Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

HC arvo koholla ja kulutus kova?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • HC arvo koholla ja kulutus kova?

    onkohan laitettavaa??kyseessä oheinen ahdettu peli. HC arvo on viimevuosien katsastuslappujen perusteella noussut vuosivuodelta, ollen 009/100(05)-> 008/100(06)-> 017/100(07)->060(08)??muut arvot normaalit:CO 0,CO 2500rmp. 0, lampada 1,00 ..täys merkkiliikkeen huoltokirja! kulutus on aika kova:tankkaamalla/tripistä seuraten ajettua matkaa(heittää vissiin jokusen%), sekä aj.tietokoneesta.keskikulutus on 15l/100km.kuluttaa tuon körötteli sitten maantie 80 km/h+30% liikennevaloja.tai ajoi raskaammalla jalalla reteesti taajamassa.alle tuon ei pääse millään?? maantielläkin 80km/h hetkellistä kulutusta ei saa alle 10l/100km,ko almäessä..

    #2
    Koitapa painaa muokkaa-napukkaa ja painella muutamat rivinvaihdot ja isot kirjaimet.

    Comment


    • #3
      ahtimessa siivet hannaa? mulla (taisiis autossa..) samat oireet-> ahtopaineet nousee jo matalillakin kierroksilla korkeuksiin-> em vika-> koko ahdin uusiks.

      Comment


        #4
        ahtimessa siivet hannaa? mulla (taisiis autossa..) samat oireet-> ahtopaineet nousee jo matalillakin kierroksilla korkeuksiin-> em vika-> koko ahdin uusiks.
        Että mitenkä? En tiedä mitä "hannaa" meinaa, mutta sen tiedän että rikkinäinen ahdin ei nosta ahtoja epämääräisen korkealle.

        Comment


          #5
          Alkup. kysyjällä 2.7bt, ja ratkaisun ehdottaja ehdottaa VNT-ahtimen vaihtamista. Jätä siis huomioimatta se kommentti.

          HC on palamaton hiilivety. Jos kattiin ei tule happea ne palamattomat eivät siinä pala. Voisihan ne HC:t polttaa sylinterissä jo.

          Comment


            #6
            Alkup. kysyjällä 2.7bt, ja ratkaisun ehdottaja ehdottaa VNT-ahtimen vaihtamista. Jätä siis huomioimatta se kommentti.
            No ilmanko:)

            HC on palamaton hiilivety. Jos kattiin ei tule happea ne palamattomat eivät siinä pala. Voisihan ne HC:t polttaa sylinterissä jo.
            Ts. Sytytys häröjä. Kandee varmaan tulpat ihan eka vaihtaa, jos ei ole viime vuosiin sitä tehty.

            Comment


              #7
              Lisättäköön nyt vielä että kylmät kelit ja lumi tekevät ilman lapsetukstakin sen, että kulutus nousee parilla litralla.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                Että mitenkä? En tiedä mitä "hannaa" meinaa, mutta sen tiedän että rikkinäinen ahdin ei nosta ahtoja epämääräisen korkealle.
                Kun kysymyksessä on TDI ja jos tuossa on jo VNT -ahdin, niin siipien hannaaminen on ilmeisesti VNT:n siipien takertelua. Tämä takerteleu kyllä voi nostaa ahtoja liian ylös, jos siivet jumii kiinni.

                Comment


                • #9
                  Tämä on hauska keskustelu :)

                  Tässä ei missään kohtaa kerrota, missä autossa ja missä moottorissa alkuperäinen ongelma edes on, mutta vinkkejä tulee niin TDI:n vnt-ahtimeen liittyen ja bensaturboon myös. Itse arvelisin, että aloittaja kysyy neuvoa 2,7T ongelmiin, koska profiilissa tuollainen auto keikkuu, mutta varmaahan tämä ei ole. Niin ja 2,7T on bensakone ja vnt-ahtimia ei toistaiseksi niihin ole laitettu.

                  Eikös tuo ahtojen nopea ja tosi aikainen nousu ole yleisesti jopa hyvä asia, niin miksi tälläinen "vika" pitäisi saada pois? No, se siitä, koska tämän auton ongelma tuskin on itse ahtimissa. Eli itse lähtisen lukemaan vikakoodit ja jos mitään ei selviä sillä, niin vaihtaisn autoon (kuvitellaan, että se on 2.7T koneella) lambdat ja sytkäosat.

