Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t b7/b6 lämppäri ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t b7/b6 lämppäri ongelma

    eli ongelmana 2005 1.8t + multitronic, lämpö ei tule sisälle tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. koneen lämmöt normaalit, järjestelmä ilmattu monesti myös lämppärin letkusta ja imusarjan päällä menevästä letkusta. nyt vaihdettiin vesipumppu ilman vaikutusta.
    olisko vinkkejä mistä seuraavaksi?

    lämpöä tulee normaalisti jos huudattaa konetta korkeammilla kierroksilla, mutta jos ajelee normaalisti d-asennolla ei kierrokset nouse riittävän korkealle. ja jos jättää tyhjäkäynnille, niin hetken päästä tulee kylmää.

  • #2
    Itsellä ollut vähän samantyyppistä vikaa samanlaisessa autossa.
    Kun lämppäri on auto-asennossa niin varsinkin kylmällä (<-15 C) saattaa kestää n. 20min-30min ennenkuin alkaa puhaltaa lämmintä. Koneen lämmöt normaalit ja automaattinen ilmastointi/lämmitys nostaa puhallustehoa ihan normaaliin tapaan, mutta ainoa ongelma on, että se puhaltaa jääkylmää.

    Itsellä tuo ei ole jatkuvaa, joten pitää vähän tutkailla, että mistä se voisi johtua...

    Comment


      #3
      Tarkastakaa vuotaako järjestelmä jostain. Hyvä paikka aloittaa on kannen takapään laippa jossa lämpö-anturi on kiinni. Toinen on termarin vieressä olevan muovinen tulppa, joka vuotaessaan päästää sopivasti ilmaa järjestelmään ja lämmintä tulee heikosti.

      Comment


      • #4
        nesteitä ei vähene ja silmämääräisesti ei kosteutta ole näkynyt

        Comment


          #5
          Itellä oli samaa vikaa ettei muistaakseni alle 3000 kierroksen meinannu lämmintä tulla hyttiin. Vaihdoin alavesiletkussa olevan lämpöanturin, sillä rupesi puhaltamaan tyhjäkäynnilläkin lämmintä. Anturi makso laakkosella 40egee. Tuosta anturista oli kyllä tullut vikakoodikin.

          Comment


          • #6
            pitänee lukea vikakoodit uudestaan, edellisellä kerralla ei ollut mitään

            Comment


            • #7
              ei vika koodeja

              Comment


              • #8
                Mulla rupes tänään tekemään samaa kun topikin aloittajalla.. eli yli 3000 kun kierroksia niin sitten tulee vasta lämmistä ilmaa, aikasemmin ei ole ollut ongelmaa. Sisälle meneviä nesteletkuja kun kokeilee niin ne on kylmät.
                Voiko vesipumppu esim tehdä tän kaltaisia metkuja?
                Auto a4 1.8tq vm 04 120kw

                Comment


                • #9
                  Mullakun oli vastaavanlaiset oireet, niin oli termari kotelon pohja halki ja sai sieltä ilmaa järjestelmään. Ainut mikä ei sovi sinun oireisiin, että nestettä alkoi hävitä pikku hiljaa n. 1l/3000km

                  Comment


                  • #10
                    siellä on jotkut tiivisteet termarin alla ja jokin tulppa mitkä pitäis katsoa.
                    neste ei vähene, mutta kylmällä ilmalla vetää sieltä ilmaa järjestelmään -> ilma lämppärissä ja lämpöä ei tule.
                    otan taas työn alle kun tulee tilaisuus seisottaa päivän autoa,

                    sais olla kyllä erikseen harraste-autot ja käyttö-autot, mutta kun ei...

                    Comment


                    • #11
                      Niin ja lisäks huomasin et paisuntasäiliössä oli aika nestepinta kohonnu ja siellä myös normaalia hiukan kovempi paine.. Tossa yks asentaja epäili et vesipumppun "siimapyörä" olisi halki ja pyörisi akselissaan tyhjää.?

                      Comment


                      • #12
                        paisunta säiliöön tulee kova paine koska osassa konetta on ilmaa -> ylikuumeninen. silloin kun neste kiertää normaalisti ei painetta ole normaalia enempää. mittari kyllä näyttää normaalia. ei sieltä tulis kierroksillakaan jos vika olis pumpussa.
                        vika on niissä tiivisteissä ja sen seurauksena järjestelmässä ilmaa.
                        pinta nousee koska osassa konetta on ilmaa.
                        nm. vaihdon pumpun ja samalla jakopään...

