Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 tfsi momenttitietoa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 tfsi momenttitietoa

    Tietääkös kukaan mihin momenttiin seuraavat osat tulee kiristää:

    - öljynsuodattimen kotelo
    - öljynpoistoruuvi
    -vaihteistoöljyn täyttö sekä poistoruuvi

  • #2
    En tiedä, mutta riittää kun vetää sopivaan tiukkuuteen:)

    Comment


    • #3
      Tällaiset tuli vastaan googlettamalla:



      Oil pan drain bolt.
      30 Nm (22 lb-ft)
      Oil filter housing. Apparently stamped onto housing.
      25 Nm (18 lb-ft)
      Oil filter housing drain plug.
      10 Nm (7 lb-ft)


      Vielä pitäisi etsiä ne vaihteistoöljymuttereiden arvot.

      Comment


        #4
        Öljynsuodatinkotelo kannattaa sitten valuttaa tyhjäksi ennen avaamista ettei ole öljyt tallin lattialla. En kyllä perehtynyt miten kyseinen venttiili toimii ettei tarvii olla vag erikoisletkua

        Comment


        • #5
          Just viime viikolla vaihdoin öljyt ja suodattimen. Marmorin suodatin pakkauksessa luki momentti suodatin kotelolle mutta en muista sitä, kiristin mutu tuntumalla. :)

          Suodattimen saa tyhjäksi kun avaa sen korkin siitä päästä ja laittaa pienen suppilon,letkun ja astian alle. Sitten vaan painaa vaikka ruuvimensselillä sitä venttiiliä sisään päin ja suodatin valuu tyjäksi.

          Nerokas ratkaisu toi venttiili, ei valu öljyt pitkin konehuonetta kuten normi suodattimella. Tietenki oikealla tyhjennys letkulla vielä helpompi homma...

          Comment


          • #6
            Tuskin ne näitä momenttiin kiristelee edes missään merkkihuolloissa..

            Comment


            • #7
              No niin vaihteiston litkut on vaihdettu alkuperäiseen VAG öljyyn G 052171A2. Tuli sitten ostettua erikoisavain (M16 tamperproof ZXN) jota ei tarvittukaan kun tyhjennys sekä täyttömutteri tottelevat 10 mm kuusiokolokärkeä. Ainakin A3:ssa tuo homma on naurettavan helppo homma ja kun pohjamuovin on saanut irti niin oikeastaan helpommassa paikassa nuo ruuvit eivät voisi olla. Seuraavaana olisi sitten moottoriöljyjen vaihto, Castrollin SLX on vaan pirun kallista ja sitä myydään kuluttajille vain litran pulloissa...

              Osaako kukaan muuten sanoa mikä on erä Castrollin SLXn ja Edgen välillä ? Molemmilla on sama viskositeetti ja käyvät LL öljyistä ? Edge on hiukan halvelmpaa ja sitä saa isommassakin kannussa. Castrollin kotisivut antavat kuluttajille tuon Edgen vaihtoehdoksi kun taas ammattikäytössä samaan koneeseen suositellaan SLX:ää.

              Comment

              Working...
              X