onkohan kellään kokemusta otsikon mukaisesta ongelmasta?tänä aamuna menin käynnistämään autoa ja auto oli ollut piuhassa koko yön,ei nostanut lämpöjä eikä oireillut muutenkaan.onko kellään tietoa mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?voi olla mahdollista että nesteet ovat olleet jäässä koska en ole muistanut mitata pakkaskestävyyttä...auto kävi maks.3 min. onkohan se voinut tehdä kannelle/tiivisteelle hallaa???
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100 heitti nesteet ulos pakkasella
Collapse
X
-
Testaa myös lämmittääkö piuha todella autoa. Itsellä ei vanhassa autossa sähkö kulkenut (johto voi katketa sisältä kun kerran unohtaa irrottaa johdon ennen lähtöä). Onko sinulla sisäjohtopistorasiaa? Liitä siihen jotain ja katso toimiiko.
Paisuntasäiliöön vaan tuhti seos joka nostaa jääneen nesteen kestävyyttä. Paras olisi saada auto sulaksi ja sitten vaihtaa neste. Jos lämmöt ei noussut niin sinulla saattoi olla syyläri umpijäässä koska mittauspaikka taitaa olla syylärin laidassa. Vaikea sanoa kun profiilsitasi puuttuu vuosimalli (mikä kori) ja konevaihtoehto.
Comment
-
Siis oliko siellä painetta ilman koneen käynnistystä, ihan vaan lämmityksen jäljiltä? Näistä pakkasista kun vastus kuumentaa nesteet, niin toki siellä lämpölaajenemista jonkin verran tapahtuu.
Paineen kertymisellä, sen paremmin ajossa kuin liekalämmityksessä, ei mielestäni ole suoraa yhteyttä termostaatin toimintaan tai toimimattomuuteen. Jos lämmöt ei nouse ajossa normaaliin, niin silloin voi epäillä tuota termarin auki jumimista.
muoks: Niin jos se käynnissä ollessa kovasti tekee painetta paisariin, voi alkaa epäilemään kannentiivistettä.
Comment
-
Nyt varmaan kannattaa tehdä perustavaa laatua käsittävä katsaus jäähdytysjärjestelmään. Viet auton vaikka korjaamolle missä mittaavat paineet järjestelmästä, niin näkee onko kansipahvi paineen aiheuttaja. Samalla tarkistaa myös vuotokohdat. Näistä toimenpiteistä ei hirveästi köyhdy. Uusi termari, jos ei tietoa milloin vaihdettu ja termarin kantsii olla mallia orkkis.
Comment
-
en oikein käsitä miten kansipahvi voi vaikuttaa tähän ongelmaan,joten jos joku valaisisi asiaa hieman.eilen käytin autoa pidempään tuossa pihalla ja totesin että alavesiletku ei lämpene eli termostaatti ei aukea tai sitten siellä on toi lämppärin kennosto jäässä.laitoin yöksi puhaltamaan lämmintä ilmaa kennostolle jalkatilasta,saa nähdä miten asiaa etenee... entisen omistajan tuntien termostaattia ei ole vaihdettu ikinä.
Comment
-
Oiskohan siellä nyt vaan joku paikka jäätynyt ja sitä myöten paine noussut sellaiseksi että on sylkäissyt nesteet pihalle. Kyllähän siellä paisarissa painetta pitää ollakkin, korkki pitää paineen oikeana. Eli jos mahdollista niin vie auto lämpimään paikkaan vuorokaudeksi ja uudet nesteet sisään. Tämmösillä pakkasilla et paikallaan ollessa saa termaria aukenemaan, joten alavesiletkun lämpötilasta ei sen toimintaa voi sanoa. Ellet sitten pitänyt kierroksia korkealla. Avaa syylärin päällä olevaa ilmausruuvia hiukan ja kierrätä lämmintä konetta reilusti paikallaan, ja odota että nestettä alkaa tulla ruuvin välistä, silloin termari aukeaa. Varo kuitenkin että et avaa sitä liikaa:)
Comment
-
Painetta tulee jäähdytyjärjestelmään jos kannentiiviste falskaa auton käydessä, tai pahimmassa tapauksessa öljyt ja nesteet pääsevät sekoittumaan. Tämä vaan kannattaa aina huomioida, eli suljetaan pois pahimmasta päästä asiaan liittyviä seikkoja.
Vaihda se termari ja parashan olisi jos saisit auton johonkin lämpimään tilaan muutamaksi tunniksi, huuhtelu kuumalla vedellä vastakarvaan jos epäilyjä jäätymisestä.
E. Ville ehti..
Comment
-
HC-mittaus on hyvä konsti todeta vuoto.
Painetta kerää jokainen toimiva jäähdytysjärjestelmä, joten suhahdus korkkia avatessa voi olla aivan normaalia. Joten en nyt olisi vielä kovinkaan huolissani.
Hieman ihmetytti, että puhuttiin alavesiletkusta ja samaan syssyyn lämppärin kennosta.
Ne on kaksi eri kiertoa, ja lämppärin kennoon ei vaikuta termostaatin toiminta. Jos ei lämppärin kenno, eikä syylarin letkut yhtään lämpiä, niin nouseeko siellä kojetaulussa lämpömittari?
Comment
-
nyt alkaa näkymään jo hieman valoa tunnelin päässä :) käytin autoa aamun ja kierrossa oli melkoisesti ilmaa,jonkun ajan kuluttua alkoi myös puhaltamaan lämmintä.nyt ei enää pudota nesteitäkään pihalle,missä lie vika olikaan niin nyt se näyttäisi korjaantuneen.itse epäilen että nesteet olisivat olleet sen verran laihat että ovat päässeet jäätymään.aikaisemmin kun sanoin että paisari on oli myös tyhjä niin laitoin silloin paisarin täyteen pelkkää glygolia pakkaskestävyyden nostamiseksi, siitä pikkuhiljaa olen myös lisännyt 40%vettä/60%glygolia suhteella kunnes järjestelmä on tullut täyteen. nyt jäi vielä ihmetyttämään hienoinen glygolin tuoksu kabiinin puolella,johtuuko se sitten nesteiden vahvuudesta vai onko vielä syytä epäillä vuotoa jossain kohtaa. kuitenkin kuten jo edellä mainitsin nesteitä ei ole enää kadonnut.
tässä vaiheessa haluaisin sanoa
Suuret kiitokset kaikille Clubilaisille jotka ovat auttaneet todella paljon!!
Comment
-
Jos kenno on mennyt jäähän, niin on saattanut alkaa vuotaa. Ei ole kallis osa ainakaan Typ44 malliin, mutta siihen ainakin hieman ikävä vaihtaa.
Vuotava kenno kyllä huurruttaa laseja sisäpuolelta tehokkaasti ja jäähdytinnesteen kanssa tekee ne hieman sameiksi, joten jos huurtumista tuulilasilla ilmenee aiempaa enemmän, niin on syytä tarkistaa kenno ja sen letkujen kunto.
Comment
Comment