Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Venttiilikopan tiivisteen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/602334...silikoni-80-ml

    minä laitoin tätä venttilikoppiin, ei vuoda tippaakaan mistään..

    Comment


    • #32
      Kent Siligasket 2:ta pienet pisteet niihin nurkkiin mistä tiiviste alkaa nousemaan, vain siis kannen ja tiivisteen väliin, se on virallinen ohje. Muualle ei tarvitse. Ja ensimmäisenä kiristetään ne puolien kohdalla olevat mutterit, Elsassa mainittu. Näillä ohjeilla pitänyt jo 7 vuotta.

      Comment


        #33
        <edit 5.1.2021> Tein vinkin mukaan eli Loctite 5910 ja siitä tipat tuon linkin ohjeistamiin kohtiin. Ei vuoda enää.
        --

        Lähdin kommenttienne perusteella ihan itsekin googlailee ja tässä näyttää olevan asia dokumentoitu kuten yllä kirjoitetaan. Kiitoksia tuesta :)

        https://www.pelicanparts.com/techart...eplacement.htm

        Viimeksi muokannut aakman; 5.1.2021, 22:31.

        Comment


        • #34
          A4 B6 1.6, vuotaa öljyä. Näkyy silikoni olevan välissä. Millainen homma avata ja tiivistää? Voiko kansi olla kiero jos jos aiemminkin jo korjailtu?

          Comment


            #35
            Uusi tiiviste vaan tilalle, Elring tai Victor Reinz.

            Comment


            • #36
              BPJ kone eli kaks litranen 2006 ja venttiilinkoppa vuotaa myös ruuvien juuresta, eli ne missä on tiiviste rungon ympärillä. Marmorilla yli 15€/kpl ja niitä menee 14, niin löytyykö mistään muualta? Jostain syystä en pääse ilmaiseksi tuolta audi7zap:sta hakemaan varaosanumeroa noille ruuveille

              Comment


                #37
                Katso tästä: https://www.lllparts.co.uk/catalogs/...8/1/103/103038

                Ja vink, vink, tuon sivuston löysin ihan foorumilta: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...85#post1978985

                Comment


                  #38
                  Sparetosta saa alkuperäisiä hieman edullisemmin:
                  https://spareto.fi/tuotteet/volkswag...ver/06b103831j

                  Toinen vaihtoehto on ostaa laadukas tarvikeventtiilikoppa (ruuvit sisältyy tähän) hieman pienempään hintaan kuin alkuperäiset ruuvit yhteensä:
                  https://spareto.fi/tuotteet?utf8=%E2...rds=06D103469N

                  Comment


                  • #39
                    Eipä noita ruuveja näytä saavan järkevään hintaan, niin pitää tilata venttiilikoppa ruuveineen. Tuleekos tuohon tiivisteliimaa mihinkään kohtaan, tuohan on täysin tasainen tiivistepinta?

                    Comment


                      #40
                      Venttiilikopassa on oma tiiviste.

                      Comment


                      • #41
                        Jep, niin on mutta 1,8:ssa pitää laittaa kulmiin tiivisteliimaa, mutta pitääkö 2.0:ssa?

                        Comment


                          #42
                          Suoraruiskutteisessa 2.0:ssa ei kuulu laittaa tiivisteliimaa, kuten vanhemmissa 1.8 imusarjaruiskutteisissa.

                          Lisäksi ruuveilla on tietty kiristysjärjestys:

                          Click image for larger version

Name:	Screenshot_2025-02-13-18-24-07-67_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Views:	137
Size:	150,7 Kt
ID:	1982589

                          Comment


                          • #43
                            No nyt on hyvät ohjeet ja osat pitäis olla ens viikolla, niin pääsee vaihtamaan.

                            Comment


                            • #44
                              Uusi venttiilinkoppa tiivisteineen ja ruuveineen vaihdettu. Tähän sellainen vinkki että kansi kannattaa asettaa paikoilleen siten että aluksi kaikkien ruuvien kärjet (se kierteetön osuus) on osuneet reikiin. Sen jälkeen aletaan kiristämään ruuveja vain muutama kierros kerrallaan yllä olevan järjästyksen mukaisesti. Jos ruuvia kiristää kerralla liikaa, painuu kansi liikaa alas ja viereisten ruuvien tiivisteholkki nousee tiivisteen läpi ja tiiviste pääsee tipahtamaan urastaan ja voi kiristettäessä lisää puristua ruttuun. Ja tuon kiristys sekvenssin joutuu toistamaan melko monta kertaa että tiiviste pysyy ruuvien holkkien alareunan yäpuolella. Lopuksihan tuo holkki vastaa alumiinikehykseen ja jos silloin tiiviste on holkin alapuolella, se voi jäädä vuotamaan.

                              Comment

                              Working...
                              X