Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4.2 S4 -93 käynti kateissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 4.2 S4 -93 käynti kateissa

    Alkuun kun tuli kovemmat pakkaset nykäisi pari kertaa. Eilen kotia tullessa rupes nyhtämään suht runsaasti. Tyhjänä kiersi kone ihan hyvin ja tyhjäkäyntikin oli normaali. Vedotkin oli yläkierroksilta suurin pirteen tallessa mittasin akun jännitteen oli matalahko joten laitoin latinkiin yöksi ja toivoin et oisko rauhoittunut, kylmänä taas muutaman nykäsyn teki ja samalla kulutus lukemat pomppas kattoon, lämpimänä ei pystynyt ajamaan kun pinta kaasulla. Kotia pääsin nilkuttaen jossa huomasin lisä ominaisuuden kesken tyhjäkäynnin lopetti käymisen ja tuntu kuin ois ollut tyhjä akku nostin pois ja laitoin latinkiin meni 5.min niin se oli c-techin mielestä täys. Kokeilin toisella akulla ei vaikutusta. Samalla huomasin et johtoja kun nykii niin pätkii sähköt pois. Joutuu tinaamaan johdon päät ja liittämään uuteen kaapeli kenkään. Myös koneen huohotus putket olivat vainaat. Muistaakseni pari viikkoa sit kun huvikseni vag-comilla tutkiskelin näytti lambda vikaa. Todennäköisesti ostos listalle saa lisätä tulpat ja lambdan vai mitä ootte mieltä miten lähtis purkamaan tota sotkua. Bensiiniä tulee kun tossa pihassa kokeilin kierrosta nostaa niin löi liekkiä putkesta

    Lisäys edelliseen tänään tosissaan oli käynti jo täysin kateissa kun tulin töistä mut seiso vajaan tunnin niin sain käyntiin ja ottaa ihan normaalisti kierrosta eikä muutenkaan heti käynnistyksen jälkeen oo ongelmia menee noin 2.minuuttia et rupee yskimään, oisko puola / puolat pimeenä
    Viimeksi muokannut Jari T.; 10.1.2010, 17:19.

  • #2
    Mahtaiskohan olla joku sellainen vika, että pukkaa liikaa bensaa koneeseen? Käykö kaikilla pytyillä?

    Comment


      #3
      Moottorinohjauksen käyttämä lämpöanturi tai sen johdotus mykkänä? Oireet kuulostaisivat taas kerran siltä, kuin ecu luulisi lämmintä konetta hyytävän kylmäksi ja rikastaisi sen mukaan.

      Comment


      • #4
        Muutama viikko sit vaihdoin koneen päähän lämpöanturin sen neliöpäisen neli / kolmi napasen (eli alkuperäiren kolminapanen korvaa nelinapasen). öljyäkin menee tosin vuotaa ulos päin jostain suodattimen jalan läheisyydestä jonkin verran. Aiemmin ei toiminut lämpötila mittari nyt se kyllä pelaa.

        Comment


          #5
          Tuo on vain mittarille jne. Moottorinohjauksen anturi on siinä vitospytyn seuduilla koneen päällä. Valkoinen plugi.

          Comment


          • #6
            Vika ehkä löytyi sellaisesta paikasta joka ei tullut ihan heti mieleen edes tutkia.. eli jarru sylinterin alla olevat pistokket joista lähtee ilmeisesti lambdalle ja antureille piuhat niin niistä lähtevä tulipellin puoleinen anturin johto oli kuoriutunut ja ilmeisesti otti maihin kiinni.... ensimmäisen lämpimäksi käyttön aikana ei ainakaan ollut mitään ongelmia nyt pitäisi vaan saada se piuha pois kone huoneesta et vois tinailla uuden piuhan tilalle. Löytyykö tietoa mikä anturi on kyseessä liittimen väri valkea / vaalean sininen.

            Comment


            • #7
              semmonen 3-napainen ?
              eikös se ole kampuran triggerin anturi. (jompikumpi niistä)

              Comment


              • #8
                Juu sepä toi näköjään on tuli autodataa selattua. Sit seuraava ominaisuus joka tuli samalla kun nyhti niin hävis kuskin puolen ajovalo jonnekkin vaihdoin polttimon ei vaikutusta sit mittailin et umpion puolella ei oo häröjä ei vaan tuu virtaa liittimeen asti... Koittelee ukolla jo kohta hermoja koko värkki. Oisko siihen mitään ideaa miks toi nyt sit ei toimi sulakkeet mittasin, kaikki on kunnossa ja siinä umpiossa toimii kaikki muut valot paitsi normi lyhkänen. Oisko rele ottanut itteensä? Konehuoneen puolella ilmeisesti majailee mut missä?

                Comment


                • #9
                  Vähän saman suuntaista täälläpäin ...
                  Auto pelaa käynnistyksen jälkeen täysin siihen asti että lämpömittari lähtee mukaan (1-2min.) sen jälkeen ei voi ku pintakaasulla ajella siihen asti että lämpömittari ylittää viisarin verran sen 3:n pikkuviivan siitä lämpömittarin alusta, tämä sitten kestää et se sinne asti menee ja tämän jälkeen auto pelaa aivan täysin. Tuossa välissä jos koittaa kaasua laittaa niin ei vedä ja nykii, antaa vikakoodin "nakutuksen tunnistin" ... Saan sen kyllä testerillä aina pois jos erehdyn vedätteleen mutta joutais tuo vika jo kyllä itseltäkin hävitä ...
                  Lämpömittari itsessäänkin ei kyllä näytä oikein kun ei sitä tahdo saada piettyä sen 3:n viivan yläpuolella kuin ajaessa ja sittenkin noin 60-70c ...
                  Tilasin itsekin sen 4 pinnisen sinne kannen päähän siinä luulossa et se ois se anturi joka antaa eculle tiedon koska epäilen et ecu todellakin luulee lämmintä konetta kylmäksi ja sitä rataa mut saas nähä mitä tapahtuu ku saan sen anturin vaihdettua vai tapahtuuko mitään ...
                  Lämpömittari varmaan korjaantuu ...

                  Ja ne valot liittyy kyllä tähänkin tapaukseen tai no en tiedä liittyykö ne itse vikaan mutta kuiteskin ... Vänkärinpuolen parkki edessä ja takana polttaa sulaketta. Epäilen kyllä valokatkaisijaa ja sehän selvii kun sen tässä jokupäivä vaihdan ...

                  Comment


                  • #10
                    Eipä ollut muusta valon osalla vikana kuin että oli sulake palanut... Toissa iltana mittasin olevinaan kaikki sulakkeet et on ehjänä mut olin sit väsyneenä kylmässä hypännyt just sen kriittisen sulakkeen yli =) janssoni kannattaa muuten vilkuilla sinne jarrupääsylinterin alle miltä ne johdot näyttää se tuntuu olevan aikasta ahdas paikka ja raidetankokin liikkuu siellä välissä. Jos oikein katsoin taitaa melkein kaikkien antureiden pistokkeet olla siellä samassa kolossa jos ois niin hyvä tuuri et ois kuoret vaan kärsineet
                    Viimeksi muokannut Jari T.; 13.1.2010, 17:58.

                    Comment

                    Working...
                    X