Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihteistoöljyt

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaihteistoöljyt

    Aattelin "vanhale rouvalle" antaa hieman uutta verta laatikon puolelle.
    Hakua kattelin ja en ihan varmaa tietoa löytänyt, että mitä öljyä ja miten paljon.

    Käyttöohjekin on jossain "piilossa", mutta muistaakseni siinä luki, jotta ei tartte vaihtaa milloinkaan. (ns. ikitäyttö)

    Eli mitä näin vanhaan lootaan kannattaisi laittaa ja mitenkä paljon sitä pitäisi ostaa että riittäisi?

    Taitaa korvakuulolla laatikko ainakin pakkasella potea pikkuisen poskiontelotulehdusta.

    Ja ajokkihan on se 100 C4 vm.91, 5 sylinteriä 10v, vajaaveto, karvahattu, evolötkö. ja 5v laatikko manuaali (370 000 km)
    Viimeksi muokannut kapaz; 15.1.2010, 17:41.

    #2
    Omasta kokemuksesta voin sanoa että hae 3 litraa Castrolin TAF-X:ää. Tarkista samalla ettei vuotoja oo. Tilavuutta laatikolla n. 2.4 litraa.

    Comment


    • #3
      Kiitos, tämähän tuli nopeasti, vuotoja ei ole, eli eiku hommiin.

      No soitin tyypille joka huoltoja tekee ja sanoi, että hänellä ei ole kuin Mobilin vastaava öljyä ja laitetaan sellaset laatikkoon.
      Minä kerroin hänelle, että minulle suositeltiin kokeneelta taholta Castrolia,
      niin"naama" (puhelimessa) meni mytryyn ja sanoi sekö muka olis parempaa, mutta uskon Anssia, jos kokemusta kerran asiasta on.
      Viimeksi muokannut kapaz; 15.1.2010, 20:42.

      Comment


        #4
        Laita Mobil Gearlube VS 200, ei se Casstrol ole mitenkään parempaa.

        Comment


        • #5
          No ei tästä mitään väittelyä öljyjen paremmuudesta ollut tarkoitus tehdä, mutta vaihtoehdot on aina hyvä tietää, ja nimenomaan manuaalilootaan.

          Comment


            #6
            Mä huomasin heti ensimmäisen vaihteen vaihdon yhteydes et paljon mukavemmin menee vaihteet päälle Castrolilla kuin Mobililla. Omaani en enää Mobilia laita. Voin varauksetta suositella Castrolia.

            Comment


              #7
              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=51213

              Jatketaan tuonne.

              Comment

              Working...
              X