Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EPC-varoitus (A3 2.0TFSI -06 43tkm)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • EPC-varoitus (A3 2.0TFSI -06 43tkm)

    Moi,

    Sellaista kysyisin että kannattaako tässä huolestua, kun toissapvänä sattui seuraavanlainen tapahtuma:

    Eli pakkasta oli noin -19 ja auto oli seissyt parkkipaikalla muutaman pvän. Laitoin otsikon auton lohkoon, jossa se oli pari tuntia ja lähdin liikkeelle. Ajoin noin 700m kauppakeskuksen parkkitaloon, jossa auto seisoi noin 30min. Lähdin parkkitalosta liikkeelle ja EPC-varoitusvalo jäi palamaan yllättäen liikkeellelähdettäessä. Auto myös nyki rajusti ja ei vaihtanut vaihdetta ykköstä isommalle 30km/h vauhdissakaan, vaan jurrutti yli 3000rpm:llä nykien. Ajoin auton pihaan, jossa sammutin auton ja käynnistin uudelleen. Varoitusvalo sammui ja auto toimi normaalisti sen jälkeen. Ajoin noin 20km ja parkkeerasin auton pihaan.

    Kannattaako asiasta huolestua, vai pistää vain "pakkashäiriön" piikkiin tuo ilmennyt vika, jos auto toimii lähiaikoina normaalisti ilman tuon varoitusvalon uudelleensyttymistä? Kiitos.


    EDIT: Auto ollut mulla edelliset 13tkm, eikä mitään moottorivikoja ole ilmennyt aiemmin, eikä huoltohistoriassakaan ole mitään poikkeavaa (auto ostettu edelliseltä omistajalta noin 30tkm ajettuna).

    #2
    En itse hirmuisesti huolestuisi. Vikamuistiin on jäänyt jäljet tapahtumasta. Seuraavassa huollossa viimeistään selviää mikä sitä ahdisti.

    Comment


    • #3
      Asiasta ihan kolmanteen asikainl, paljonko sun 2.0tfsi syö öljyä?

      Comment


      • #4
        Aika paljon syö, etenkin kesällä. Mitäköhän tähän mutulla heittäs...oon ajanu tolla sen 14tkm ja varmaan jotain 5l lisänny öljyä tohon, tosin ostaessa oli melko tyhjänä säiliö kun parin tuhannen jälkeen sytty öljymäärän varotusvalo. Radalla tuli käytyä ajamassa joku 15 kiekkaa, että siellä varmaan kulu normia enemmän kyl vielä. Muuten melkein pelkästään matka-ajoa tullu ajettua (90%+).

        Comment


        • #5
          2.0TFSI rakastaa öljyä :D onhan siitä tuola jopa oma topicci.

          Comment


          • #6
            Oma tfsi tehnyt vastaavan tempun pakkasella. Yö ulkosalla -24 asteessa ja aamulla muutama tunti letkussa. Auto lähti hyvin käyntiin, mutta alkoi saman tien käymään kuin zetori ja EPC palaa, taisi palaa muitakin herjausvaloja. Sammutin ja käynnistelin pariin kertaan uudelleen, kunnes alkoi käymään kunnolla. EPC silti jäi palamaan, kunnes ajoin lämpimään talliin ja sulattelin puolisen tuntia autoa. Sen jälkeen toimi taas. Ilmeisesti tfsi tykkäisi nukkua yöt viltin alla sisätiloissa.

            Comment


            • #7
              Tämmöinen fiilis tässä itsellänikin on tuosta tfsi koneesta, omani on nyt laakkosella sulatettavana, alkoi vain äkkiseltään valittamaan öljynpaineista kun piti reissuun lähteä, jäi matka tekemättä, nyt tässä odotellaan tuomiota.

              Comment


              • #8
                Etenkin talvikelillä tuollainen 700m ajaminen käynnistyksen jälkeen ei ole järkevää. Tai ainakin käyttelet autoa pikkasen pidempään ennen ajoa tai ennen sammutusta että ehtii lämmetä kunnolla.

