Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN käy neljällä, suutin hajalla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AAN käy neljällä, suutin hajalla?

    Piti lyödä kone käyntiin viikolla kun oli kolkyt pakkasta ja murhettahan se tiesi. Potilas käy nyt neljällä, 2. pytyn suuttimesta kun ottaa sähköt irti, ei tapahdu käynnissä mitään muutosta (tyhjäkäynnillä). Kipinää tulee ja testattu toisellakin puolalla (1.8T modi tehtynä), tulppa vaihdettu syksyllä, näytti olevan nyt musta ja kuiva ja kärkiväli järkevä. Vikakoodeja tuli tuosta suuttimen irroittelusta ja olikohan se nyt päästöjen adaptaatio limiitistä, kun kävin vielä ajamassa piruuttani muutaman kilsan. Nollasin ne pois ja uusia koodeja ei tule ainakaan tyhjäkäynnillä.

    Onko muita testaamisen arvoisia paikkoja vai suoraan uusia suuttimia hommaamaan, 285tkm on nyt mittarissa, porkkis lastulla varustettu kone.

    #2
    Kokeile vaihtaa suutin toisen kanssa ristiin. Sillähän se selviää. Tai sitten kaikki irti ja limppa pullot päihin ja starttaamaan.

    Comment


      #3
      Palopaineen alla ja kylmänä rikkaalla seoksella ei jaksa antaa kipinää? Siis kokeiltu toista puolaa myös paikoillaankin 2-sylinterissä?

      Comment


        #4
        Vaihdapa vielä tulppakin.

        Comment


          #5
          Eli hajosi torstaina kauppareissulla, pari kilsaa pääsin, loput ~8 kilsaa linkutettiin menemään.
          Nyt kokeilin päivällä uusiksi käyntiin kun keli lauhtui. Uusi puola käytetty paikoillaan kakkos sylinterissä ja kokeiltu sillä, kun luulin perus puolaviaksi koko juttua alunperin. Kipinän tulon testasin vanhalla puolalla.
          Pitää rakennella huomiseksi tuo suutintestaus-hässäkkä ja katsoa bensan tuleminen, viisastuu siitä sitten (toivottavasti) lisää...

          EDIT: Pystyykö VCDS:llä testaamaan suuttimet yksitellen Output testiä käyttäen AAN ympäristössä? Riittäisi vähän vähempi sotkeminen kuin startin kanssa viiteen pulloon ruikkiminen.
          Viimeksi muokannut STP; 10.1.2010, 18:46. Perustelu: VCDS lisäys

          Comment


            #6
            Miltä se tulppa näyttää?

            Comment


              #7
              Tulppa oli normaalin näköinen, mutta mustan kuivan noen/karstan peitossa kauttaaltaan. En käyttänyt auki kuin tuon kakkosen.

              Comment


              • #8
                Eikös tuo suutinten ristiin vaihto ole kuitenkin helpoin?
                Jos ei auta, tulppien ristiinvaihto etc?

                Comment


                  #9
                  No niin, päivä rassattu lisää, eikä parantunut vaan huononi. Pelistä on nyt pois sekä kakkonen että kolmonen. Käynti ei siis muutu miksikään vaikka ottaa kakkosen ja kolmosen suuttimesta piuhan irti, mielestäni eilen oli kolmosella vielä jotain vaikutusta asiaan. Käy kunnolla täristäen tyhjäkäyntiä ja jaksaa kuitenkin kerätä kierroksia jonkun verran, kolmen tonnin kohdalla käynti tuntuu tasautuvan, mutta menee varmaan vaan värinät sopivasti ristiin...

                  Vaihdoin tulpat (vanhat FR5DP, nämä FR5DC), olivat mustat ja nokiset kakkosessa ja kolmosessa, muissa normaalin näköiset. Puolat vaihdoin kans kakkoseen ja kolmoseen.

                  Suuttimille tulee sähköt (katottu skoopilla) ja suuttimista tulee jokaisesta silmämääräisesti yhtä paljon bensaa kun ruikin startin avulla viiteen pilttipurkkiin ainetta.

