Opin tänään, että tikun sivulta on kans kätevä katsoa =)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljyt vähissä 2.7T:ssä
Collapse
X
-
Mulla on myöskin ongelmia tuon tikun lukemisessa. Olen huomannut parhaaksi tavaksi odotella koneen sammutettua noin 5min ja sitten tarkistaa öljyt. Jos kylmistä öljyistä yrittää pinnan korkeutta katsoa niin tikku näyttää aina ihan mitä sattuu. En tiedä onko tämä kuinka väärä tapa, mutta ainakaan mitään ei ole hajonnut, että eiköhän siellä öljyä ole =)
Comment
-
Dieselien juttuja on se omalla moottoriöljyllä käyminen, ei koske kipinäsytytteisiä ollenkaan.
Eli jos kone saa huohotuksen mukana moottoriöljyä imusarjaan, joko ylitäytön tai väljäksi kulumisen myötä kasvaneen huohotuksen seurauksena, se voi alkaa käydä sillä öljyllä. Dieselprosessi kun ei ole tarkka polttoaineesta, lähes mikä tahansa syttyy, kun tarpeeksi lämmitetään.
Koneen tuhoutuminen johtuu tässä kohtaa useimmiten siitä, kun öljy tulee palotilaan imuilman mukana ilman minkäänlaista säätöä tai mahdollisuutta puuttua tilanteeseen. Koneen kierrosluku kasvaa -> öljyn tulo lisääntyy -> kierrosluku kasvaa jne. kunnes kanki tulee kyljestä läpi. Ainoa mahdollisuus tässä kohtaa on panna iso vaihde päälle ja nostaa kytkin jarrua vasten. Automaattivaihteinen sen sijaan lähtee lujaa eteenpäin...
Comment
Comment