Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 Takaperien erot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4 Takaperien erot

    Kaverin A6:sta (-95 2.8 q (mun ex)) särkyi ilmeisesti öljynpuutteesta perä. Perä on tyypiltään CKF, jota on kahdella eri varaosanumerolla: 017 500 044 H (merkitty vihreällä) ja 017 500 044 N (merkitty keltaisella). Tietääkö kukaan, mitä eroa näillä on ja ovatko vaihtokelpoisia?

    #2
    Perävälitys ja onko mekaanista lukkoa vaiko ei, ratkaisee. Vetarin laipat saa vaihdettua aika pienellä vaivalla. Etkaa kaivelemaan, siellä on tieto perävälityssuhteista, pitää vain jakaa esim. 37/9 = 4.11

    Comment


      #3
      Ja eikö vielä perävälityssuhteet on lähes kaikissa 4,11? Välityserot sitten tehty vaihteiston välityksillä.
      Mulla esim profiilin kulkineissa 4,11 perävälitykset, bensakoneessa sitten vitosen välitys joku 0,83 ja dieselissä kuutosen 0,56

      Comment


        #4
        no tuota, ei kannata yleistää tuota perävälitys juttua. Niitä on tehtaalta tullu aika montaa eri variaatiota, kaikki välityserot ei tosiaan ole tehty laatikolla.

        Pinjonin ja lautaspyörän pystyy toki vaihtamaan perästä toiseen jos ovat ehjät.

        Comment


          #5
          Kyllä tuota tuli albumista katseltua jo heti kättelyssä, mutta kun sieltäkään en löytänyt mitään tietoa eroista tai missä autossa on mikäkin. Tuota CKF perää (molemmat siis 37/9) on siis kahdella eri numerolla ja ainoa ero mistä on löytynyt tietoa on eri väriset maalitäplät kyljessä. Tämän vuoksi tuskin on eri varaosanumeroa laitettu.

          Comment


            #6
            Gedu: kerropa missä C4Q:ssa manuaalivaihteiston yhteydessä muu perävälitys kuin 4,11?
            Joissain alkuvuosien neloskoneisissa? Audin sivuilla kun on vm 95-> niin sieltä löytyi 1,8Q 92 kW joka olis 4,55 perällä. Muut manuaalivaihteiset 2,6-S6 kaikki 4,11 perävälityksellä. Automaateissa sitten myös eri välitykisä (4,093-4,333)

            Comment


            • #7
              Moro! Autona mulla C4 S6 vm 1996, 6 pykäläinen manuaali, 2.2 turbo koneella. Autosta kuuluu kolotus aina kun veto ei ole päällä, ja vika saattaa olla rikkinäinen perä kuulemma (voi olla vetarikin). Nyt pitäis tietää että mitkä kaikki perät tuonne kävis? Mistä löytyis tietoa?
              Onko audilla jotain samanlaista sivua kun BMW:llä on BMWfans.info, jos joku sattuu tietään?
              Kiitoksia!

              Comment


              • #8
                Osaako joku kertoa, että sopiiko 2,6 automaatin lukottoman CKF-tunnuksella olevan perän tilalle 2,8 manuaalin AAT perä, jossa lukko? Lukko ei tietysti toimisi, mutta tuossa 2,6:ssahan on se luistonesto ja sen pitäisi toimia uudellakin perällä normaalisti.

                Comment


                • #9
                  Mielestäni automaatin perissä tuo 3.89 ja manuaaleissa 4.11 välitys. Tämä mutuna jostain 5v takaa kun piti oma vaihtaa.

                  Comment


                  • #10
                    Varustetarrassa lukee CKF ja en ole auton alla käynyt tarkistamassa mitä kuoressa lukee. Mutta tuon sivun mukaan välitys olisi 37/9, 4.11.
                    http://www.oemepc.com/audi/part_sing.../372320/lang/g


                    En kyllä ymmärrä miksi CKF-tunnuksella olevia periä olisi kahdella värikoodilla, mutta samalla välityksellä? Foorumilla tosiaan monessa yhteydessä on sanottu, että automaatissa olisi se 3.89 ja manuaalissa 4.11, joka selittäisi värikooditkin.

                    Comment


                      #11
                      ETKA kertoo CKF-murikalle välitykseksi saman kuin AAT:lle, 37/9. Näin ollen välityksen puolesta se kyllä käy.

                      Comment


                      • #12
                        Onko kellään kokemusta miten sopivuus muuten? Vetarit meni aikoinaan lukollisesta AAT:stä lukottomaan, eli voisi olettaa, että perän leveys on ainakin sama.

                        Comment


                          #13
                          sama leveys siellä on... samat sisuskalut käy myös aika laajalla vuosimalliskaalalla jos esim matopyörätasuria havittelee

                          Comment


                          • #14
                            Kai se AAT sitten korvaavaksi peräksi sopisi. Auton oma CKF kuulostaisi ulisevan. Kiitos vastauksista!

                            Comment

                            Working...
                            X