oli nopea. Suosittelen.
Comment
-
Oli muuten 'helmi' löytö tuo VISSII:n ehottama ilmastoinnin näytöltä saatava data. Onkohan noissa profiilin kulkineissa vielä muita "jemma-piilotoiminto" tyyppisiä ilostuksen aiheita? No joo.. olihan noita vikakoodeja jokunen.. Luettaessa koodit, auto oli tyhjäkäynnillä ja lambda-arvo seilasi hieman ylös ja alas.Viimeisen katsastuksen -08(tuonti auto) muut päästöarvot oli:co 0, co2500 0, lambda 1. Nyt täytyis vaan vielä tietää mitä hommaan. joten jos joku voisi selventää nuo vikakoodit/ mistä löytää vikojen koodilistan? On hiukka epäselvää montako lambdaa/EGT anturia tuossa on? Ja ovatko osat vaan "koomassa" esim.moot.ohj.boxin vian/tms. muun häiriön heijasteen johdosta, vai täys sököjä?
Comment
-
Puskee näköjään koko ajan kuskin puolen EGT-koodia (molemmilla puolilla 1 EGT) ja saman puolen ylempää lambdaa (en ole varma onko sulla 2 vai 4 lambdaa yhteensä). Ja koska tulevat nollauksen jälkeen aina uudestaan, ovat siis päreenä. Suositus: vaihdat EGT:t ja lambdat molemmille puolille, niin varmistat parhaan toiminnan.
Alta lisää vikakoodeista ja VagComista:
http://www.ross-tech.com/
Comment
-
Tässä on myös ajk-motti, kuin sulla pmtp., joten ovat vertailu kelpoisia. Mistähän käsin noihin 4 lambdaan ja 2 EGT:hen pääsis käsiksi parhaiten, kun on niin kovin ahdasta? Sen verta tuli jo "tutkittua" pakoputkiston alkupäätä konehuoneen puolelta(ilmamassamittari+imuilmaputki irti),että hopeisen lämpösuojapellin läpi,(ylöspäin), oli nähtävissä sojottavan 2 tikkua apumiehen puoleisessa putkessa; Lähempänä konetta kaposempi/EGT? ja kardaanitunnelin suulla leveämpikantainen/lambda? Korjatkaa jos olen väärässä! Mihinkähän ovat sakemannit loput piilottaneet suuressa viisaudessaan??
Comment
-
Comment
-
EGT saa myös kuskin puolelta suht helposti vaihdettua. Itsellä meni eka kerralla alle tunti. Kaikki onnistuu yläkautta.
Comment
Comment