Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyt vähissä 2.7T:ssä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Opin tänään, että tikun sivulta on kans kätevä katsoa =)

    Comment


    • #32
      Mulla on myöskin ongelmia tuon tikun lukemisessa. Olen huomannut parhaaksi tavaksi odotella koneen sammutettua noin 5min ja sitten tarkistaa öljyt. Jos kylmistä öljyistä yrittää pinnan korkeutta katsoa niin tikku näyttää aina ihan mitä sattuu. En tiedä onko tämä kuinka väärä tapa, mutta ainakaan mitään ei ole hajonnut, että eiköhän siellä öljyä ole =)

      Comment


      • #33
        Niin, en muistanut sanoa, että oli siellä liikaa pari desiä öljyä. Meinasivat kuitenkin, että se kyllä sieltä häviää. Häviävätkö katalysaattorinikin nyt samalla?

        Comment


        • #34
          Ei se pari desiä haittaa yhtään mitään. Kovaa ajoa vaan.

          Comment


          • #35
            Joo, siinä oli sellainen homma, että ei nähnyt kunnolla siitä tikusta kuin yhdeltä ohuemmalta sivulta sen öljymäärän, siinä oli sellainen selkeä viiva. Hankalaa luettavaa tuollainen tikku, muissa autoissa on ollut helpompaa tuo luku.

            Comment


            • #36
              Kysynpä uteliaisuudesta, että mitä siinä "öljyllä käymisessä" tapahtuu? Se vetää kierrokset kattoon ja sitten leikkaa kiinni? Mutta mikä on mekanismi?

              Comment


              • #37
                Dieselien juttuja on se omalla moottoriöljyllä käyminen, ei koske kipinäsytytteisiä ollenkaan.

                Eli jos kone saa huohotuksen mukana moottoriöljyä imusarjaan, joko ylitäytön tai väljäksi kulumisen myötä kasvaneen huohotuksen seurauksena, se voi alkaa käydä sillä öljyllä. Dieselprosessi kun ei ole tarkka polttoaineesta, lähes mikä tahansa syttyy, kun tarpeeksi lämmitetään.

                Koneen tuhoutuminen johtuu tässä kohtaa useimmiten siitä, kun öljy tulee palotilaan imuilman mukana ilman minkäänlaista säätöä tai mahdollisuutta puuttua tilanteeseen. Koneen kierrosluku kasvaa -> öljyn tulo lisääntyy -> kierrosluku kasvaa jne. kunnes kanki tulee kyljestä läpi. Ainoa mahdollisuus tässä kohtaa on panna iso vaihde päälle ja nostaa kytkin jarrua vasten. Automaattivaihteinen sen sijaan lähtee lujaa eteenpäin...

                Comment


                • #38
                  Nojoo, nyt on ajettu 900 km tuon öljynvaihdon jälkeen, edelleen on koko oranssi kalikka ihan öljyssä, Ei ainakaan vielä ole vähentynyt niin että silmällä näkisi.

                  Comment


                  • #39
                    Kävin tuossa koeponnistamassa päästöt ja OBD:t huoltamolla, päästöt oli mallia oppikirja ja ei vikoja OBD:ssa, joten ei tainneet katitkaan ottaa itseensä tästä operaatiosta.

                    Comment


                    • #40
                      Tarviikohan noita välijäähyjä kauheesti ravistella vai riittäkö et ottaa letkut pois kohdasta välijäähy --> turbo et tulee öljyt veke jos siellä on ?

                      Comment


                      • #41
                        Ei tarvi ravistella, kyllä se sieltä valuu ulos kun irroitat letkut.

                        Comment

                        Working...