                  Aloittaja ei varmaan enää tätä keskustelua lue, koska ei ole edes porkkiksen toisena olevaa postausta lukenut, joten kai tämä oli tässä.
                  Viimeksi muokannut pmtp; 6.2.2010, 18:41. Perustelu: Kirjoitusvirhe

                  Comment


                  • #10
                    moronmoron,jus tulin TRE:en jäärata-ajoista(6.2.),jossa A-clubilaisiakin.. keskustelun auto on siis profiilin a6 2.7bit,eli 2*kkk03k matalapaine pakokaasuahtimin/eli luonnostaan paineet korkeat alhaalta ja laajalla(max. nm. 1700-4000rmp.) kuin harald totesikin- taitaa päästää bensaa sylinterin läpi,kun toi hc arvo kohonnut ja kuluttaa niin paljo soppaa,ettei taho perse kestää ajella!! liekkö ahtimet väljät?- ajettu 208tkm.,täys merkkihuollettu,kiihtyy ihan jees.. tietääkö kukaan miten tota hiilivetyjen korkeeta arvoa alkais fiksaan??

                    Comment


                    • #11
                      niin..tulpat katoin ja näytti päällisinpuolin ihan ok,ne oli huolto-ohjelman mukaan laitettu- tosin ei hajua millon viimetteeks,platina/15e/kpl -joten ei viiti ihan heti vaihtaa.oiskohan sytytysjärjestelmässä muita tarkastettavia,"härö"-kohteita?tässä on joka pytylle oma sytytyspuolansa(mikähän orkkiksien vastusarvo tulisi olla, jos vähän virtamittarilla koittais)?

                      Comment


                        #12
                        Oletko VAG-COM:illa kattonut misfire laskuria?

                        Comment


                        • #13
                          hc-arvo

                          ei oo vielä tullu hommatua kamoja-pitää perehtyä tuohon vag-com:in.ymmärsinköhän oikein,että se on kannettavaan ilmatteeks ladattava softa ja sen lisäksi tarvii ostaa vaan USB-OBD kaapeli ,a' 40e,eikä muita kuluja?

                          Comment


                            #14
                            Pääpiirteissään noin, mutta ilman lisenssimaksua ei saa nollattua vikakoodeja eikä selitteet selväkielisinä. Jostain netin syövereistä löytyy laittomuuksiakin, mutta suosittelen kyllä oikean VCDS-kaapelin hankkimista jos ajattelit harrastaa audioilua pidempäänkin.

                            Itse olen larussa, voin katsoa niitä koodeja sikäli kun ei-CAN-väyläinen adapteri toimisi sun auton kanssa.

                            Comment


                            • #15
                              sehän vaan passaa..laitatko privana tarkemmin,ni sovitaan!olen tulossa lauttikseen huomenna /la toista kaveria morottaan!

                              Comment


                              • #16
                                Sekä HC.n että kulutuksen nousu voisi viitata ihan vaan rikkinäisen / tukkeutuneesen kattiin.

                                Comment


                                • #17
                                  Olen kyllä lambda antureiden kannalla. Onko tarkkoja tietoja päästöarvoista?Kannattaa myös tarkistaa ilmastoinnin kautta moottorin lämpötila anturi lukema.
                                  kanava 51

                                  http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml
                                  Viimeksi muokannut VISSII; 12.2.2010, 22:39. Perustelu: virheen korjaus

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuli sitten luettua vikakoodit tästäkin autosta:
                                    Koodi:
                                    VAG-COM Version: Release  311.2-N
                                    
                                    Control Module Part Number: 4B0 907 551 G  
                                      Component and/or Version: 2.7l V6/5VT         0001
                                               Software Coding: 05552
                                                Work Shop Code: WSC 02325
                                    8 Faults Found:
                                    17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
                                            P1453 - 35-00 - -
                                    16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
                                            P0154 - 35-00 - -
                                    17528 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Open Circuit
                                            P1120 - 35-00 - -
                                    17870 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Implausible Signal
                                            P1462 - 35-10 - - - Intermittent
                                    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
                                            P0130 - 35-10 - - - Intermittent
                                    18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
                                            P1602 - 35-10 - - - Intermittent
                                    17864 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 1: Limit Reached
                                            P1456 - 35-10 - - - Intermittent
                                    17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
                                            P1113 - 35-10 - - - Intermittent
                                    
