Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin vaihdon jälkeistä säätöasiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Moottorin vaihdon jälkeistä säätöasiaa

    Kaveri vaihtoi ´98 Poloon APQ-pannun (1.4). Remontin jäljiltä tyhjäkäynti huitelee 1000 rpm hujakoilla ja sytkää kääntelemällä sai kuulemma johonkin 900 rpm tasoon. Käynti on vähän mitä sattuu ja tyhjäkäynti seilaa. Pakosarja 'hohkaa punaisena' jo tyhjäkäynnillä, eikä sytkää säätämällä tahdo saada konetta käymään nätisti oikein millään.

    Päällimmäisenä on ajatus, onkohan jako kuitenkaan ihan kohdallaan? Merkkejä vauhtipyörällä on kuulemma 2, mikä tukee hajatusta. Vinkkejä, ajatuksia tms.

    #2
    ELSAsta katselin perusennakon tarkistamista ja menisi oikeaoppisesti VAGcomin avulla:

    -> 01 - Engine
    -> 04 - Basic Settings
    -> Avaa kanava 001

    Neljännessä sarakkeessa pitäisi lueka 00000000 (8 nollaa). Jos jokin on 1, perussäätö ei onnistu oikein, sillä jokin asia ei ole rajojen puitteissa. Tärkeimmät oikeastaan:
    nro 1 = vikakoodeja on/ei
    nro 3 = ilmastoinnin kompura päällä
    nro 5 = vikaa lambdassa
    nro 8 = lämmöt alle 80ºC

    Sitten seuraavista pitäisi ymmärtää sytkän oikea ennakko:

    ‒ The engine control unit increases the idling speed to between 1400...1600 rpm.
    ‒ Check ignition timing. Specification: 3...8 ° before TDC1)
    ‒ Adjust ignition timing by turning distributor, if necessary. Adjustment figure: 6±1 ° before TDC1)


    Kampiakselin pyörän jakomerkeistä vasemman puoleinen (kun katsotaan edestä päin konetta) on 2V:lle ja oikeanpuoleinen 4V:lle. Eli siihen ensimmäiseen, kun APQ näytti olevan 2V, jos niitä merkkejä on kaksi.

    Kuva jakomerkeistä (kuvassa tosin vain tuo 2V merkki)
    Attached Files
    Viimeksi muokannut jasso; 22.1.2010, 22:52.

    Comment


      #3
      Höm.. Autodata väittää 4V olevan oikea merkki. Onkohan uusi pata sitten kuitenkaan APQ, niinkun pitäisi? Pakosarjan kuumentuminen ja sytkän säätöalueen loppuminen haiskahtaisi myöhäiseltä sytkältä, joten jos kone pyörii myötäpäivään, saattaisi Autodatan väite pitääkin kutinsa.

      Erikoista tällainen. Onkohan noista jotain eri versioita liikenteessä tai jotain..?

      Edit: paitsi että sillonhan sytkä ois aikaisellaan, eikö?
      Viimeksi muokannut arto s; 23.1.2010, 18:50.

      Comment


        #4
        Niinhän siinä kävi, että vikaakin löytyi. Lampulla katsoivat ajoituksen kohdilleen ja aaltoilu jatkui. Tässä kohtaa jollain sitten leikkasi, että piruvie, ootteko aatellu laittaa tiivisteenkin tuohon? Jostain kaasuläpän tietämiltä oli siis jäänyt tiivari pois. Ups.. =)

        Comment

        Working...
        X