Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kent Siligasket 2:ta pienet pisteet niihin nurkkiin mistä tiiviste alkaa nousemaan, vain siis kannen ja tiivisteen väliin, se on virallinen ohje. Muualle ei tarvitse. Ja ensimmäisenä kiristetään ne puolien kohdalla olevat mutterit, Elsassa mainittu. Näillä ohjeilla pitänyt jo 7 vuotta.
BPJ kone eli kaks litranen 2006 ja venttiilinkoppa vuotaa myös ruuvien juuresta, eli ne missä on tiiviste rungon ympärillä. Marmorilla yli 15€/kpl ja niitä menee 14, niin löytyykö mistään muualta? Jostain syystä en pääse ilmaiseksi tuolta audi7zap:sta hakemaan varaosanumeroa noille ruuveille
Eipä noita ruuveja näytä saavan järkevään hintaan, niin pitää tilata venttiilikoppa ruuveineen. Tuleekos tuohon tiivisteliimaa mihinkään kohtaan, tuohan on täysin tasainen tiivistepinta?
Uusi venttiilinkoppa tiivisteineen ja ruuveineen vaihdettu. Tähän sellainen vinkki että kansi kannattaa asettaa paikoilleen siten että aluksi kaikkien ruuvien kärjet (se kierteetön osuus) on osuneet reikiin. Sen jälkeen aletaan kiristämään ruuveja vain muutama kierros kerrallaan yllä olevan järjästyksen mukaisesti. Jos ruuvia kiristää kerralla liikaa, painuu kansi liikaa alas ja viereisten ruuvien tiivisteholkki nousee tiivisteen läpi ja tiiviste pääsee tipahtamaan urastaan ja voi kiristettäessä lisää puristua ruttuun. Ja tuon kiristys sekvenssin joutuu toistamaan melko monta kertaa että tiiviste pysyy ruuvien holkkien alareunan yäpuolella. Lopuksihan tuo holkki vastaa alumiinikehykseen ja jos silloin tiiviste on holkin alapuolella, se voi jäädä vuotamaan.
Comment