Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEC vikakoodi 00515

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AEC vikakoodi 00515

    Eli autona S6 C4 AEC-V8:lla ja automaatilla. Kun kiihdyttää reippaasti, auto menee - ei mene - menee - ei mene. Bensaa kuluu 17-18 litraa satasella rauhallisessa ajossa.

    --> Vikakoodien lukuun. Antoi vain vikakoodin 00515, liittynee antureihin. Eli mihin antureihin ja mistä päin löytyvät?

    Haulla yritetty, en löytänyt apuja sillä.

  • #2
    00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): No Signal

    Elikkäs nokka-akselin asennontunnistin.

    Comment


      #3
      Miten vika on syntynyt?

      Tuo on hall-anturin vikakoodi. Hall-anturi on toisessa jakajassa ja siinä ei ole säätöä kantta vasten. Epäilenpä, että joko jako on sekaisin tai sitten hall-anturi oikeasti viallinen.
      Auto käy myös ilman hallia, jos se on startatessa ollut järjissään. Pudottaa nakutustunnistuksen pois ja myöhästää sytytystä todella paljon. Siitä voi johtua aaltoilu ja etenkin kulutus.

      Comment


      • #4
        Vian synnystä ei ole tarkempaa tietoa. Tehnyt tuota jo jonkun aikaa, mutta kulutus on noussut viimeaikoina todella rajusti. Toki pakkanenkin on osallisena kulutuksen nousussa.

        Miten tuota vikaa voisi haarukoida jaon tai hallin välillä?

        Comment


        • #5
          Itsellä 1998 vuosimallin A6 1,8 turbokoneella. Kiihdyttäessä esiintyy nykimistä ja taitaa bensankulutuskin olla lisääntynyt.

          Antaa vikakoodin:

          1 Fault Found:
          00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
          30-00 - Open or Short to B+

          Mitenkäs tilannetta vois/kannattais lähteä korjailemaan?

          Comment


          • #6
            Hall anturi ongelma

            Mulla sama ongelma eli 00515 hall sensor 30-00 open or short to b+ ja autona A4 b5 1.8t -95 aeb. Just Laakkoselta hain uuden anturin ja sama vikakoodi tulee, myös jakopää on tarkistettu että merkit täsmää. Ensimmäinen mäntä on yläkuolokohdassa merkkien täsmätessä. Eculta anturille tulevasta johdosta on mitattu yleismittarilla 1 ja 3 navasta 5V niinku vissiin pitääki. Alkaa loppua ideat kesken pikkuhiljaa.

            Comment


            • #7
              mittaa signaali ecun päästä myös. eihän tuo pelkästään kerro mitään että anturille tulee käyttöjännite ?
              vikakoodin selitehän on suomeksi että signaalijohdin on "avoinna" = ilmassa tai anturin sisääntulo on oikosulussa käyttöjännitteeseen.

              === tarkista signaalin muoto ekun luota, ihan vaiks yleismittarilla. signaalijohtimen pitäisi maadoittua (mennä akun miinusnapaan nähden nolliin) kun anturin lukupään välissä on rautaa. Muulloin siellä pitäisi sitten olla jotain 5V - 12V välillä (en tiedä tarkkaa arvoa)

              Comment


              • #8
                Mittailtiin tuota anturia, tehtiin mittaus siten että ECU:ssa oli kaikki piuhat paikallaan, autossa oli sytytysvirta päällä.

                Mittari pistettiin liittimen kantaan anturin ollessa kiinni liittimessä.

                Liittimen pinnistä 1-Maa = 5v, ei muutosta kun laitettiin rautaa anturin "lukupään" väliin.

                Liittimen pinnistä 2-Maa = 0v, ja kun laitettin taas rautaa väliin nousi jännite 12v.

                Osaako joku nyt sanoa menikö mittaus pieleen vai onko jossain oikosulku?

                Piuhat on tarkastettu anturin liittimestä ---> ECU:n liittimeen asti, kaikki OK.

                Autossa sytytysvirran olessa päällä ECU:ssa kaikki liittimet kiinni, antaa yleismittari "piippaus" asennossa
                anturin liittimen 1 ja 2 pinnin välissä "oikosulku" merkin, tässä joku vikana?

                Comment


                • #9
                  Tähän vois vielä vähän tarkentaa, että vika ilmeni auton kansivian korjauksen jälkeen. Eli auton kansi korjautettiin Tammerdieselillä tampereella. Auto käy tyhjäkäynnillä suht normaalisti ja tasaisesti mutta ajossa huomaa ettei kaikki pelaa niinkuin pitäis.

                  Comment


                  • #10
                    pin 2 näyttäs olevan signaali joo.

                    mittaas yleismittarillas nastaan 3 - ja nastaan 2 + yleismittarista, sillain se pitäisi mitata.

                    1=käyttöjännite , varmaankin 5v
                    2=signaali
                    3=signalimaa minkä eku luo.

                    tymä kysymys, mut onks se nokan asentokiekko kondiksessa (oikeassa asennossa ?)

                    Comment


                      #11
                      Tämmönen UrS6 4.2 (manuaali) tuli hommattua ja tuntui, ettei ihan kaikki ole kotona (joskin ei vastaavaa verrokkia itellä ole ollut). Noh, Hallista oli tuo sama koodi. Lähti käyntiin kylmänä ja kuumana ja kulki tasaisesti kumminkin, joskin alhaalta tuntui miettivän. MUTTA: Kun metsästin hall anturia, niin huomasin että koko hallissa ei ole ollut edes liitintä kiinni. Eli näköjään tuo tosiaan toimii ilman koko roskaa. En nyt tiedä muuttuiko meno tosin yhtään paremmaksi, kun kytkin johdon, joten pitää vielä tutkailla tuota tarkemmin. (koodi tosin hävisi, eikä tullut takaisin).

                      Comment

                      Working...
                      X