Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

k-jetronic jäätyy.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • k-jetronic jäätyy.

    Eli on ilmennyt tuollainen ongelma, varsinkin näin yli -20 asteen pakkasilla, 'lämpimämmällä'' kelillä tuota ei esiinny. Eli jetronicin ilmamassamittariin siis kerääntyy jäätä niin ettei läppä laskeudu vapaasti alas asti kun kaasuläppä sulkeutuu, se jää joskus jopa jumiin. Tämä aiheuttaa tyhjäkäynnin totaalisen häviämisen ja rajun rykimisen alle 2tonnin kierroksilla liian bensansaannin vuoksi. Eikä autoa myöskään saa millään käyntiin lämpimänä jos sen erehtyy sammuttamaan kun läppä jää jumiin. Ilmeisesti siihen ''pyttyyn'' jäätyy huohottimesta tuleva kosteus.

    Mietinkin että onko muilla tapahtunut vastaavaa ja olisiko tuohon mitään järkevää ratkaisua? mielessä kävi jos jonkinlaisen lämmitysvastuksen kyhäily mutta tiedä sitten.

  • #2
    Onko se pakosarjalta tuleva putki termostaatti läppineen olemassa/kunnossa?

    Comment


    • #3
      On, ja sitäkin on kokeiltu kaikissa mahdollisissa asennoissa ja kokonaan irti, ei ihmeemmin vaikutusta. nyt se on laitettu niin että ilma tulee vain pakosarjan vierestä kulkevalta putkelta.

      Comment


      • #4
        Mites se sit oikeen voi jäätyä jos sinne kerran lämmintä ilmaa tulee? Tyhmä kysymys: Onhan ilmansuodatin paikallaan? Vai saako se imettyä jostain lunta tai jotain?

        Comment


        • #5
          Niin, sitähän tässä olen itsekkin ihmetellyt. Ilmeisesti se pakosarjan tuottama lämpö ei vain riitä näillä keleillä, varsinkaan taajaman ulkopuolella. Kun tätä ongelmaa siis ei tosiaan lievemmillä pakkasilla esiinny, vain yli -20 asteen keleillä.

          Ilmanputsari on kyllä paikoillaan, mutta se on K&N:n vapaavirtaus suodatin, onkohan tuolla niin paljon vaikutusta? Ei sinne ihmeemmin lunta pääse, paitsi ehkä jos johonkin penkkaan töräyttää mutta huohottimestahan sinne kerääntyy jatkuvasti kosteutta.

          Pitänee tänään kokeilla ottaa se huohottimen letku irti ja tukkia se koteloon jäävä reikä.

          Comment


          • #6
            Voishan tuota kokeilla ihan orggis suodattimella? Jos kn päästää liikaa kosteutta läpi. Ei kyllä muuta tule mieleen mistä tuo johtuisi. Ei ole omissa k-jeteissä moista ongelmaa ikinä ollut.

            Comment


            • #7
              Ei ole kyllä itselläkään moista ongelmaa ollut ja ollut ilman tuota imulämpöhässäkkääkin.

              Comment


              • #8
                Nuo vapaavirtaussuodattimet voi saman tien heivata mäkeen. Laittaa ne alkuperäiset palikat sinne paikoilleen, niin kone saa puhdasta ja lämmintä ilmaa kitusiinsa, eikä jäädä lautasta.

                Comment


                • #9
                  Tuolla omat kokemukseni vuodelta 2004.

                  Comment

                  Working...
                  X