Joo..tuollaiseen pitäis laatikkoon vaihtaa öljyt kun meinaa tahmeeta olla kepin siirto kun lyö -20 asteesta käyntiin. Yritin jo haulla löytää mitä laitetaan mut ei löytynyt. Normaali 5-vaihteinen, etuveto..Mitä suosittelette??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 1.8T 2001 vaihteistoöljy/ mitä öljyä
Collapse
X
-
Mikä tuon vaihteistoöljy säiliön tilavuus on B6:ssa? Onko max. täyttömäärää jota ei saa ylittää?
Vaatii pumpun täyttöön vai? Olen viemässä tällä viikolla auton öljynvaihtoon tuttavan luokse ja meinasin, että voisi harkita myös vaihteistoöljyjen vaihtoa. Hänellä on käsittääkseni pumppu tähän tarkoitukseen.
Olen muuten jossain lukenut siitä, että "väärät" vaihteistoöljyt saattavat aiheuttaa ongelmia laatikon kanssa. Tiedä sitten kuinka totta ovat, mutta tämä Castrol TAF-X sopinee 1,8T AVJ 2002 malliseen nelkkuun?
Comment
-
Onko toi xzn m16 pakollinen poistopropun kohdalla? Onko proppu sellainen, että siinä on tähtipäinen kanta ja keskeltä tulee uloke (Muutoin torx, mutta tappi keskellä, koitan jotenkin selittää...). Paikallisessa fixusliikkeessä näyttäisi olevan myynnissä juurikin VW/Audi vaihteistoöljy vaihtamiseen tarkoitettu xzn m16, mutta hintana suolainen 32e! Tarvitaanko tuota työkalua myös automaateissa. Luulen joka tapauksessa, että tutulta korjaamolta löytynee tuo työkalu.
OT. Samassa paikassa muuten oli myynnissä muitakin VAG erikoistyökaluja kuten sytytyspuolan ulosveto-työkalu? Mihin tuollaistakin tarvitaan??? Eikö lähde nätisti ihan käsipelillä. Kaikkeen sitä työkalut keksitäänkin...
Näistä audin manuaalilaatikoista vielä. Olen huomannut, että foorumilla on ollut puhetta 1 ja 2 vaihteen huonosta sisäänmenosta eli menevät sisään vain todella alhaisella nopeudella. Minä näkisin, että tuo on enemmänkin normaalia käytöstä eikä laatikon kulumiseen liittyvää. Oma laatikko on aina ollut tuollainen ja samoin monen ajamani muun merkkisen auton. Samaa sanovat monet tuttavat omista peleistään. Kylmällä tietenkin korostuu jähmeän ölpän vuoksi. Eiköhän nuo laatikot ole suunniteltu niin ettei isommista nopeuksista ole tarkoitus lyödä liian pientä sisään. Joka tapauksessa vaihdan itse öljyt, koska auto alkaa olla sen ikäinen, että haittaakaan siitä ei varmasti ole. Jotenkin tuntuu oudolta, että samoilla öljyillä voi/on hyvä ajaa auton koko ikä. Varmaa tuo laatikon toiminta voi hiukan parantuakin vaikka vaihdelaatikko pelaa omasta mielestä jo nyt hyvin. Ennaltaehkäisevää maintenacea olen tekemässä, kun voipi olla, että kulkine ajetaan omasta toimesta loppuun.
Comment
-
Toinen vaihtoehto on ostaa sopivan kokoinen reikäpää Torxi. Koko taisi olla 70, mutta kannattaa vielä varmistaa mittaamalla.
Comment
-
On. Samoin myös TAF-X. Oma loota toimii huomattavasti paremmin Castrolilla.
Tuola alempana on maininta.
http://www.varaosaexpert.fi/tuoteval..._pakettiautot/
Comment
-
morjes. tuli ostettua tommen a4 1.8t -01 man 5v B6 kulkine. ajattelin vaihdattaa paikallisessa vw korjaamolla vaihteistoöljyt. aluks tiskillä sanoivatte,että sinne käy tuo mobilin vs200 ja sitä käyttäävätte. menin sit tänään hakee autoo ja sanoivatte tiskillä,että ei olleet vaihtaneet öljyjä,koska heille oli sanottu"maahantuoja?" ettei sitä öljyä saa pistää tuohon autoon. kuulemma B5 malliin olisi käynyt? Kuulemma jotain audin omaa öljyä joutuu sinne pistää ja meni tilaushommaksi. Mitäs ihmettä??
Comment
-
Todennäköisesti yrittävät rahastaa n. 2x VS200:n litrahinnalla varustetulla "orkkisöljyllä", joka sekin on todennäköisesti Shellin, tms. valmistamaa.
Comment
-
Vs200 on ihan hyväksi todettu, itellä kylläkin tällähetkellä taf-x sisällä, kun tuli Artulta tilattua.
Joonashan nuo askiin pumppasi, eikä varmaan ottanu herneitä, vaikka en mobileja ottanutkaan ;)
Samalla tuli ne rvs liemet heitettyä sekaan.
Entiseen tuli vs200 laitettua, eikä pahaa sanaa edes pakkasilla, kuten ei myöskään taf-x ölpästä.
Että silleen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jamaja Näytä viestiMinäpä toimin näin, eli noudin Motonetistä 16mm xzn tamperproof 77-6016 4.40€ reikä, tai pikemminkin kolo puuttui. Kolon kaivoin sorvissa kiviporalla ja toimi hienosti.
77-6017 XZN M16 Tamperproof "VAG" Hylsy 1/2"-kara 7.90 €
Comment
-
Mitenkäs Red Line:n öljyt?
Onko syytä X mikseivät ne passaisi juurikin tähän pirssiin?
Noita on tullut itse käytettyä ja tähän mennessä ei ole vielä tullut autoa vastaan jossa ei olisi ko. öljyihin vaihtamalla olisi ollut parannusta havaittavissa.
Speksien puolesta ainakin täältä suomen edustajan sivuilta löytyy perustiedot:
http://www.roadmachine.fi/gearoil.html
Comment
-
Vieras
Vasemmassa kyljessä on kuusiokolokannalla oleva proppu, se auki. Jos öljyä valuu ulos, on määrä oikea. Jos ei, niin lisäys samasta reijästä kunnes valuu ulos.
Comment
-
Ehkä vähän OT. Mutta onko jollain kokemuksia tuosta RVS käsittelyaineista? Ajattelin kokeilla audi a4 b6 6v manuaali lootaan tota. 2vaihde menee välillä rusahtaen päälle, joten varmaan syncrolevy kulunut? Auttaakohan toi mitään vai onko vaan lumelääke :D? Öljyt vaihdan tietysti sen jälkeen.
Lisänä: laatikossa pieni vuoto, laatikon pohja kostuu vähän. Mahtaako aine pahentaa sitä?
Comment
-
niinjoo. Sporttiauton sivuilta lueskelin myös. Oli johonkin cortinaan kokeiltu ja puristuspainetesti ennen ja jälkeen. Ainakin niissä oli hyvä parannus :D liekö sitten myyntikikka, koska heillä myös myynnissä kyseistä ainetta..
Edit: http://sporttiauto.com/index.php?p=r...jen-kaesittely
Comment
Comment