Tervehdys!
Tässä rakkaan AUDIni tarina;
Ohjaustehostimen paineletku vaihdettiin sen alettua vuotamaan. Samalla vaihdettiin ratin "keskiö" jossa sijaitsevat mm. "viikset". Puola vaihdettiin kun AUDI jätti minut erääseen pihaan tässä loppukesästä.
Samalla vaihdettiin haljennut "huohotinletku".
n. 2kk sitten alkoivat tyhjäkäynnin ongelmat. Auto käyntiin ja kierrokset vaeltavat 8-12. Ajossa kytkin pohjaan ja kierrokset tippuivat sammuttaen auton.
Tyhjäkäyntiyksikkö (?) putsattiin. Termostaatti vaihdettiin. Kovaa ajoa n.viikko ja ongelma palasi vaihtelevalla menestyksellä. Eli joskus pystyi ajamaan töihin ja kotio, joskus taas ei. Auto myös "nykii" ajossa sillointällöin kun kaasulle antaa löysää ja laittaa lusikkaa pohjaan.
Vaihdettiin lambda-anturi. Vaihdettiin tulpat.
Tilanne on nyt tänään se, että olen jo neljä päivää ajanut autolla sen toimien ihan "ok". Tosin tänään kierrokset olivat töihinajon jälkeen (27km) parkkiksella vapaalla 12, eli tuntuu kuin "ryyppy" tms. olisi ollut päällä.
Lambda-anturin vaihdon jälkeisenä päivänä Audi tosin oli yhtä vikainen kuin ennen anturin vaihtoa. Nyt tilanne on jostain syystä tasaantunut.
Huomasin että täällä on keskusteltu aiheesta melkoisesti, nyt tarvitsisin vain jotain rautaista ideaa mihin koskisin seuraavaksi. Audissa on piakkoin 400k metrejä takana. Vielä porskuttaa.
Kaikesta tiedosta ja esim. vittuilusta kiittäen.
=)
Tässä rakkaan AUDIni tarina;
Ohjaustehostimen paineletku vaihdettiin sen alettua vuotamaan. Samalla vaihdettiin ratin "keskiö" jossa sijaitsevat mm. "viikset". Puola vaihdettiin kun AUDI jätti minut erääseen pihaan tässä loppukesästä.
Samalla vaihdettiin haljennut "huohotinletku".
n. 2kk sitten alkoivat tyhjäkäynnin ongelmat. Auto käyntiin ja kierrokset vaeltavat 8-12. Ajossa kytkin pohjaan ja kierrokset tippuivat sammuttaen auton.
Tyhjäkäyntiyksikkö (?) putsattiin. Termostaatti vaihdettiin. Kovaa ajoa n.viikko ja ongelma palasi vaihtelevalla menestyksellä. Eli joskus pystyi ajamaan töihin ja kotio, joskus taas ei. Auto myös "nykii" ajossa sillointällöin kun kaasulle antaa löysää ja laittaa lusikkaa pohjaan.
Vaihdettiin lambda-anturi. Vaihdettiin tulpat.
Tilanne on nyt tänään se, että olen jo neljä päivää ajanut autolla sen toimien ihan "ok". Tosin tänään kierrokset olivat töihinajon jälkeen (27km) parkkiksella vapaalla 12, eli tuntuu kuin "ryyppy" tms. olisi ollut päällä.
Lambda-anturin vaihdon jälkeisenä päivänä Audi tosin oli yhtä vikainen kuin ennen anturin vaihtoa. Nyt tilanne on jostain syystä tasaantunut.
Huomasin että täällä on keskusteltu aiheesta melkoisesti, nyt tarvitsisin vain jotain rautaista ideaa mihin koskisin seuraavaksi. Audissa on piakkoin 400k metrejä takana. Vielä porskuttaa.
Kaikesta tiedosta ja esim. vittuilusta kiittäen.
=)
Comment