                                    Nollaus
                                    
                                    VAG-COM Version: Release  311.2-N
                                    
                                    Control Module Part Number: 4B0 907 551 G  
                                      Component and/or Version: 2.7l V6/5VT         0001
                                               Software Coding: 05552
                                                Work Shop Code: WSC 02325
                                    2 Faults Found:
                                    17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
                                            P1453 - 35-00 - -
                                    17528 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Open Circuit
                                            P1120 - 35-00 - -
                                    
                                    nollaus taas
                                    
                                    VAG-COM Version: Release  311.2-N
                                    
                                    Control Module Part Number: 4B0 907 551 G  
                                      Component and/or Version: 2.7l V6/5VT         0001
                                               Software Coding: 05552
                                                Work Shop Code: WSC 02325
                                    3 Faults Found:
                                    17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
                                            P1453 - 35-00 - -
                                    17528 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Open Circuit
                                            P1120 - 35-00 - -
                                    16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
                                            P0154 - 35-00 - -
                                    Sanoisin että on ainakin asiaa www.vpv-motorracing.com sivustolle, ja EGT-antureista muut sahapukin käyttäjät voinevat tarjota vertaistukea.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tilasin itse lamdat http://www.lambdasensor.com/. Säästin 100? ja toimitus oli nopea. Suosittelen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        vpv:ltä kummatkin lambdat ja Tepolta taas EGT anturit.Laakkoselta hankin EGT anturit n.2vuotta sitten n.200€/kpl ja vpv:ltä normaali planaarilambda n.80€/kpl merkkiä Bosch.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oli muuten 'helmi' löytö tuo VISSII:n ehottama ilmastoinnin näytöltä saatava data. Onkohan noissa profiilin kulkineissa vielä muita "jemma-piilotoiminto" tyyppisiä ilostuksen aiheita? No joo.. olihan noita vikakoodeja jokunen.. Luettaessa koodit, auto oli tyhjäkäynnillä ja lambda-arvo seilasi hieman ylös ja alas.Viimeisen katsastuksen -08(tuonti auto) muut päästöarvot oli:co 0, co2500 0, lambda 1. Nyt täytyis vaan vielä tietää mitä hommaan. joten jos joku voisi selventää nuo vikakoodit/ mistä löytää vikojen koodilistan? On hiukka epäselvää montako lambdaa/EGT anturia tuossa on? Ja ovatko osat vaan "koomassa" esim.moot.ohj.boxin vian/tms. muun häiriön heijasteen johdosta, vai täys sököjä?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Puskee näköjään koko ajan kuskin puolen EGT-koodia (molemmilla puolilla 1 EGT) ja saman puolen ylempää lambdaa (en ole varma onko sulla 2 vai 4 lambdaa yhteensä). Ja koska tulevat nollauksen jälkeen aina uudestaan, ovat siis päreenä. Suositus: vaihdat EGT:t ja lambdat molemmille puolille, niin varmistat parhaan toiminnan.

                                            Alta lisää vikakoodeista ja VagComista:
                                            http://www.ross-tech.com/

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tässä on myös ajk-motti, kuin sulla pmtp., joten ovat vertailu kelpoisia. Mistähän käsin noihin 4 lambdaan ja 2 EGT:hen pääsis käsiksi parhaiten, kun on niin kovin ahdasta? Sen verta tuli jo "tutkittua" pakoputkiston alkupäätä konehuoneen puolelta(ilmamassamittari+imuilmaputki irti),että hopeisen lämpösuojapellin läpi,(ylöspäin), oli nähtävissä sojottavan 2 tikkua apumiehen puoleisessa putkessa; Lähempänä konetta kaposempi/EGT? ja kardaanitunnelin suulla leveämpikantainen/lambda? Korjatkaa jos olen väärässä! Mihinkähän ovat sakemannit loput piilottaneet suuressa viisaudessaan??

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei ole tuossa koneessa kuin 2 lambdaa ja 2 EGT anturia ja ne on juuri nuo mitä mainitsitkin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jep, juuri noin. Kuskin puolelta voi ottaa jäähdytysnestesäiliötä irti ja kääntää sivuun, niin pääsee käsiksi sille puolelle. Olikohan niin, että kuskin puolen EGT sojottaa vähän alaspäin tai sivulle ja voi joutua operoimaan myös alhaalta käsin (autoa ylös ja panssaria pois).

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    EGT saa myös kuskin puolelta suht helposti vaihdettua. Itsellä meni eka kerralla alle tunti. Kaikki onnistuu yläkautta.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X