Eli rupes häirihtemään pitkä starttaus aika kylmällä koneella. Vaikka auto olis roikassa pari tuntia, silti sahauttaa. Ongelman huomas sen jälkeen kun autoon vaihdettiin sytysyksikkö ja hall. Sytkät säädätettiin kohilleen. Voiko joku näistä aiheuttaa aiheuttaa ongelman? Lämpötila-anturin vaihdoin kun ei pysyny käynnissä kylmänä ja se auttoi siihen. Lämpimällä koneella lähtee hyvin käyntiin, mutta minun mielestä himpun huonommin kun vanhoilla osilla. Auto lähtee ekalla kyllä käyntiin mutta tarvii tosiaan pitkään pyörittää
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
80 2.0E '90 pitkä startti kylmänä
Collapse
X
-
Vaihettiin kokeilumielessä pyörijä. Nyt näyttäs että lähtis paremmin. Vanha pyörijä piti koputella paikoilleen tuon hall- remontin yhteydessä, ja lähti irti kolmessa osassa kun sitä repi. Uusi malli meni helposti paikoilleen ja lähtee irtikkin hyvin, niinkun kuuluukin. Korjausopasta selatessa tuli vastaan kuva pyörijän mittauksesta. Kävin sitten tutkimassa yleismittarilla mitä näyttää. Kirjan mukaan vastuksen pitäs olla 0.6-1.6k Ohm, mittari pomppas n. 20k Ohm kun tökkäs mittarin kiinni, ja putos sen jälkeen nollille. Tiiä sitten hajosko irrotettaessa vai sillon paikalleen laittaessa.
Mitenkäs vaikee homma on ottaa se pontiometri (tjts) ilmamäärämittarista irti? Meinasin jos sille tekis sen pirkka niksi korjauksen ja loppus jopa tuo pien tyhjäkäynnin seilaaminen.
Päästöt mitattiin samalla kun sytkät säädettiin kohilleen, arvoja en muista sen tarkemmin kun:
tyhjäkäynnillä lambda 1.035 (eli siis laihalla kävis?)
korotettujouto lambda 0.96 (menis sitten rikkaalle?)
korotetussa oli jokin arvo koholla, olikohan co tai co2. Riittävän kauan kun huudatti se tippu sallittuihin rajoihin, kielii vissiin väsyneestä kissasta? Onkohan lambdaa vaihettu ikinä, ei ainakaan ole merkintöjä huoltokirjassa, ajettu 397tkm, lienee vois vaikka varmuudeks vaihtaa?
Tässä nyt oli vähän epäselvä höpinä, mitään ihmeempää ongelmaa ei nyt ole, mutta kunhan kyselin.. =)
Comment
Comment