                Comment


                • #9
                  Itselläkkin tänään alkoi Audi A3 2.0 TFSI oireilla eli kylmällä koneella tyhjäkäynti seilasi 500-100rpm välillä, tuntui et tukehtuu/sammuu ja muutenkin tukkoisen tuntuinen. Mitään vikaa ei ilmestynyt ruutuun. Lämmöt kun nousi niin alkoi rokkaamaan ihan normaalisti. Kukaan muu törmännyt samanlaiseen oireeseen? Auto ollut itsellä alle kuukauden, sielunelämä hiukan hakusessa:)

                  Comment


                  • #10
                    Juu yhden kerran on ollut tuollaista, hetken kun antoi käydä ja käynnisti uudelleen niin ei sen jälkeen enään tehnyt tuota.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla kävi kerran (joulukuussa) niin, että EPC valo sekä ESP valo jäi palamaan mutta auto toimi normaalisti. Pienen ajomatkan sekä uudelleen käynnistyksen jälkeen valot häipyivät eikä ole tuollaista tullut uudestaan.

                      Viime viikolla taas aamulla tuntui auto käynnistyneen vajaalla eikä toennut uudella yrityksellä. Hetken käytyään paikallaan tokeni ja on siitä lähtien taas toiminut normaalisti. (ehkä puola menossa rikki?)

                      Auto on joka päivä ajossa (lyhyttä kaupunki matkaa) ja lohkarissa, eli mitään poikkevaa en ollut tehnyt kumpanakaan kertana.

                      Auto on 05 2,0 tfsi dsg:llä ja kilsoja 44tkm.

                      Mutta kyllä monet autot temppuilee ja tuntuu, että mitä kireämpi peli sen herkempi. Mulla oli 180hp pösö joka myös muutaman kerran starttaili miten sattuu ja tokeni uusinta yrityksillä.. silloin laitoin sen ranskalaisuuden piikkin mutta näköjään tämä audikin oireilee välillä.

                      Comment


                      • #12
                        Tänään taas, -18 ja älytön viima. Työpaikan tolppa ei jostain syystä antanut virtaa ja moottorin öljynlämpötila näytti -18, kun käynnistin. Samaa tukkoista käyntiä ja tyhjäkäynti seilas epämääräisesti. Kuitenkin ilman varoitusvaloja. Kävi kovin tukkoisesti ja huonosti, kunnes öljynlämpötila nousi tuonne 30 asteeseen ja annoin auton hetken huilata. Uudellen käynnistys ja oireet hävisivät.
                        Kovin herkältä tuntuu tuo tfsi pakkaselle. Toki autotallista lähtiessä ajettu -38 asteessa tuntikausia ilman ongelmia.
                        Auto on 16 tkm ajettu S3.

                        Juuri samalla tavalla:
                        kylmällä koneella tyhjäkäynti seilasi 500-100rpm välillä, tuntui et tukehtuu/sammuu ja muutenkin tukkoisen tuntuinen. Mitään vikaa ei ilmestynyt ruutuun. Lämmöt kun nousi niin alkoi rokkaamaan ihan normaalisti.

                        Comment


                          #13
                          Löin päivän seisoneen tfsi:n kylmiltään tulille ja jätin pihalle pyörimään. Vähän ajan kuluttua palattuani, pyöri kolmella EPC, ESP off valot palaen. Oli tullut koodia elektronisen kaasuläpän limitin ylityksestä. Mitä todennäköisimmin on kondenssivettä jäätynyt väärään paikkaan. Ei tullut uudestaan.

                          Edellisenä päivänä A8:sta jäätyi ISV, oli täynnä jäähilettä. Kovat pakkaset ja pätkäajo ei oikein sovi yhteen

                          Comment

                          Working...
                          X