Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t Pakokaasu haisee, kierrokset nypyttää tyhjäkäynnillä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Auto lähtee huomenna hinurilla korjaamolle. Saapi nähdä minkälaista tuhoa on ehtinyt aiheuttamaan moottorille. Alkaa hieman usko loppua audeihin, kun jo toinen audi joka lähtee korjaamolle isommalla kyydillä.. Tuntuu, että se on aina minun auto, joka meidän taloyhtiössä on rikki.

    Comment


    • #62
      En siitä korkista tiedä. Tärkeintä kai on, että putkesta menee ilma läpi ainakin venttiilikopasta imusarjaan päin.

      Harmi, jos et saanut huohotinta tarkistettua. En sitten osannut apua tarjota, kun ajattelin, että homma oli jotakuinkin hallussa. Ei kai tästä niin pitkä matka olisi ollut ihmettelemään.

      Comment


      • #63
        Ite tossa rassisin huohottimen ja siihen liittyvät putket puhtaaks siten miten se oli mahdollista. Sitä putkea ei irti kovin helpolla saa mikä menee ilmeisesti kampikammioon joten sen jätin. Aika paksun kuran peitossa oli senkin sisäpuoli. Tossa omassa katiskassa on viele ne egr vehkeet. Niiden putkia on kans haitaks asti siinä samassa mytyssä. Oli muuten se kannen takana oleva kolme reikäinen letku aika huonossa hapessa, Jotenki palaneen oloinen... No jokatapauksessa öljyä koneeseen ja reilulla kaasulla ajoa. Savutus ainakin nyt näyttäis olevan loppunu. Pitäs vielä cooleriin kurkata. Öljyä kuitenki piti yli litra lisätä, varmaan löytyy sitä sieltäkin. Aika näyttää miten rupeaa pelaamaan.

        Onko tähän 1.8 turboon saatavana muuten jotain saattolämmitystä? Joihinkin autoin on niitä olemassa. Ja onko huohotin venttiilii tuontiautoissa sama kun kotimaassa myytävissä?

        Comment


        • #64
          Vettä oli tosiaan minullakin kertynyt tuonne huohottimeen. Korjaamon kaveri oli paineilmalla niitä puhallellut pois. Öljyä oli tullut suodattimen juuresta ulos. Auto toimi hienosti sen jälkeen, mutta eilen taas savutti kyllä.. Ranskalaisissa autoissa on kuulemma samanlainen huohotinjärjestelmä, joka myös usein jäätyy. Putket ovat siis ilmeisesti turhan pitkät. Alumiinipäällysteistä solumuovia ovat käyttäneet noissa ranskattarissa. Eikö tosiaan muilla kuin Mikolla ole vastaavanlaista sattunut?

          Comment


          • #65
            Itsekin kävin huohottimen läpi toissa päivänä. Moottorin lämpötila-anturia vaihtaessa pitää venttiilikopan vasemmalla puolella kulkeva metallinen huohotinputki irrottaa, joka osoittautui olevan täynnä öljykuraa ja lähes tukkeessa. Samoin putkessa oli alapuolella pieni reikä, joka piti hitsata umpeen kun ei uutta putkeakaan ollut perjantai-iltana saatavilla. Huohotinventtiili oli täynnä samaa öljysontaa ja vettä! Samalla vaihdoin EGR:n alipaineletkun, joka oli pykinyt molemmista päistään todella pahasti.

            Oma auto ei kuluttanut öljyä eikä savuttanut, mutta kaasulla kuului aina pieni vinkuna, joka ilmeisesti tuli tuosta vuotavasta EGR:n letkusta.

            Jos putket ovat niin tukkeessa kuin mitä omassa AVJ:ssä oli tuo metalliputki niin ne eivät kyllä paineilmalla lähde puhtaaksi. Itse tulppasin putken toisen pään teipillä, kaadoin sinne vähän dieseliä ja laitoin muutaman mutterin kaveriksi. Huljuttelemalla lähti sisältäkin kaikki sonta liikkeelle. Päät puhdistin alkuun ihan ruuvimeisselillä + jarrukliinerillä.

            Comment


            • #66
              Jatketaan tähän. Sytyttääkö lambdavika mittaristoon jonkin valon?
              Itsellä syttyi keltainen pakokaasuvaroitusvalo kun kone alkoi käymään epätasaisesti. Vikakoodeja yritin piraatti kaapelilla katsoa mutta ei se mitään antanut. Mahdollisia vikoja nykimiseen ja täristämiseen löysin muutamia foorumeita lueskelemalla lambdan lisäksi huohottimen jäätymisen ja puolat.

              Olisiko kellään Rauman seudulla toimivaa VagComia jolla saisi katsottua vikakoodit korvausta vastaan?

              Comment


                #67
                Tuskin pääsee näillä pakkasilla huohotin jäätymään.

                Veikkaan puolaa, mutta koodien lukeminen varmasti selventää asiaa.

                Comment


                • #68
                  Puola mullakin tuli ensin mieleen mutta kun ei ole vikakoodia. Eikö misfiret jää muistiin ja ne näkee myös VCDS-litellä?

                  Comment


                    #69
                    Jonkun sortin laskuri siinä on, että pitää aika paljon tulla misfirejä tietyn ajan sisään, että koodi tulee. 015-016 kanavilta näkee misfiret reaaliajassa.

                    Comment


                    • #70
                      Vika löytyi. Puolahan se siellä oli taas mennyt.

                      Comment

                      Working...
                      X