Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 ack, open circuit herja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.8 ack, open circuit herja

    eli vag-com
    Controller: 4D0 907 551 F
    Component: 2.8L V6/5V MOTR HS D03
    Coding: 04201
    Shop #: WSC 42500
    1 Fault Found:
    17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit
    P1516 - 35-00 - -
    Readiness: N/A

    eli miten tuo open circuit pitäisi tulkita? kumpaan viittaa, vikaan venttiilissä vai piuha poikki tms?
    edit: eli virta piirissä katkos?

  • #2
    Virtapiiri avoin, eli piirissä katkos. Eli juurikin johto poikki tai vastaavaa. En tiedä millanen tuo N156 on mutta sekin voi olla rikki ja aiheuttaa tuon vikakoodin.

    e: Pikasella haulla löyty tämmönen kuva. Eli varmaanki antautunu tämä venttiili. Tässä tosin kyse Audista mut varmaanki sama osa.

    http://personal.inet.fi/private/autokerho2/IMG_5880.jpg

    Comment


    • #3
      juu sama venttiili, vaihtaa n4000 kiekan jälkeen imusarjassa ilman reittiä joko pitemmäksi tai lyhyemmäksi.
      No tarvitsee tutkia johtoja uudestaan ennenkuin ryntää ostamaan uutta venttiiliä

      Comment


      • #4
        ettei nyt taas mitään särkyisi, olenko hajulla?
        haynesin mukaan magneettiventtiili avautuu 4500 rpm ja ilma kulkee lyhyempää reittiä.
        Jos kierrätän konetta ja mittaan pinnejä maata vasten, toiseen pitäisi tulla voltteja? pinneissä lukee 1 ja 2 ja kaavion mukaan näyttäisi plussa tulevan 1:seen.
        Samassa sudenpentujen käsikirjassa ehdotetaan kokeilemaan tökkäämäällä plussa toiseen vent pinniin ja toinen maahan.
        eli jos laitan plussan ykköseen ja olen ymmärtänyt kaavion vääriin ja laitankin väärin päin plussat ja maat, voiko tuo mag venttiili särkyä? oletan ettei vain vedä mutta kestää?

        Comment


        • #5
          Eikös vag-comin out-put testillä saa kokeiltua tuon venttiilin?

          Comment


          • #6
            tuota.. mulla on 311.2-N käytössä, vaikea sanoa kun en tunne tuota output test:iä

            Comment


            • #7
              Ensimmäisenä voi mitata tuleeko liittimeen(napa 1) plussa, kun kytkee virrat päälle . Ecu:n pitäisi maattaa toinen puoli eli napa 2, kun moottorin nopeus nousee yli n. 4000 r/min. Venttiiliä voi tietysti tutkia muutenkin ottamalla liittimen pois ja laittamalla plussan napaan 1 ja navan 2 maihin, testi esim.akkulaturilla . Tuskin hajoaa vaikka nuo menisi aluksi väärin päin.

              Comment


              • #8
                Kyllä tuoski versios on out-put test. Engine ja sieltä out-put test. Siinä lukee aina mitä se testaa milläki hetkellä.

                Comment

                Working...
                X