Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 bit katit/downpipet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.7 bit katit/downpipet

    Elikkäs katti asiaa tällä kertaa. Kun tuosta omasta biturbosta on nyt todennäkösesti menny katti (pelkääjän puolelta) niin heräsi pari kysymystä, kun on tässä nyt tullut katseltua niitä eri paikoista.

    Käykö A6 biturbojen katit keskenään koneen koodista riippumatta? Katselin vain että AJK koneen downpipeja ois aika paljon myynnissä ebayssä. Itsella taas on AZA kone, jotenka meneekö nuo kuinka hyvin päittäin?

    Ja onko järkevämpää uusia koko downpipe (ja katit siinä samalla) vaiko vain hankkia uusia katti ja vaihtaa se hajonneen tilalle?

    Entäs sitten jos vaihtaisi kummatkin downpipet vähän väljempiin (esim S4:n jotka ovat käsittääkseni jo väljemmät kuin nuo A6:n)? onko siitä käytännössä kuinka paljon hyötyä? Lastu on kyllä harkinnassa kunhan tuon katti ongelman saa pois päivä järjestyksestä. Eli tulevaisuutta ajatellen, onko järkevää sijoittaa downpipeihin, vaiko pitää ne vakiona?

    Ja viellä loppuun, onko suosituksia kattien (tai dp:n) ostopaikoista? Tietenkin pitäisi saada halvalla hyvää, mutta se nyt harvoin onnistuu. :)

    #2
    Tee näin.
    Silvo ne "katit" downpipeistä kokonaan veke. (lue. poraa ne tyhjiksi)
    Tilaa eBaysta kiskatit auton alle. Katsastuksessa menee läpi, että heilahtaa.
    Mulla oli ex A6ssa vain kisakatit mahan alla ja meni aina päästöistä läpi. Tuttavallani meni läpi ilman katin kattia =)

    Comment


      #3
      DP:t käy ristiin jos ovat yhtä monella lambdalla. En muista noita kutosen moottorikoodeja että missä vaiheessa siihen tuli neljä lambdaa.

      Kaipa se on vähän kiinni siitä että mitä haluaa ja löytyy, jos löydät uudet katit halvalla niin laita ne. Jos taas DP:t, niin sitten ne.

      Jos meinaat lähteä vireistämään niin suoraan vähän isompaa tilalle kuin S4 DP:t.

      Comment


      • #4
        AJK:n pipet on ainakin yksillä lambdakoloilla. Liikoja reikiä saa tukkoon ropuilla, mutta uusien tekeminen vaatii työstöä. Väittäisin, että S4 ja A6 pipet on yleisesti vastaavat (koko) ja käy ristiin. Auton alla saattaa jatkot olla hieman eri kohdissa (mutua).

        Jos ei kummasti ala virittelemään, niin pärjää noilla vakioillakin. Mitään elämyksiä et saa viripiipuilla ja lastulla (stage1) verrattuna pelkkään lastuun.

        Comment


          #5
          S4 ja A6 DP:t eivät ole samankokoisia, eikä pituisia. Jos muistan oikein niin putkien halkaisija S4:ssä on 55 mm, ja A6:ssa 50 mm.

          Comment


            #6
            Jos en väärin muista, niin tuossa omassa on neljä lambdaa. Tuohon päätelmään muistaakseni Akin kanssa tultiin kun hiukan ihmeteltiin että missä voisi vika olla. Ja ei siis muuta viritystä ole mielessa kuin lastu, koska tuo laatikko ei kuitenkaan kestä mitään hirveitä. Eli toisinsanoen vain pientä piristystä koneeseen :)

            Täytyy katella josko löytyis downpipet halvalla.. tai katit.. ei tässä viellä mitään päätöstä ole tehty.

            Comment


            • #7
              Mites, onkos dp:n kiinnityksissä laatikkoon eroja manuaalin ja tomaatin välillä? Jossain aftermarket pipeissä mainitaan "manual only", joten sitten sun täytyy löytää tomaatin pipet.

              Okkim: Ai oisko kutosen pipet niin pieniä, eihän sinne mahdu edes sormi (nakkisormi). Lojuuhan ne itelläkin jossain, mutta ei ole tullut mitattua.

              Comment


                #8
                Nii juu.. tuosta piti kanssa kysyä, että miten toi laatikko viakuttaa? Kun itsekkin oon huomannu ton "manual only" kun on tullut selailtua noita.

                Comment


                  #9
                  Kyllä ne muistaakseni 50 mm on. RS4:ssä on 60, ässässä 55, ja kutosen oli kait sitten se 50 mm.

                  Tomaattilaatikko on niin leveä, ettei sinne mahdu manuaalin DP:t. Tomaatissa on kaikista ahtaimmat DP:t, koska oikealla puolella on pieni "lommo" yhdessä kohtaa väistämässä laatikkoa.

                  Comment


                    #10
                    Hyvä että tuli tuo esille.

                    Comment


                      #11
                      Ja vielä tuli lisää mieleen, kutosessa on pienemmät esikatit kuin ässässä.

                      Comment

                      Working...
                      X