Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1.8t Quattro röpöttää tyhjäkäynnillä ja näyttää moottorin elektroniikkahäiriövaloa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 1.8t Quattro röpöttää tyhjäkäynnillä ja näyttää moottorin elektroniikkahäiriövaloa

    Taas sama tuttu vika autossa. Allaolevaa vikakoodia herjaa eli käy liian laihalla ja uutena vikana tullut tämän lisäksi että tyhjäkäynnillä kierrokset seilaavat/röpöttävät. 2 viikkoa sitten meni puola ajossa ja vaihdoin sen yhden (kaikki puolat on nyt kertaalleen vaihdettu ja silti viisastuneena yksi ylimääräinen peräkontissa aina mukana) ja boschin platinatulpat (kaikki neljä) jonka jälkeen alkoi tämä tyhjäkäynnillä röpötys. Maffi on vaihdettu kuukausi sitten ja samalla Oulussa powerflashilla katsottu lambdan arvot ja näyttivät normaaleilta (olen seuraillut itse arvoja tämän jälkeen ja näyttävät edelleen normaaleilta jos nyt oikein osaan niitä katsoa). Alipaine- ja muita letkuja olen käynyt läpi enkä ole havainnut murtumia.

    Koodi:
    VAG-COM Version: Release  311.2-N
    
    Control Module Part Number: 06A 906 032 HJ 
      Component and/or Version: 1.8L R4/5VT     G   0003
               Software Coding: 10700
                Work Shop Code: WSC 13622
               Additional Info: WAUZZZ8LX31203800     AUZ5Z0B4157184
    1 Fault Found:
    17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
            P1136 - 35-00 - -
    Nyt tarvittais viisaampien apuja mitä seuraavaksi ja mistä etsiä vikaa?
    Viimeksi muokannut Makkke; 10.1.2010, 21:48. Perustelu: ohjelmistopäivitys 0002->0003

    #2
    Joku tarvike MAF? MAFfi vialle vaikuttas.

    Comment


    • #3
      MAFfi on alkuperäinen boschin marmorilta ostettu. Vika taitaa olla kumminkin muualla koska en usko että menisi samantien rikki. MAFfin vaihdon yhtedessä vaihdoin vapaavirtaussuodattimen pois ja laitoin alkuperäisen ilmansuodattimenkotelon paikalleen takaisin koska powerflashilla suosittelivat sitä(ei kuulemma ole tarvetta jos autossa ei ole yli 300hv, kierteinen ilma vaan rikkoo MAFfin pienemmillä hevosvoimilla).
      Viimeksi muokannut Makkke; 9.1.2010, 22:56.

      Comment


        #4
        Onko vielä vanhat tulpat tallella? Vaihda ne tilalle ja kokeile onko vielä röpötystä.
        Ei se mahdottumuus ole että uusi tulppa olisi viallinen, nimimerkillä käynyt itselleni niin.

        Comment


        • #5
          On tallessa ja pitää huomenna kokeilla.

          Comment


            #6
            Älä nyt tuomitse tuota MAF vikaa. Voi se uusikin osa olla rikki. Ei ne saksalaiset insinööritkään mitään jumalia ole :)

            Lähinnä sen takia, että jos pelkästään antaa tuon vikakoodin ja tyhjäkäynti seilailee niin yleensä aina vika on ollu MAFissa.

            Toki voi vika olla muuallakin.

            Comment


              #7
              Tarkasta imusarjan alla oleva venttiili, joka on huohotuksen ja imusarjan välissä. Löytyy moottoriin nähden poikittain imusarjan alta, letkusta jossa on 2 klemmaria keskellä ja paksunnos. n.3.sylinterin kohdalla.
              JA se sienen näkoinen PCV venttiili on myös hyvä tarkastaa/vaihtaa. Siinä imuputken kohdalla.

