Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akselin asentoanturi vikakoodi, 1.8T

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    18 ketjunlenkkiä väliin?
    16 pitää olla.

    Comment


      #32
      Tässä on vielä astetta selkeämpi kuva koska merkit nokissa ei ole ihan samoissa kohdissa.
      Attached Files

      Comment


      • #33
        Kiitoksia vinkeistä! Pitää muuttaa kun on aikaa.

        Comment


        • #34
          Noniin eli näytti olevn viidennentoista hampaan kohdalla ketju. Nyt korjaan tämän, näyttää ettei ihan osu merkin kohdalle toinen nokka. Toinen nokka merkin kohalla laskin 16 hammasta ottaen huomioon kohdat mistä lähdetään laskemaan, imunokka nyt hampaan verran keulasta katsottuna kuskin puolelle, mutta 16 lenkkiä välissä. Onko ok?

          Comment


            #35
            Unohda ne merkit ja laita kuvan mukaan. Säätimen/kiristimen asento vaikuttaa siihen miten merkit sopii.

            Comment


            • #36
              Eli nyt on laitettu jako kuntoon. Enää ei tule vikakoodia nokka akselinasentotunnistimelta incorrelation jne. Mutta nyt uusi ongelma. Rempan jälkeen ei häiriövaloa syty, mutta ei meinaa millään lähteä käyntiin, vikakoodia kävi maffilta signal too low, g40 implausible signal. Mietin voisiko tuo tehdä sen että ei lähde käyntiin, katoin anturia niin näytti olevan vähän öljyä joten vois olla loppu. Kone käy sievästi muuten mutta tyhjäkäynnillä seilaa vähän, lisäksi tehoton auto.... tuntuu että vaparilla ajelis. Alkaa jo vähän riittään tämän kanssa

              Comment


              • #37
                A4 1.8t moottorin merkkivalo

                Audi a4 vm 02 herjaa vikakoodia p0010

                - nokka-akselisäätö, sarja1: virheellinen toiminto jatkuva

                - imupuolen (a) nokka-akselin asennon virtapiiri avoin (lohko1)

                Vaihdettu uusi nokka-akselin asentotunnistin mutta vikakoodia ei saa nollattua niin mistähän etsisi vikaa?

                Comment


                • #38
                  eikös tuo kuitenkin VVT säätimestä tule tuo koodi? eli sen kimppuun.

                  Comment


                  • #39
                    Auto toimii mielestäni normaalisti ja tarvike asentotunnistimen vaihdoin eikä vanhaan orkkis tunnistimeen eroa ajossa tai käynnissä. Ton vikakoodin saa poistettua mut palaa samantien takasin ni onko toi yllämainittu vvt säädin ainut vaihtoehto?

                    Comment


                    • #40
                      Varmaan tuo vikakoodi yrittää sanoa, että sen nokka-akselin säätimen ohjauksen virtapiiri on poikki, eli johto on poikki jostain tai itse laite rikki. Tuskin on mitään tekemistä nokka-akselin asentotunnistimen kanssa, joten sen vaihto oli turhaa.

                      VCDS:n kanssa saisi tietysti selkokielisen ja varmasti oikean vikakoodin, sekä voisi mahdollisesti yrittää ohjata tuota säädintä. Kuuluva naksaus siitä solenoidista tulee, jos se toimii. Jos ei naksu, niin johtimien mittausta ja sen jälkeen solenoidin/säätimen (miten se nyt tuossa onkaan rakennettu) vaihtoa.

                      Comment


                        #41
                        Voiko tuota solenoidia testata suoraan 12V:lla?

                        Comment


                        • #42
                          Jos koodi täsmää ross techin vag virhekoodiin.
                          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P000A/000010

                          Ilmeisesti kulutustavaraa tuokin eli suosiolla vaan uutta tilalle. Löysin jonkun PDF liittyen solenoidin testaukseen. shorturl.at/fzIJY

                          Mikäli osanumero 06F109257C
                          Speedin hinta toimituksella 132€
                          Docin hinta toimituksella 75€

                          Comment


                          • #43
                            Missä vaiheessa säätimen/solenoidin pitäs naksua? Hyvin kävi auto ja starttaili vaikka oli piuha irti säätimeltä..mitäs tuhoa tommonen tekee kun ei tiedä kauanko vika ollut edellisen omistajan toimesta? Johto näytti päälisinpuolin hyväkuntoiselta sekä liitin. Tuon näkönen säädin tuolla kiinni näyttäs olevan https://www.ebay.com.au/itm/FVT101-V...edirect=mobile
                            Viimeksi muokannut fatrat; 8.5.2019, 16:29.

                            Comment


                            • #44
                              Se naksuu siinä vaiheessa, kun VCDS output testillä komentaa sitä.

                              Comment


                              • #45
                                Onnistuuko yleismittarilla mittaamaan säätimen ja piuhan kuntoa kuinka??

                                Comment


                                • #46
                                  Vanhaa solenoidia 2.0 tfsi:ssä testailin ihan porakoneen akulla. Tuon pystyy myös yleismittarilla mittaamaan, olikohan nyt 14ohmia niin on ehjä, tosin sulla eri kone, et en tiedä päteekö samat arvot?

                                  edit: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=245
                                  Viimeksi muokannut Breach; 9.5.2019, 18:22.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Joo tosijaan tänään huomasin että tehot hiipuneet A4 B6 1.8t:stä ja vikakoodi näyttää P0010 eli nokka akselin asennosta valittaa ilmeisesti... Mitä tehdä?

                                    edit: myös öljy anturi valoa vilauttaa aina välillä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Minkälainen rallatus kuuluu, kun (kylmän) koneen lyö käyntiin?

                                      ***

                                      - Nokka-akselien välisen ketjun kiristin toimii öljynpaineella.
                                      - Öljyn(paine?)anturin valon vilkauttelu voi olla merkki tukkeutuneesta sihdistä (tyyppivika 1.8t-koneissa)

                                      Tästä sitten laskee yhteen 1+1.

                                      Toki voi olla muutakin, mutta tälle hevoselle laittaisin rahani.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X