                        Comment


                        • #13
                          No sit joutuu ilmaamaan sen.. Joo myös ilmeisesti se j-mallinen tulppa vuotaa imusarjan alla koska yli 15 asteen pakkasessa lirauttaa nestettä hiukan. Miten kannattaa ilmata.?

                          Comment


                          • #14
                            imusarjan päällä olevassa vesiputkessa ilmaus proppu, sekä toisessa lämppärin letkussa ilmaus-reikä.

                            Comment


                              #15
                              Painetta paisariin pumpulla, ensin vesiputken ruuvi auki, kiinni kunnes ei tule ilmaa. Sitten lämppärinletkusta ilmaus.
                              Toisaalle laitoinkin jo, että kun vaihtaa sen tulpan sieltä termarin luota, laittaa uuden tiivisteeksi G62;n tiivarin. On hieman ylikokoinen siihen, mutta ei pitäisi enää sen jälkeen vuotaa edes pakkasilla.

                              Jos järjestelmään menee ilmaa, sieltä tulee myös nestettä ulos jostain. Yleensä kannen takalaipasta tai tuosta "J-tulpasta". Ei tarvitse isoa vuota niin ongelmia tulee.

                              Comment


                              • #16
                                Jep vesipumppuhan se särki oli,vesi ei kierrä.. Ottaa kyllä hiukan hermoon..! kuuluuko jakopäärempan yhteydessä vaihtaa hihnan hydraulinenkiristin? kysyin Hintaa osille niin ilman kiristintä hihnasarja 117e ja kiristimen kanssa 242e +vesipumppu 49e ja moniurahihna 20e.
                                Työ osuudelle eräs korjaamo sanoi 153-206e riippuen ajasta.
                                Viimeksi muokannut helmut; 20.1.2010, 16:16.

                                Comment


                                  #17
                                  Hydraulikiristin vaihdetaan vain, jos vanha on väsynyt. Näin sanoivat marmorin ukot, kun itselleni jakoromppeita hain ja kyselin että miksei sisälly sarjaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voi pillu!!! Sain auton jakopää rempasta, auto toimi siellä hyvin ja saivat ilmattua ja puhalti lämmintä...
                                    No auto seisoi työpaikan pihassa illan ja läksin kotia niin vitut se lämmintä puhalla ja tekee karmeen paineen paisuntasäiliöön..

                                    No jos jotain positiivistä hakee niin ei tullut ryypättyä neljääsataa ja tosin vesipumpun siivet olivat halki..

                                    Oisko mahdollista että hörppäs kylmänä jostain ilmaa ja teki ilmalukon.? Taidan muuttaa kroatiaan kun alkaa nää pakkaset ahdistaa kun mikää ei toimi..

                                    Comment


                                      #19
                                      Onko varma ettei mistään vuoda nestettä? Esimerkiksi moottorin päällä olevasta ilmausruuvista. Pienen vuodon kautta menee helposti ilmaakin järjestelmään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Täytyy aamulla tutkia paremmilla hermoilla... Itsekkin epäilen et jostain hörppii ilmaa..

                                        Comment


                                        • #21
                                          koneelle vaan kunnolla kierroksia. ensi moottorinpäältä ilmat pois ja sitte kun sieltä ei tule ilmaa niin lämppärin kennon yläletkua vetämällä kennon ilmaus. tuntuu tää 1.8t kone olevan aika perso ilmalle:D

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jahas, täällä alkoi 1.8t B7:ssa samat oireet. Pistää lämppärin täysille "palkeille" puhaltaan kuumaa niin hetkessä muuttuu lämpö kylmäksi. Myös jos antaa kierroksia alkaa koppiin tulemaan selkeästi lämpimämpää ilmaa. No pitää alkaa selvittämään, mutta toivottavasti ei ole vesipumppu...
                                            Pienen lisäyksen vesimäärään joutui tekemään, joten etsitään vuotokohtaa jos sieltä ilmaa olisi järjestelmään päässyt.
                                            Lämmöt kuitenkin nousee 90 asteeseen ja ei heittele mihinkään. Lämpötila-anturi vaihdettiin syksyllä. Autollahan oli ajettu 102tkm.
                                            Viimeksi muokannut Miikka-; 29.1.2010, 00:05.

