Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t Pakokaasu haisee, kierrokset nypyttää tyhjäkäynnillä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tässä ko auton vikamuistia viime viikonlopulta:
    Koodi:
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer 
            P1570 - 35-10 -  -  - Intermittent
    16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity 
            P0134 - 35-10 -  -  - Intermittent
    Ja nollauksen / koeajon jälkeen:
    Koodi:
    16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected 
            P0411 - 35-00 -  -
    Lambdan arvot näyttivät diagnostiikassa ihan hyviltä mutta vianhaku jäi minulta vähän kesken. Uudet Boschin tulpat paikallaan.

    Comment


    • #32
      "Hyvä", että diagnostiikkakin on näyttänyt tuota Lambdaa. Toivottavasti oikeaa sensoria..
      Tilasin tuon Boschin yleismallin. Löytyykö Jani sulta työkaluja tuon lambdan vaihtoon?
      Jos tulen itse vaihtamaan - voit toimia työnjohtajana :) Vai pystytkö liikkumaan miten hyvin?

      Comment


        #33
        Saat ainakin työkaluja lainaan. Väittivät että leikatulle jalalle ei ollenkaan kuormaa 4 viikkoon joten ei parane riskeerata.

        Comment


          #34
          Unoha. Osta Bosch alkuperäsellä liittimellä.
          Kompataan, nimimerkillä kokeillut tarvike lambdaa vaikka lukenut etteivät toimi....
          Tarvikelambda heitti ajoittaista lämmityksen vikakoodia, ostin bochin ja ennen lambdan vaihtoa kun luin vikakoodit oli tarvike antanut signaali virheellinen tjsp vikakoodin. Koodeja en muista tarkalleen mutta lopputulos oli bosch paikoilleen.

          Eli kantapään kautta tein lambdan vaihdon :)

          Comment


          • #35
            Tarkoitatko tässä tarvike-lambdalla muuta kuin Bosch merkkistä?
            Tuo Boschin yleismalli kuitenkin toiminee, koska on siis identtinen alkuperäisen kanssa,
            lukuunottamatta tuota liitintä.

            Comment


              #36
              Mulla ei ollut boschin yleis malli vaan joku muu, ei muisti riitä että minkä merkkinen.

              Comment


              • #37
                Lambda vaihdettu boschin yleismalliin. Mukava homma 20 asteen pakkasessa :)
                Ennen vaihtoa löytyi yksi vikakoodi:

                17584 - Bank1: O2S (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached
                P1176 - 35-10 - - - Intermittent

                Tarkoittaako tämä nyt sitten tuota katin jälkeen olevaa anturia kuitenkin?
                Vaihdettu siis ennen kattia, pakosarjan päällä oleva anturi.
                Tunnin koeajolenkin jälkeen ei tullut vikakoodeja, mutta pakokaasu haisee edelleen oudolle. Ei tosin niin paljoa, kuin aiemmin. Auto ei ole muutenkaan enää nykinyt kolmeen päivään ennen lambdan vaihtoa, eikä nykinyt nytkään. Vituttaa tällaiset epäselvät tapaukset, kun pitää osa kerrallaan vaihtaa ja rahaa palaa..

                Comment


                  #38
                  Katin jälkeinen lambda lähinnä kattoo päästöjä. Voi olla toki sekin rikki.

                  Comment


                    #39
                    Auto ei ole muutenkaan enää nykinyt kolmeen päivään ennen lambdan vaihtoa
                    Nollattiinko vikakoodit tuolloin? Mulla nypytys hävisi aina nollauksella, joskus toimi useitakin päiviä ennen kuin antoi taas vikakoodin ja oireilu alkoi taas uudelleen.

                    Comment


                    • #40
                      Nollattiin kyllä. Tuo nypytys ei sinänsä haittaa, enemmän tuo ärsyttävän hajuinen pakokaasu. Onko kenelläkään mitään ideaa, mitä voisi seuraavaksi tehdä? Ilmamäärämittari? Korjaamolle?
                      Viimeksi muokannut Chocoeye; 10.1.2010, 18:42.

                      Comment


                      • #41
                        Auto meni tänään pajalle. Vikakoodit nollattu viimeksi 6 päivää sitten, lambdan vaihdon jälkeen. Nyt ei näyttänyt ainuttakaan koodia. Päästöarvot erinomaiset. Arveli, että lambdalla on vain kestänyt pari päivää asettua aloilleen.. Auto toiminut moitteettomasti jo 5 päivää. Eli tästä voisimme todeta, että vika oli hyvin todennäköisesti juuri lambdassa.