              Comment


              • #8
                onko se PVC venttiili siinä oikealla auton edestä katsottuna imusarjan päällä siinä sylintereiden vieressä? pitääpäs huomenna tarkastella uudemmin. Onko minkähintainen tuo PVC venttiili? Onko MAFfeissa minkäänläista takuuta jos se näin äkkiä olis menny rikki? Saksalaiset insinöörithän ne kaikkein viisaimpia on kuten kaikki täällä foorumilla ovat huomanneet ;)

                Comment


                • #9
                  Elä sitten turhaan vie Pörhölle ellet ole varma että vika on MAFissa. Haluavat sen itse varmasti testata ja jos vika ei ole MAFissa, joudut sinä maksamaan lystin. Näin ainkin puolissa.

                  Comment


                  • #10
                    en missään tapauksessa oo viemässä pörhölle. Ens viikolla muutenkin 180t huolto edessä pienemmällä ja tutummalla verstaalla(jakohihna+muut) niin siinä samalla pystyy tarkemmin tutkaileen autoa kun saa olla lämpimässä hallissa.

                    Comment


                    • #11
                      Add-puolen vikakoodi ei käsittääkseni tule maffin hajotessa. Alipaineletkuista tai venttiileistä joku vuotaa. Vikakoodilla searchia niin löytyy kohtalotovereita.

                      Comment


                        #12
                        Tosiaan additiivinen-vikakoodi ei tule MAF;n ollessa viallinen, se viittaa juurikin imuvuotoon.
                        PCV;n hinta taisi olla 30e luokkaa ja sen pienemmän venttiilin kympin luokkaa.

                        PCV on juuri se imuputkessa oleva sieni, johon tulee 2 paksua letkua, mutta EI yhtä ohutta. On etummaisena niistä kahdesta venttiilistä.
                        Toinen venttiili on oikeastaan 4.sylinterin kohdalla, aika hyvin näkyvillä.
                        Viimeksi muokannut pulla; 11.1.2010, 08:03. Perustelu: Lisäystä.

                        Comment


                        • #13
                          Olisko heittää osanumeroita näille kahdelle osalle ?

                          Comment


                          • #14
                            millä tunnuksilla löydän PCV:n ETKAN kautta kun oon yrittäny sitä tutkailla "viisaana" mut en ole löytänyt =) ?
                            Viimeksi muokannut Makkke; 11.1.2010, 22:02. Perustelu: sama tarve ku janvandella

                            Comment


                            • #15
                              Mistä tietää että onko tuo pannukaakku venttiiili hajalla (siis venttiili joka yhdistää huohotuksen imusarjaan)?!? Itte kun puhaltelin tuohon venttiiliin niin ilma tohisi läpi melko vapaasti. Niin ja tuossa venttiilin yläpäässä on pieni neliön muotoinen reikä- mikä lie merkitys sillä. Huomasin vaan kun pyörittelin venaa käsissä ?!? Toi PCV venttiili maksaa marmorilla vähä alle kympin.

                              Comment


                                #16
                                Milläs tämä vikakoodi on aiemmin poistettu? Eihän nuo kalliita osia ole, mutta ei sitä viitsisi käsiään ihan huvikseen paskata käyttöauton kanssa.. =)

                                Comment


                                • #17
                                  Itselläni lähti vaihtamalla muutama huohotinputki.

                                  Comment


                                    #18
                                    Sieltähän sitä vikaa löytyi. Kuvassa ympyröity huohotusletku, joka katkesi irrotettaessa. Siinä oli jo alkava vekki. tuli taiottua tulpat molempiin päihin tuohon katkeaman kohdalle, josko se sen aikaa välttäisi, että saa uuden letkun tilalle. Lähtee tuosta Y-haarasta johonkin suodatin jalan tienoille.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kas kummaa - täsmälleen samasta kohtaa oli mullakin tuo muoviputki rikki.. :)

                                      Tuo muoviputki menee alas ja haarutuu kahteen suuntaan. Toinen haara kerää öljypohjan huohotushöyryt. Toinen haara menee imusarjalle jossa on noin puolessa välissä "paksunnos" jonka sisällä on PCV venttiili. Käsittääkseni venttiili päästää virtauksen imusarjalle mutta ei imusarjalta poispäin. Eli tyhjäkäynnillä höyryt virtaavat suoraan imusarjaan. Kun ahdot nousevat niin PCV valve ei päästä painetta pois imusarjasta ja tällöin huohotinhöyryjen virtaus kääntyy kohti "tatti venttiiliä" ja sen läpi uudelleen kiertoon ilmanpuhdistajan ja turbon välissä olevaan putkeen. Korjailkaa jos olen väärässä...