                  Mitäs vielä voisi tarkistaa/kokeilla, vai joko on uskottava, että jotain mekaanista vikaa?

                  Comment


                    #10
                    Katso scoopilla tuleeko boksilta puolille komentoa. Rikkinäinen maffikin saa aikaan saman tapaisen effektin.
                    Viimeksi muokannut VilleP; 11.1.2010, 15:43.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja STP Näytä viesti
                      ...joko on uskottava, että jotain mekaanista vikaa?
                      Mittaa puristukset. Sillähän ne yleisimmät mekaaniset viat löytyvät.

                      Comment


                        #12
                        Kenen tekemä johtosarja, josko kuitenkin on kipinäongelma?
                        Miten muuten olet tuota kipinää testannut, kuin vanhalla puolalla ilman vastetta?

                        Comment


                          #13
                          Tuo puolien johtosarja on tosiaan vielä tarkistamatta läpi, sen on edellinen omistaja tehnyt autoon. Kytkentääkään en ole sen kummemmin vielä ihmetellyt kun se on kerran tähän asti toiminut...

                          Kipinää en ole osannut testata muuten kuin "ulkoilmaa vasten" eli silmämääräisesti kattonut että jotain tapahtuu kynttilän päässä kun se lepää koneen kylkeä vasten.

                          Minkälainen puristuspainemittari kannattaa hommata? Vissiin sellainen jonka saa suoraan tulpan kierteisiin kiinni?

                          Comment


                            #14
                            Sain tätäkin hommaa eteenpäin ja puristukset mitattua: ykkönen, nelonen ja viitonen noin 10,5-11 baria, kakkosessa ja kolmosessa ei sen vertaa että olisi asteikon alkuun eli kolmeen bar:n päässyt. Homma lienee varsin selvä ja osatilausta Tepolle vetämään...

                            Comment


                              #15
                              Jaaha...muillakin näyttää olevan "paffi" vikaa.
                              Osanottoni..

                              Comment


                              • #16
                                STP: söikö auto minkäverran öljyä ennen tuota?

                                Comment


                                  #17
                                  Syksyllä vaihdettu öljyt edellisen kerran, 8tkm välillä ei tarvinnut lisätä yhtään, eikä vielä kolkutellut alamerkkiäkään. Jäähdytysvettä meni kesällä, mutta sekin loppui syylärin vaihtamisella ehjään. Nyt oli ollut pari kuukautta reilummin ajoja (~3tkm/kk) kun oli muuttoa ja raksatavaran roudaamista ja vedin käytännössä jatkuvasti tuollaista 33cm laidat + 125cm kuomulla varustettua kärryä perässä. Oli melkoinen vastus tuo kuomukärry, kulutus nousi 3-4 litraa sataselle kärryn kanssa vs. normi ajelu talvinopeuksilla samalla välillä. Liekö sitten antautunut kuormituksen lisääntymisen vuoksi lopullisesti... Sentään sain kaikki suunnitellut reissut tehtyä ennen koneen laukeamista ja laukesi tänne mihin olinkin muuttamassa :-)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuo kuormitus varmasti vaikuttaa, melkeinjatkuvasti menee varmaan jo ahtojen puolella?

                                    Ilmoittelehhan sitten mitä sieltä on mennyt.

                                    Comment


                                      #19
                                      Päivitellääs tätäkin, kun vihdoin oli aikaa ja inspiraatiota suolistaa kone. Pahvi ts. pelti oli palanut nätisti poikki noin sentin matkalta kakkosen ja kolmosen välistä.

                                      Comment


                                        #20
                                        jaa, pistiäinen päässy käymään. Kannattaa tarkistella polttoaine puoli, varuiksi vaihtaa pumppu ym.

                                        Comment


                                          #21
                                          Ei se pelti tosiaan omasta ilostaa paskaks mee. Naku lie käynyt kylässä.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X