Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 avant 2.6 v6 jakopää huolia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 avant 2.6 v6 jakopää huolia?

    Koitin tuossa selailla searchila samaista asiaa, mutta huonolla menestyksellä.

    Otsikon mukainen auto, ajettu 200tkm vm-96.

    Eli käytin autoni jakopää huollossa, jossa sitten ymmärtääkseni vaihdettiin jakohihna, moniura laturille, vesipumppu ja rullia.

    Auto ei ole ollut omistuksessani kuin alta viikon ja silti huomasin oireita huollon jälkeen, joita ei ollut ennen.
    Audeista ei ole aikaisempaa kokemusta, joten apuja tarvitaan.

    Voisiko joku ystävällisesti kertoa mistä nämä ohessa olevat asiat voisi johtua?

    Huollon jälkeen huomattuja :

    -tyhjäkäynti 100-200 alempi

    -"täristää" tyhjäkäynnillä, kuin vedättäisi liian raskaalla vaihteella

    -newtoneita puuttuu, ei vastaa 3000rpm jälkeen yhtä napakasti kuin ennen huoltoa

    -4 ja 5 vaihteella vääntö heikompi

    -pakoääni putken suulla vähän väliä matala ja pehmeä "tuh", aivan kuin osa polttoaineista palaisi putkessa?

    Voisiko johtua josko olisi jako mennyt pieleen yhdellä hampaalla?
    Onko tästä vaaraa?
    Millä tavalla selviäisi parhaiten tämä ongelma?

    Kiitos jo etukäteen asiallisista neuvoista/vinkeistä.

    #2
    ei ole varmaankaan nokkapyöriä löysätty,ja sen takia jako pielessä

    Comment


    • #3
      Vaihdata hihnan kiristin myös, jos ei vaihdettu. Hintaa taisi olla joku 70-80e. Joutuvat kuitenkin avaamaan uudestaan, että korjaantuu, niin kiristin samalla uusia (ellei se tuohon sinun "rullia" sarjaan kuulunut).

      Comment


      • #4
        Täytyypä kysyä vaihdettiinko kiristin.

        Entä noista nokkapyöristä, millä tavalla vaikuttaa tuo löysääminen?

        Palaan asiaan..
        Kiitoksia

        Comment


          #5
          haulla löytyy tarinaa,ei kiristy nokkapyörien toiselta puolen jos ei löystytä

          Comment


          • #6
            Päivitystä...

            ok auto tarkistettu uudelleen liikkeessä kaikin puolin jakopäätä myöten liikkeen piikkiin, ottivat varman päälle ettei vain olisi ollut asennusvirhe.

            eli

            -ei pätki ajossa, täysin normaalia ja vaivatonta kulkua
            -ei vikakoodeja

            mutta

            -lämpimä tyhjäkäynti aina vähän väliä nyökkää 500 pintaan ja sitten korjaa 1000teen.
            --> neuvottua, isv puhdistettu ja isvn moottori pelittää
            result = ei vaikutusta, seilaaminen rauhoittui vähän, mutta jäi kuitenkin.
            Noh kaipa tuon kanssa tulee toimeen. Täytyy sitten lämpimillä keleillä tehdä asialle jotain.

            Sain tälläistä vinkkiä liittyen tuohon tyhjäkäynti "läppään", korjatkaa jos olen väärässä.
            Tämän kyseisen systeemin voisi poistaa käytöstä ja sulkea molemmista päistä.
            Näin mahdollisesti tuo seilaaminenkin loppuisi.

            kiitos kaikille kommenteista ja neuvoista...

            Comment


            • #7
              Tarkista imusarjan pohja, tyyppivika kun on. Siihen on olemassa korjaussarja. Saattaa hörpätä vähän ylimäärästä ilmaa, jos pohjassa on reikä. Toivon mukaan ei ole muovin rippeet koneen sisässä, jos tuosta pohjasta kyse.

              Comment

              Working...
              X