                                      Jos jokin noista putkista vuotaa niin koodeina voi olla ainakin "pressure drop between turbo and throttle valve", "System too lean" tai "N249 virheilmoitus".
                                      Itseeläni oli nuo kaikki jotka korjautuivat vaihtamalla juurikin tuo kuvassa oleva putki sekä kuvassa näkyvä kuminen kaksi haarainen putki jonka toinen pää on venttiilikopassa Eli jos menee samaa rataa niin seuraavaksi sulta menee tuo haarautuva kuvassa oleva kumiputki. Mulla menivät puolen vuoden sisällä peräkkäin.
                                      Viimeksi muokannut piitulam; 25.8.2010, 19:40.

                                      Comment


                                        #20
                                        Vaihdoinpa viimetöikseni ennen myyntiä omasta ARX kyseisen huohotinputken. Maksaa muuten 73e :) Kilohinta on melkoinen.

                                        Pressure drop koodi voi tulla sitten myös ohjelmavirheestä. Tietyissä ohjelmaversioissa on liian tiukka raja tuossa diagnostiikassa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Aika hyvin arvasin, kun kaverille heitin hihasta 60€. Noihin VAG:n muotoon väännettyihin letkuihin olen törmännyt aiemminkin, eikä ne ikinä ole edullisia olleet. Kokolailla varmaa on, että uusi on jonkin valtakunnan tarvike tahi välikappale.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Makkken auton uutena omistajana sain tietooni tuon alkuperäisen vian. Sen aiheutti murtunut jousto-osa pakoputkessa. Onko jollain putkistonsa vaihtaneella joutilaana tuota ARX-koneen orkkisosaa?

                                            Edit: Unohdin kertoa, että moottorin öljymääräanturi ei ole sitten moottorin osa eikä täten kuulu 6 kk moottori ja voimansiirto -takuuseen. Kuten ei ole pakoputkiston haitarikaan.
                                            Viimeksi muokannut seepra; 27.8.2010, 18:27. Perustelu: Unohtui

                                            Comment


                                              #23
                                              Yhdistin nuo eronneet letkut messinkisellä letkuliittimellä nyt näin kokeilumielessä. Isäukon kätköjä tonkiessa osui silmään puutarhaletkulle tms tarkoitettu lähtöliitin. Jäi vähän nojaamaan viereiseen letkuun, mutta välissä on yksi niistä suojaksi tarkoitetuista kumitateista, joten sen suhteen olen luottavainen. Toivelistalle jäi vielä 45 asteen kulma tuohon liittimeen.

                                              Katsotaan miten pelaa vai tarviiko nöyrtyä ja hakea marmorilta uusi letku.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt on myös röpötystä ilmassa ARX koneessa meikäläisellä. On tarkistettu jousto-osa, ei näyttänyt vuotavan, sitä tosin on hitsattu joskus aikaisemman omistajan toimesta. Tulpat vaihdettu, ei apua. Kokeilin myös bypassia huvikseen kun toinen löytyi hyllyltä. Tuo 2 haarainen huohotusletku vaihdettu pariviikkoa sitten. En tosin tiedä voisiko olla joku toinen huohotusletku sitten. Ei tosiaan näytä vag-comilla mitään vikakoodeja. Voisiko jakopään hihna voinut pompata pykälän. Sen vaihdosta ei ole tarkempaa tietoa, kuulemma tehty.

