Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Menee hermot kohta (termari/evap?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Menee hermot kohta (termari/evap?)

    Meinaa elin kasvaa kohta otsaan näiden vehkeiden kanssa.

    Vehje A4 B6 1.8Tq AVJ. Autossa ei muuta ajoon vaikuttavaa vikaa kuin edelleen N75 joka pitäisi vaihtaa jossain vaihteessa kun jumittelee aina pitemmillä matkoilla ja vetää välillä auton limp modeen vähäksi aikaa.

    Mutta mikä ihme on kun mittaristossa lämpömittarin viisari meinaa välillä elää omaa elämäänsä ja heittelehtii 50-90 välillä ennenkuin pääsee kunnolla lämpiämään 90 asti? Sisään tulee kyllä lämmintä / kylmää ilmaa normaalisti mutta tuo viisari ei halua välissä asettua millään.

    Kaiken lisäksi luin tänään aamulla vikakoodit niin EVAP oli antanut intermitted flow errorin. Muita vikakoodeja ei vehkeestä löydy.

    Voiko termari / lämpötila-anturi tai N75 antaa EVAPille tuon errorin vai mistähän tätä nyt lähtis purkamaan.

    Ajoin tänään 500km ja luin vikakoodit nyt illasta uudestaan eikä näy mitään vaikka matkan aikana tuo mittarin viisari veteli taas omiaan.

  • #2
    ääni termostaatille, oma rakkine oireili myös tuolla tavalla ennen termarin vaihtoa.

    Comment


    • #3
      Lämpötila-anturille ääni tuohon lämpömittariongelmaan.

      Comment


        #4
        Kannattaa puida vain vikakoodeja, jotka tulevat uudestaan. Satunnaisista ei kannata sen enempää välittää.

        Comment


        • #5
          Viallinen jäähdytysnesteen lämpötila-anturi aiheuttaa tuota mittarin viisarin heilahtelua.
          Anturin vaihdolla tuo vika korjautui ainakin omassa autossa.

          Vikakoodin se antoi tuosta viasta, mutta se ei tainnut löytyä Vag-Comin Auto-Scan osiosta vaan piti mennä Select Control Module osioon.
          Sieltä kun kävi lukemassa vikakoodit Engine ja Instruments kohdista niin sen lämpötila-anturin vikakoodi löytyi.

          Kannattaa varmaan tarkastaa se Evap-venttiili siitä ilmanputsari kotelon vierestä, että pitääkö se mitään ääntä. Siitä pitäis kuulua aina välillä sellainen nakuttava ääni ja jos ei kuulu niin silloin se varmaan on sökönä. Sitä en tiedä, että miten auto oireilee jos tuo Evap-venttiili on rikki.

          Comment


            #6
            Onko tuo jäähdytysnesteen lämpötila-anturi tämä G62?

            http://www.a4mods.com/index.php?page...ECTsensor.html

            Kuussataa tuntia googlea kertoo että tuo heittelils tosiaan sitä mittaria. Ei anna tosiaan vaan vikakoodia että menis juuri siihen että: "osta osa ja testaa korjaantuko ongelma"-moodiin.

            Comment


            • #7
              Kyllähän se samalta osalta näyttää ja on muuten aika ahdas paikka, minnekkä tuo anturi pitäisi saada vaihdettua.

              Comment


                #8
                Kait se tuo pitää ekana vaihtaa. Liekköhän vielä jotain muuta mikä vois olla vialla.

                Comment


                  #9
                  osta se muovinen sokka myös,hajoo tai putoo kumminkin

                  Comment


                    #10
                    Mikähän järki noissa vikakoodeissakin on ku ei niitä tule jos osat on rikki. Luulis että tuo G62 antas tuon vikakoodinkin, mutta ei. Sama tuon N75 kanssa. Auto menee limp-modeen välillä mutta ei jätä vikakoodia. Loogista.

                    Nyt on G62 + O-rengas + klipsu sekä N75 hommattu. Huomenna saattaa olla taas viisaampi että vaikuttiko mikään mihinkään.

                    Comment


                    • #11
                      Jos oikein olen ymmärtänyt niin siellä kannen päässä on 1 anturi jossa 2 erillistä piiriä eli G2 joka ohjaa lämpömittarin näyttämää ja G62 josta tieto sitten Eculle.

                      Työkaverin auto ei suostunut viimeviikolla parina aamuna lähtemään käyntiin ja tuota G62 herjasi kun koodit luettiin, anturin vaihdolla korjaantui - minun autoni taas herjaa tuota G2:sta satunnaisena ja kylläpä tuo viisari on välillä edestakaista liikettä tehnytkin mutta niin nopeaan tahtiin ettei voi erehtyä miksikään termariviaksi luulemaan - varsinkaan kun olen asentanut erillisen lämpömittarin mihin verrata.

                      Niin ja piti vielä lisätä että työkaverin autossa tuo G62 antoi koko ajan arvoa 116 astetta joka ilmeisesti on vielä semmoinen arvo että ei mene välttämättä suoraan viaksi vaan herjasikin mahdottomasta arvosta ja ei edes heti uusiutunut kun nollasi eli osaako diagnostiikka sitten vasta jonkinajan päästä päätellä että arvo ei ehkä olekkaan oikein ja sitten vasta antaa vikakooodin?
                      Viimeksi muokannut J.S.P; 25.1.2010, 21:00. Perustelu: lisäys

                      Comment


                        #12
                        Hetkinen. Missäs tämä G2 sijaitsee sitten?

                        Comment


                        • #13
                          Kuten tuossa yllä yritin sanoa niin ymmärtääkseni samassa "fyysisessä mötikässä" on sisällä molemmat G62 ja G2 -eli sama "dual temperature sender 059 919 501A" tulee kun laittaa ETKAn hakuun jomman kumman.

                          Comment


                            #14
                            Joo katoin itekkin etkasta niin tosiaan nimi on Dual Temperature Sender ja osanumero 059 919 501A. Sisältää 2 piiriä.

                            Comment


                              #15
                              Nyt on vaihettu tuo G62 ja N75. Ahdot näytti nousevan vakioilleen ja tulevaisuus näyttää että jumiiko se venttiili enää. Vanha N75 oli kyllä melko huonossa hapessa ja töhnässä sisältä että en yhtään ihmettele miksi jumii.

                              Uuden G62sen kanssa näyttäisi lämpömittari asettuvan oikein. Aika näyttää korjaantuko ongelmat. Vikakoodeja ei edelleenkään ole näkynyt kummastakaan.

                              Comment


                              • #16
                                Mulla heilui 75 ja 90 asteen välillä mittari ilman vikakoodeja --> Syynä termostaatti. Kopissa ei huomannut ollenkaan vaan lämmintä tuli silti riittävästi vaikka mittari näytti vaan 75 astetta. Kun otti termostaatille menevän letkun irti lohkon kyljestä niin näki selvästi että termostaatti ei pidä kunnolla - koko ajan hiukan fuskasi nestettä läpi... Eli mun mielestä aikalailla sixty fifty kummassa on vika. Siinä mielessä tollaset on aika keljumaisia vikoja.

                                Comment

                                Working...
                                X