                        Comment


                        • #42
                          Mikä lambda A4 b6:een?

                          A4 B6:ssa herjaa vikakoodia 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit, eli ilmeisesti lambda viallinen?

                          Osaako joku sanoa minkä halpislambdan tohon Audi A4 2.0 96kW -01 voi laittaa tilalle ja moni-johtiminen pitää olla?

                          Comment


                            #43
                            Ei kannata mitään halpis lambdaa laittaa, joudut vielä senkin vaihtamaan.....

                            www.lambdasensor.com saat halvalla orggis lambdan.

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja Heseka Näytä viesti
                              A4 B6:ssa herjaa vikakoodia 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit, eli ilmeisesti lambda viallinen?

                              Osaako joku sanoa minkä halpislambdan tohon Audi A4 2.0 96kW -01 voi laittaa tilalle ja moni-johtiminen pitää olla?
                              Suosittelen tekemään kuten itse tein.

                              Tuolta katsot anturin: http://www.bosch-lambdasonde.de/en/d..._catalogue.pdf
                              Sitten soittelet tänne: http://www.vpv-motorracing.com/

                              Tulee nopeasti postissa.
                              Itsellä maksoi yleismallin Bosch-anturi 95€. Helppo liittää alkuperäiseen johtoon, mikäli ei työskentele -20 asteen pakkasessa kuten minä :)

                              Comment


                              • #45
                                Jälleen kerran auto savutti aivan helvetisti ja haju tunki sisälle asti risteyksessä.
                                Tämä siis aamulla kun lähdin. Savutus kuitenkin loppui ja nyt savuttaa normaalisti. Tosin edelleen savu haisee mielestäni oudolle. Nyt pitää nostaa kädet taas ilmaan..

                                Comment


                                  #46
                                  Kato, että onko vikakoodeja tullut takaisin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    On. Kesti vähän vastata kun Bootcamp XP kyykkäsi pahasti..

                                    16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
                                    P0411 - 35-00 - -

                                    Tämä samainen paska on ollut siis siitä asti kun auto minulle tuli..
                                    Ja jälleen tänään aamulla savutti kun lähdin liikenteeseen, mutta loppui
                                    kun auto lämpeni.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Uutta vikaa pukkaa. Eli tänään lähdin ajelemaan ja jälleen, kuten aina kovilla pakkasilla auto savutti perkeleesti ja kulku oli hieman tahmeaa ja katkeilevaa. Auto sammuili tyhjäkäynnillä jopa liikenneympyrässä odotellessa. Pari kilsaa ennen kotipihaa syttyi öljynpainevalo. Sammutin auton välittömästi ja tarkistin öljyt -> aivan kuiva tikku. Öljyt ja suodatin vaihdettu 1500km sitten.

                                      Voiko auto syödä kylmällä enemmän öljyä kuin lämpimillä keleillä?
                                      Kova pakkanen = savutus, nykiminen, suuri öljynkulutus.
                                      Pieni pakkanen = ei savutusta, ei nykimistä, pieni öljynkulutus.

                                      Comment


                                        #49
                                        huohotin jäässä?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Mitä se savutus on? Moni puhuu savutuksesta, vaikka putkesta tulee vesihöyryä.

                                          Onko tarkastettu silloin 1500km sitten, että öljyä todella oli koneessa oikea määrä?

                                          Erikoiselta kuulostaa tuollainen öljynkulutus. Eihän siellä huohotin tai ilmansuodatin olisi voinut jäätyä tässä talven aikana.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Savutus on sellaista, joka peittää näkyvyyden taakse, tunkeutuu vahvasti auton sisälle kun ollaan paikallaan, saa ohikulkijat kääntämään päitä. Katselin viikko öljynvaihdon jälkeen tikkua ja ristikko oli kokonaan märkä, eli oikea määrä on ollut. Ilmansuodattimen tai huohottimen jäätymisestä en osaa sanoa.. Missä huohotin sijaitsee ja miten sen jäätymisen näkee? Vikakoodi on siis edelleen tuo #47 mukainen.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Sama vika. Muija valitti n kk sitten että teki samaa savutusta. En uskonu, tänää todistin ite saman hajun/savutuksen. Melko reilua on. Tuli heti mielee turbo. Tosin autolla vasta ajettu 174tkm. Voiko kaikki tämä oikeesti johtua jäätyneestä huohottimesta? Olen kyllä sen joskus aina putsannu ja vettähän sieltä aina tulee. Mutta miten se pakoputkeen pääsee? vuotaako se turbon läpi jos huohotin on jääsä? Eli turbo rikki. Öljyt oli kyllä äsken alarajassa, joten jonnekkin se mennee.