                                                Edit:
                                                Vikalöytyi: rikkinäinen puola. Ei tosiaan mitään vikavaloja sytytellyt, eikä vag-comillakaan mitään koodeja. Lähdin tulpanvaihdolla liikenteeseen, käytin konetta tallissa, edelleen röpötti. Tulpat pois uudestaan, yksi tulppa oli lievästi tummempi. Hain puolan ja vika korjaantui.
                                                Viimeksi muokannut risbis; 27.1.2011, 10:34.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Samoilla poluilla mennöön, eli vikakoodeista löytyi vastaava:

                                                  1 Fault Found:
                                                  17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
                                                  P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
                                                  Readiness: 0000 0000

                                                  Lueskelin Ross-Techin wikiä ja ton P1136:n kohdalla oli MAF-anturi mainittuna. Olisiko mahdollista että olen voinut ajovalopolttimon vaihdon yhteydessä, kun ilmanputsarin irroittelin, sattunut johonkin anturiin? Eikös kyseinen MAF-potikka ole siinä ilmanottoaukon suulla?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Etsisin itse ensin vuotoja huohotus- tai alipainejärjestelmästä. Osa letkuista painelee koneen etupuolelle suojapeltien alle. Omasta olin tonkimisen yhteydessä löytävinäni haperoa myös sieltä suunnalta.

                                                    Koodihan käsittääkseni tulee nimenomaan tyhjäkäynnillä tapahtuvan laihalle karkaamisen johdosta, joten en ole vielä omasta huolissani, joskin letkut odottavat nurkassa valmiina. Asentaja odottaa tilaa talliin, ettei tarvi pakkasessa paskarrella.. =)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Rouvan kulkineesta murtui juurikin samasta kohtaa letku kuin arto s:n kuvassa. Hetken aikaa auto onkin herjaillut vikavaloa mutta muutoin on toiminut ihan ookoo. Eilen sitten vaimo ajoi pihaan ja auto röpötteli todella raskaasti, ikäänkuin ei olisi kaikilla pytyillä käynyt. Samaten pakokaasut haisi todella pahalle. Näppäsin kuoret pois konehuoneesta, jotta näkisin paremmin ja letkuhan oli jo lähes irtihalki. Kun hipaisin tuota huohotinletkua, niin se hajosi täysin atomeiksi.

                                                      Kysynkin, että tohtiiko tuolla enään ajaa pajalle kun ei tunnu toimivan sitten hyvinkään? Voiko pelkästään tuo alaspäin menevän letkun puuttuminen aiheuttaa moisen vian?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja omnitrio Näytä viesti
                                                        Samoilla poluilla mennöön, eli vikakoodeista löytyi vastaava:

                                                        1 Fault Found:
                                                        17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
                                                        P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
                                                        Readiness: 0000 0000

                                                        Lueskelin Ross-Techin wikiä ja ton P1136:n kohdalla oli MAF-anturi mainittuna. Olisiko mahdollista että olen voinut ajovalopolttimon vaihdon yhteydessä, kun ilmanputsarin irroittelin, sattunut johonkin anturiin? Eikös kyseinen MAF-potikka ole siinä ilmanottoaukon suulla?
                                                        Itellä sama vikakoodi MAFin takia ja tuli joka kerta nollauksen jälkeen kun kiihdytti normaalia rivakammin. Iski sitten auton vikatilaan ja sytytti vikavalon.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Haju
                                                          Kysynkin, että tohtiiko tuolla enään ajaa pajalle kun ei tunnu toimivan sitten hyvinkään? Voiko pelkästään tuo alaspäin menevän letkun puuttuminen aiheuttaa moisen vian?
                                                          Tuo letku vie muistaakseni kokolailla suoraan imupuolen putkistoon, eli sieltä horii ilmaa ohi MAFfin. Ei se nyt kovin hyvää siis tee. Hätäpatenttina joku tulppa putkeen.

                                                          Kannattaa muuten tutkia se muukin huohotusputkisto. Itse pääsin vaihtamaan samasta linjasta lisää letkua ihan tässä vast'ikään. On herjaillut jo hetken, muttei vaikuttanut kulkuun tai käyntiin. Vikavalo sammui pari päivää letkun vaihdosta.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Noniin puolavikahan sieltä löytyi kun vetelin liittimiä vuoron perään irti. Puolanvaihtokampanja kuulemma vielä päällä ja tuohon kulkineeseen ne vaihdetaan audin piikkiin. Pörhölle auto siis menee.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X