Kyseinen kulkine rupes naputtamaan aika miehekkäästi tänä aamuna kylmänä oli ihan ok mut kerkesin par kilometriä ajaa kun rupes pienet peikot koneen sisällä pajavasaraa heiluttamaan. Pienillä kierroksilla varsinkin huomaa mut toki napsuttelee läpi kierros alueen mut hieman häviää koneen muihin ääniin. Kuuntelin äänen tuottajaa tuntu tulevan mootorin paloseinän päädystä melkein keskeltä aavistuksen kuskin puolelta ??? tai sit johtuu vaan sinne ääni mistä ikinä sit tuleekin. Huohotinta irroitin kansien päästä ei vaikutusta samoin kokeilin suuttimien johtoja irroittamalla et mikään pytty ei ole täysin pimeenä, kaikilla oli vaikutus käyntiin ja ei loppunut nakutus. Vesipumpulta ei tuntunut myöskään tulevan. koneessa on valvolinen öljyä ylämerkiin asti. Vedotkin tuntus olevan tallella ei ainakaan tunnut et hyytyisi. Ehdotuksia mistä rupeisin vikaa ehtimään ääni on hieman sellainen venttiilin korkea napsutus mut ei tunnu tulevan kopan sisästä. On kun vanhalla diiseli mersulla ajais.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi 80 -95 2.6 v6 abc "naputtaa"
Collapse
X
-
Syy naputukseen selvisi, vika ei vielä. Ainakin kuskin puoleinen kansi on ilman öljyjä mitään kulumaa ei vielä ainakaan havaittavissa eli onneksi tuli reagoitua tarpeeksi aikaiseen. Jos jollain on hyviä ideoita mistä mahtaa johtua olisin kiitollinen. Lueskelin muista v6 audin koneista et vois olla vika öljyventiilissä joka ohjaa kannelle tulevaa öljyn määrää sijaitsee ilmeisesti ruiskun alla lohkossa ? Koitin jo ruiskuakin purkaa mut en saanut nousemaan ilman raakaa väkivaltaa ylös 6.kolo pultteja purin ruiskusta 6.kpl irti. Liekkö jossain piilossa vielä joku joka pitää kiinni vaikka kuin koitin valon kanssa tiirailla yhtään pulttia lisää en löytänyt?
Comment
-
Eikös se imusarja ole kansissa kiinni noilla kuudella pultilla? Ruiskuthan on imusarjassa taas kiinni parilla ristipääruuvilla ja jollain liimalla sitten vielä koloihinsa tintattu. Mutta itellä lähti ainakin aika keposee irti nuo ruiskut imusarjasta, kun vähän meisselillä kämpes imusarjan ja ruiskun välistä.
Comment
-
Imusarjassahan ne ruiskut ABC:ssa on. Täällä oli tuosta ketju ja siinä oli vastaavaa ongelmaa ja syy oli jonkun öljykanavan tukkeutuminen. Se kulkee muistaakseni jonkin kannen pultin vierustaa.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=73733
Näytti olevan 2.8 koneesta, mutta pääpiirteittään koneet on samat, vaikkakin imusarjassa on eroja ja sylintereiden tilavuudessa. Olettaisin, että öljynkierto on sama.
Comment
-
Piti ihan soittaa tutulle joka näitä on laittanut tarkasti kuvasta et pitäs olla yhteensä 12 kappaletta noita ruiskun kiinnitys pultteja. Eli onneks en kovemmin takonut jos puolet pulteista vasta irroittelin. Menee väsymyksen piikkiin, tänään uusilla silmillä purkamaan. Ensin kävin paikallisella merkkiliikkeellä hintoja tiedustelemassa koitti kovasti myydä suodattimen jalan alle tiivistettä johon et ei vittu se pihalle mitään vuoda ja muuten koneen öljyn paineet tuntuvat olevan ok siihen kommentti et onkos tää tuontiauto johon vastasin myöntävästi siihen lisä kommentti et ne ajaa tuolla muualla aina huonoilla öljyillä niin tuleehan niitä tukoksia. Taas pisteet merkkiliikkeelle...
Comment
-
Tilapäivitystä molempien kansien öljyventiilien alta löytyi kumin palasia. Pienet mustaa tiivistekumia olevat nokareet, mistähän nekin on lähteneet kulkemaan joutuu ainakin öljypohjan nykäsemään irti et näkee onko siellä lisää. Oisko kellään ehdotusta mitenkä vois puhdistaa noita kanavia, onnistusko jos kiertäs kannen venan tilalle letkukaran ja painas paine ilmaa sisään?
Comment
-
Tilapäivitys osa 2 Syy selvennyt ja ensimmäiset testiajot suoritettu ja tuntus olevan taas kunnossa. Eli öljyn suodattimen sisältä oli painunut pienempien reikien alta kumi lärppä suodattimen sisälle ja siitä oli irronnut kumin palasia kiertoon eli toisin sanoen suodattimen sisään menevän öljyn takaisin kierron estävä kumi"venttiili". Koneesta joutui vaihtamaan öljyvenat 4 kpl. lisäksi imusarjantiivisteet , öljypojan tiiviste, ja venakoppien tiivisteet. Kanavat kansista putsasin kannen öljynpaine venttiilin tilalle tulevalla letku karalla joka tuli tehtyä sopivasta pultista eli ensin öljyä ja sit perään paineilmaa ja toistaen niin pitkään et tulee puhdasta. Alemman venan reijästä vaan katsoin et millonka tulee tavara kunnolla läpi. Suodattimena oli saksalainen hengst joka hajosi. Edes pari korjaamo tuttua ei ollut moiseen suodattimen rikkoutumiseen törmänneet. Suodin lähti maahantuojalle syyniin... aika näyttää mitä kommenttia sieltä tulee.
Comment
Comment