                                              Kokemuksia ongelmista kaivattaan, tosin on kyllä nyt ollu kovia pakkasia joten jotenkin se siihen viittaa...

                                              Comment


                                                #53
                                                Olisiko niin että tukkeutunut huohotin aiheuttaa ylipainetta kampikammioon, ja kun öljyn paluu turbolta on vain valumisen varalla voi turbon laakereiden kohdalla ö-paine nousta sen verran korkeaksi että sitä alkaa tihkuamaan pakopuolelle (ja imu).

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Voisiko joku ystävällisesti kertoa, miten paikallistan tämän huohottimen ja pystynkö tarkistamaan/estämään tämän jäätymisen jotenkin?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Huohotin järjestelmän ollessa jäässä syntyy öljytilaan paine, joka purkautuu helpointa reittiä. Joskus lentää kampiakselin stefa, joskus venttiilikopan tiiviste, joskus öljytikku, joskus öljypohjantiiviste. Ja joskus kuten näissä tapauksissa öljy ei pääse ahtimesta paluuputkeen siellä olevan paineen vuoksi vaan tunkeutuu pakoputkistoon tuottaen mielettömän määrä harmaata savua. Hetken virhetilanteesta ei turbo rikkoudun, vaan paineen purkauduttua, toiminta palautuu normaaliksi.

                                                    Huohotinputkistoja on kovin monenlaisia ja jäätymispaikat eri kohdissa. Yleisesti huohottimessa tulee putket kampikammiosta ja venttiilikopasta yhdistyen imuputkeen ennen ahdinta.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Eli toisinsanoen auto pitää hinauttaa korjaamolle?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Minulle vieras kone, mutta pari kuvaa löysin Googlella. 1 ja 2.
                                                        Minun mielestä tuo kuvassa venttiilikopan vasemmalla puolella menevä putki on huohotinputki.
                                                        Näyttäisi tulevan koneesta venttiilikopan takaosasta, koneen ja tulipellin välistä.

                                                        Luulisi, että foorumilla olisi 1.8T huohottimeen tutustuneita harrastajia. Olisivat ehkä parempia neuvomaan asiassa, mitä tarkistuksia sille voi helposti tehdä.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Noista kuvista puuttuu mun mielestä se alipainekello, Vai mikä se nyt onkaan nimeltään. Tänää ajoin auton tallii sulamaa ja otin heti sen muovisen osan pois. Jäässähän se oli. Mikä sen mutikan tehtävä oikein on? Voisko sen ottaa pois? Tuntuu että aina kun sen ottaa pois ja putsaa on siellä huomattava määrä vettä. Tottahan se sit tietysti näillä pakkasilla luonnollisesti sit jäätyy. Tutkailin muutenkin moottoria, Pikkase oli myös sylkeny öljykorkin välistä öljyä pihalle. Tämä viittaa ainakin siihen että ois ollu se huohotus jäässä. Toivotaan että vika olis olluu siinä ja pääsis näin vähällä.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Huohotin näkyy Tässä kuvassa. Lähtee venttiilikopan takaosasta ja kiertää takaisin turbon tuloletkuun ilmamäärämittarin taakse. Kuvassa venttiilikopan takaosassa, huohotinletkun päällä näkyvä pyöreä osa on huohotinventtiili. Omassa AVJ-koneessa tuo on kiinni turbon tuloletkussa, mutta periaate on kuitenkin sama.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Minulla on ilmeisesti myös erilainen moottori kuin kuvassa. Tuo venttiili näyttäisi ehkä olevan koneen etuosassa viistosti ilmansuodatinkotelon vieressä. Kuvan venttiilin kohdalla, alempana on jokin metallinen "korkki".
                                                              Pitäisikö tuon muovisen korkin lähteä jotenkin irti vai? Ei ainakaan nostamalla lähde, jotain terävää tuonne väliin vai? Autoa en lämpimään saa, joten kenties hiustenkuivaajalla sulattelemaan, eeberi pyörimään ja sitten autoa käyntiin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X