                                            Comment


                                            • #23
                                              A4 1.8 T Quattro -04 ilmaa tulee jäähdytinjärjestelmään

                                              Elikkäs alkuperäinen vika oli sellainen että kapiiniin ei tule tyhjäkäynnillä kunnolla lämmintä ilmaa, vaikka moottorin lämmöt ovat normaalit 90C...
                                              Kierrokset nostamalla 2500/RPM alkaa tulla lämmintä.

                                              Koitin ilmata järjestelmän ja alkoi puhaltaa tyhjäkäynnillä niin kuumaa ettei kättä kärsinyt ja toimi hienosti päivän...
                                              Tänä aamuna taas sitten tuli vika päälle eli moottorin lämmöt ok mutta tyhjäkäynnillä ei jaksa kierrättää sisälle asti lämpöä...

                                              onko kokemuksia mistä mahdollinen ilma menee järjestelmään? tai muita vikavaihtoehtoja...itse en jaksaisi uskoa kansipahvia autonkilometreillä ja öljyt ja vedet eivät ole sekaisin...

                                              156tkm autolla ajettu...

                                              kiitos etukäteen!

                                              Comment


                                                #24
                                                Yhdessä autossa oli venakopan vieressä menevässä teräsputkessa oleva muovinen ilmausruuvi rikki ja siitä vuoti hieman nestettä.

                                                Edit: siirsin tuon Panun viestinkin tänne.
                                                Viimeksi muokannut pasi_; 29.1.2010, 09:16.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Onkos kellään kuvaa tuosta J-tulpasta ja saako sen tulpan ainoastaan vaihdettua...?

                                                  Jos termostaattikotelo on halki näkyykö se silmämääräisesti ?

                                                  Itse ilmasin järjestelmän ainoastaan tuosta lämmityslaitteen kennolle menevästä ylemmästä putkesta (valmis ilmareikä).

                                                  alkaa olla liian kylmät kelit -25C ;) eikä saa autoa edes lämmitykseen...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nyt toimii. Ilmaus ruuvin o-rengas poikki. On muuten juutalaisen hommaa ilmata toi laitos...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja bantse1 Näytä viesti
                                                      Onkos kellään kuvaa tuosta J-tulpasta ja saako sen tulpan ainoastaan vaihdettua...?

                                                      Jos termostaattikotelo on halki näkyykö se silmämääräisesti ?

                                                      Itse ilmasin järjestelmän ainoastaan tuosta lämmityslaitteen kennolle menevästä ylemmästä putkesta (valmis ilmareikä).

                                                      alkaa olla liian kylmät kelit -25C ;) eikä saa autoa edes lämmitykseen...
                                                      Saa vaihdettua, tosin termostaatti on purettava pois tieltä. Samoin laturi ja kaasuläppä.
                                                      Kyllähän nestevuoto näkyy jos sellaista on, tulee se sitten termarista tai J-tulpasta. Näillä pakkasilla veikkaan kuitenkin tulppaa, yhtään haljennutta termaria ei ole tullut vuoteen vastaan. Tulppia on taas uusittu viimeisen 2kk sisällä kymmeniä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jeps, tänään käytiin ihmettelemässä onko kierrossa ilmaa. Ilmaa oli hieman mutta diagnoosi oli kohtuu karu kun yläkiertoa vedelle ei oikein ollut lainkaan.

                                                        Eli auto menee ensi viikolla hieman aikaisempaan jakopää/vesipumppu remppaan.

                                                        Samalla tulee huollettua ja vaihtuu muuten tuo 30tkm huoltoväli 15tkm:n väliin.

                                                        Pitää myös sitä öljysihtiä tutkailla samalla kun huolletaan.

                                                        No kai tässä pitää olla tyytyväinen että huomattiin ennenkuin mitään isompaa olis tullut eteen.

                                                        Tästä olut auki ja kohti viikonloppua.
                                                        Viimeksi muokannut Miikka-; 29.1.2010, 19:40.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X