Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A80 E vm.1992 Tyhjäkäynti/Aaltoilu jne.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A80 E vm.1992 Tyhjäkäynti/Aaltoilu jne.

    Tervehdys!

    Tässä rakkaan AUDIni tarina;

    Ohjaustehostimen paineletku vaihdettiin sen alettua vuotamaan. Samalla vaihdettiin ratin "keskiö" jossa sijaitsevat mm. "viikset". Puola vaihdettiin kun AUDI jätti minut erääseen pihaan tässä loppukesästä.
    Samalla vaihdettiin haljennut "huohotinletku".

    n. 2kk sitten alkoivat tyhjäkäynnin ongelmat. Auto käyntiin ja kierrokset vaeltavat 8-12. Ajossa kytkin pohjaan ja kierrokset tippuivat sammuttaen auton.

    Tyhjäkäyntiyksikkö (?) putsattiin. Termostaatti vaihdettiin. Kovaa ajoa n.viikko ja ongelma palasi vaihtelevalla menestyksellä. Eli joskus pystyi ajamaan töihin ja kotio, joskus taas ei. Auto myös "nykii" ajossa sillointällöin kun kaasulle antaa löysää ja laittaa lusikkaa pohjaan.

    Vaihdettiin lambda-anturi. Vaihdettiin tulpat.


    Tilanne on nyt tänään se, että olen jo neljä päivää ajanut autolla sen toimien ihan "ok". Tosin tänään kierrokset olivat töihinajon jälkeen (27km) parkkiksella vapaalla 12, eli tuntuu kuin "ryyppy" tms. olisi ollut päällä.

    Lambda-anturin vaihdon jälkeisenä päivänä Audi tosin oli yhtä vikainen kuin ennen anturin vaihtoa. Nyt tilanne on jostain syystä tasaantunut.


    Huomasin että täällä on keskusteltu aiheesta melkoisesti, nyt tarvitsisin vain jotain rautaista ideaa mihin koskisin seuraavaksi. Audissa on piakkoin 400k metrejä takana. Vielä porskuttaa.

    Kaikesta tiedosta ja esim. vittuilusta kiittäen.


    =)

  • #2
    Voideltiinko sitä ISV:tä mitenkään, vai putsattiin vaan?

    Olis hyvä ladata sinne kunnolla vaikka aseöljyä, missään nimessä ei mitään tahmaavia voiteluaineita.

    Comment


      #3
      Onko se kone ABK? Jotkut, minä mukaanlukien, ovat siirtäneet ilmamäärämittarin sisällä olevaa piirilevyä siten, että "neula" hankaa puhtaaseen/ehjään kohtaan. Noilla kilometreillä alkaa melko varmasti olla kulumaa vastuspinnassa.

      Comment


        #4
        Lambda-anturin vaihdon jälkeisenä päivänä Audi tosin oli yhtä vikainen kuin ennen anturin vaihtoa. Nyt tilanne on jostain syystä tasaantunut.
        Oliko akku irti? Akun irrottaminen nollaa vanhan lambdan korjauskertoimet.

        Ajan kanssa opitaan uuden lambdan korjauskertoimet, mutta hitaasti.

        Comment


          #5
          Onko se kone ABK? Jotkut, minä mukaanlukien, ovat siirtäneet ilmamäärämittarin sisällä olevaa piirilevyä siten, että "neula" hankaa puhtaaseen/ehjään kohtaan. Noilla kilometreillä alkaa melko varmasti olla kulumaa vastuspinnassa.
          Samaten ko mötikän liitinpinnat kannattaa putsata ja se liikkuva läppä herkistellä/voidella aseöljyllä.

          Comment


            #6
            Kondensaattori liittimen napoihin

            Omista 2.0E eli ABK-kokemuksista juttua http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...6&postcount=39

            Comment


            • #7
              kiitos todella paljon kaikille vastanneille. jatkan empiirisiä tutkimuksia Audini kanssa.
              :)
              btw,
              eilen illalla ja tänään reilun 25km ajon jälkeen huomasin notta kierrokset pysyvät tyhjäkäynnillä yli 11sta, eivät "rauhoitu" normaaliin 8-9:n kuin sammuttamisen jälkeen.

              Comment


                #8
                Koita nypätä ISV:n johto irti, kun kone on lämmin tyhjäkäynti koholla. Jos tyhjäkäynti putoaa, ISV jää 'kantamaan'. Omassa jo kiertoon menneessä ABK:ssa oli samaa murhetta tyhjäkäynnn kanssa.

                Joskus oli puhetta, että ISV:lle olisi oma lämpötila-anturi, jonka vika pitää venttiiliä auki. En ehtinyt kokeilla tuota, kun auto tuli myytyä. Siitä vehkeestä lambdakin oli jo saanut vaihtotuomion.

                Comment


                • #9
                  Onko ack koneessa ISV:tä. Jos on niin, missä?

                  Comment


                  • #10
                    Noniin, lopullinen tuomio olikin Lämpötila-anturi(t). Eli niiden vaihdolla homma ratkesi. \o/

                    Comment

                    Working...
                    X