Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäynti hukassa lämpimänä, Coupe 2,3E vm89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tyhjäkäynti hukassa lämpimänä, Coupe 2,3E vm89

    elikkä ostin vähän aika sitten audi coupen -89 2.3E, autossa on ilmeisesti jonkinlainen anturi vika? Auto pelaa kyllä täydellisesti kylmänä, mutta lämpimänä käynnistettäessä kierrokset laskevat 500 tuntumaan ja siitä hiljalleen aivan 100 tuntumaan. Normaalisti tyhjäkäynti on noin 900-100rpm, lisäksi kun kierrokset laskevat auto ei vastaa kaasuun ennenkuin kaasua polkaisen oikein reilusti pohjaan.. vika katoaa parin sadanmetrin ajon jälkeen.
    olisiko mahdollisesti esim. Hall anturi?

    #2
    Tuskin hallista kyse. Enemmänkin etsisin vikaa joko jumittavasta ISV:stä (tyhjäkäynninsäädin) tai ylävesiletkun lähdön lämpöantureista. Antureista ylempi on vissiin ECUlle.

    Mikäs konetyyppi tuossa on? NG? Löytyy stanssattuna lohkon keskeltä tulpparivistön alta. http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1193839958

    Tuo kaasuvasteen puuttuminen nyt on ihan normaalia tuolla sammumisen rajoilla.

    Comment


      #3
      Epäilisin että tuossa oli NG (siis minun entinen Coupe kyseessä) ja oireiden perusteella itse veikkaisin juurikin tuota ylävesiletkun anturia. Luulee että on kylmä ja antaa koneelle ylimääräistä soppaa...

      Comment


      • #4
        noniin elikkäs kun irrotin motin kyljestä ruiskun ohjaus piuhan niin rupes pelaan mutta nyt ei säädä ollenkaan lisä soppaa kun kylmänä käynnistää.. elikkäs mitäs seuraavaksi kannattaisi tehdä?

        Comment


        • #5
          Minkä piuhan irrotit? "Motin kyljestä" on vissiin eri, kuin ylävesiletkun anturin johto.

          Comment


          • #6
            http://janskeli.kuvat.fi/kuvat/audi/ tuolta kuva 1 ja kuva 2 olen rengastanut kyseisen johdon. :)

            Comment


              #7
              Ensiksi katsoin, että tuo on läpän asentotunnistinpotikka, mutta sillä ei yleensä ole mitään muuta virkaa kuin ajotietokoneen kulutuslukemat.

              Eli tuo on vissiin differential pressure regulaattori. Hoitaa seoksen hienosäätöä.

              Seuraava kysymys onkin, jumittaako säädin vai ohjaako ECU säädintä väärin :)

              Comment


                #8
                Vilauttele vikakoodit, kun ensiksi olet ajanut auton lämpöiseksi. Tuo voi olla joku "yksinkertaisempikin" vika.
                Mikä käy, kun lämpösenä otat lambdan signaalipiuhan irti? (virranjakajan viereisessä telineessä tsemmonen valkoinen töttörö)

                Comment


                • #9
                  pakokaasu testissä ilmoitti lambda arvoa 1.13, signaalipiuhan irroituksella ei ollut vaikutusta.

                  Comment

                  Working...
                  X