Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 käynti seilaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 käynti seilaa

    Tänään lähdettyäni aamulla liikkeelle, tyhjäkäynti ja ahdot seilaa todella pahasti ahdot -0,5- 0 väliä ja kierrokset seilaa 400-1000 väliä..
    tekee sekä kylmänä että lämpösenä, joskus vähä oireillut mutta kaasun painaminen auttanut (tehnyt ennen vaan kylmänä) nyt ei auta, ajossa toimii suht hyvin mutta, tyhjäkäynti on tosi heikko.

    Vikakoodina antaa:

    17746 camshaft position sensor (G40): open or short to plus
    P1338 -035-00--

    17965 charge pressure control: positive deviation
    P1557 -35-00 --

    Moottorin ahtoletkut ovat vaihdettu ahtimille meneviä lukuunottamatta

  • #2
    Olisko siellä joku letku irti? Kokeile miten käy ilman maffia?

    Onko nokille tehty viimeaikoina jotain, tai jakoremppaa?

    Comment


    • #3
      En tiedä ahdetuista ja audeista mut monessa muussa ilma massa/määrä mittari paskainen tai paskana. yleensä paskana...

      Comment


      • #4
        noin 10tkm sitten tehty jakoremontti vaihtu kaikki jakopään osat marmorilta..
        itekseen oon miettiny että voisiko siellä olla jako hampaan pielessä..?
        ahdot nousee kuitenkin 1,3
        tietysti voi olla mahdollista että siellä olis joku letku irti..

        Comment


        • #5
          Katsopas VCDS:llä mitä nokkien ajoitus näyttää. Block 093.

          Comment


          • #6
            vag-com käyttö on pikkusen vaiheessa vielä mut tämmösen tiedon sain:

            Address 01: Engine (8D0 907 551 C)

            18:49:38 Group 093: Continuous Camshaft Adjustment (Phase Position - Bank 1 && 2)
            1440 /min Engine Speed (G28)
            41.4 % Engine Load
            0.0°KW Phase Position Bank 1
            5.0°KW Phase Position Bank 2



            tässä viimeset vikakoodit äsken purettuna:


            Address 01: Engine
            Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
            Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
            Software Coding: 05711
            Work Shop Code: WSC 06315
            7 Faults Found:

            17746 - Camshaft Position Sensor (G40): Open or Short to Plus
            P1338 - 35-00 - -
            17743 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded
            P1335 - 35-10 - - - Intermittent
            17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
            P1129 - 35-00 - -
            17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
            P1557 - 35-00 - -
            17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
            P1127 - 35-00 - -
            16622 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too High
            P0238 - 35-10 - - - Intermittent
            16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
            P0116 - 35-10 - - - Intermittent

            Comment


            • #7
              Onko tuo normaalia, että tuo vikakoodi lista on noin kamalan pitkä vai onko tuo vaan huonosti hoidettu yksilö ollut?

              Comment


              • #8
                Kokeilitko miten auto käy ilman maffia? Eli ota sen liitin irti.

                Tuo vaikuttaisi siltä että siellä voi olla ilmavuoto, mutta jotain muutakin häikkää ilmeisesti on.

                Lue ne nokkien arvot moottori tyhjäkäynnillä "measurement blocks" (vai mikäsenyt oli) 093 kohdasta, pelkkien vikakoodien luku ei riitä. Mutta jos tuo ylhäällä ollut oli siitä, 5 astetta on kyllä mun mielestä vähän liikaa verrattuna toiseen puoleen.

                Joskus noita vikakoodeja tulee paljon yhdestä viasta.

                Comment


                • #9
                  Kyllä on liikaan tuo 5 asteen eri nokkien asennon säädössä. Oliskohan kiristin jumissa tai jako pykälän pielessä. Kannattaa se jako ihan ekana tarkistaa.

                  Comment


                  • #10
                    Onkos 2 asteen heitto merkittävä vai onko se viellä rajoissa ?

                    Comment


                    • #11
                      En usko että sulla oli ongelmaa nokkien säädössä. Enemmän ihmetytti että softa heitti measuring blokeihin väärien kenttien arvoja. Lambdakertoimet pysyivät nollissa ja pakolämpökertoimien kentissä oli ihan jotain muuta.

                      Comment


                        #12
                        Suht vastaava oireisto myös omassa autossa: tyhjäkäynti aaltoilee 800-1000rpm, ahdot päällä veto aaltoilee noin 4Hz taajuudella ja aaltoilu ei muutu oli ahtopyynti 0.6 tai 1.6bar. Saattaa myös jäädä startatessa käymään noin 1500rpm hetken aikaa sekä joskus paukuttelee putkeen. Kaasuläpästä tullut vikakoodia satunnaisesti ja siinä toivonmukaan vika piilee.

                        Comment


                        • #13
                          18:49:38 Group 093: Continuous Camshaft Adjustment (Phase Position - Bank 1 && 2)
                          1440 /min Engine Speed (G28)
                          41.4 % Engine Load
                          0.0°KW Phase Position Bank 1
                          5.0°KW Phase Position Bank 2

                          En tiedä katonko oikeasta paikasta kun ei muutu täys kiihdytyksessäkään mihinkään, mutta kun tulen muutaman ryhmän alaspäin

                          Group 090
                          täyskiihdytyksessä nousee 28.0°KW Phase Position Bank 2

                          mietin että olisiko tässä Tikkurilan/Kerava/pääkaupunkiseudun alueella joku joka osaisi/haluaisi lukee vag-com vikakoodit paremmin, kun tuntuu että nyt ei oikein pääse sisään noihin minun vikoihin millään.
                          kone ja piuha löytyy minulta.
                          Viimeksi muokannut Sam-1; 22.1.2010, 07:19.

                          Comment

                          Working...