Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Öljynsuodatinkotelo kannattaa sitten valuttaa tyhjäksi ennen avaamista ettei ole öljyt tallin lattialla. En kyllä perehtynyt miten kyseinen venttiili toimii ettei tarvii olla vag erikoisletkua
Just viime viikolla vaihdoin öljyt ja suodattimen. Marmorin suodatin pakkauksessa luki momentti suodatin kotelolle mutta en muista sitä, kiristin mutu tuntumalla. :)
Suodattimen saa tyhjäksi kun avaa sen korkin siitä päästä ja laittaa pienen suppilon,letkun ja astian alle. Sitten vaan painaa vaikka ruuvimensselillä sitä venttiiliä sisään päin ja suodatin valuu tyjäksi.
Nerokas ratkaisu toi venttiili, ei valu öljyt pitkin konehuonetta kuten normi suodattimella. Tietenki oikealla tyhjennys letkulla vielä helpompi homma...
No niin vaihteiston litkut on vaihdettu alkuperäiseen VAG öljyyn G 052171A2. Tuli sitten ostettua erikoisavain (M16 tamperproof ZXN) jota ei tarvittukaan kun tyhjennys sekä täyttömutteri tottelevat 10 mm kuusiokolokärkeä. Ainakin A3:ssa tuo homma on naurettavan helppo homma ja kun pohjamuovin on saanut irti niin oikeastaan helpommassa paikassa nuo ruuvit eivät voisi olla. Seuraavaana olisi sitten moottoriöljyjen vaihto, Castrollin SLX on vaan pirun kallista ja sitä myydään kuluttajille vain litran pulloissa...
Osaako kukaan muuten sanoa mikä on erä Castrollin SLXn ja Edgen välillä ? Molemmilla on sama viskositeetti ja käyvät LL öljyistä ? Edge on hiukan halvelmpaa ja sitä saa isommassakin kannussa. Castrollin kotisivut antavat kuluttajille tuon Edgen vaihtoehdoksi kun taas ammattikäytössä samaan koneeseen suositellaan SLX:ää.
Comment