Profiilin kulkine ANB koneella on alkanut päästämään oudon hajuista pakokaasua. EI haise kananmunalle, enemmän RK:n piipulle tai jotain sinnepäin. Kierrokset nypyttävät toisinaan tyhjäkäynnillä ja tänään muutaman kilometrin ajon jälkeen, kone lämmin -> kierrokset laskivat rajusti ja rupesi savuttamaan reilusti enemmän. Haju tuli sisälle asti. Luulin, että tähän jäätiin. Sammutin auton ja käännyin takaisin. Auto toimi ihan hyvin kotiin asti. Vikakoodeja ei anna muusta kuin "secondary air intake", mutta se on ollut jo kesästä asti, eikä vaikuta mihinkään. Veljen A6:sta meni puola ja kertoi, että oirehti hieman samalla tavalla. Kokeilin itse irroittaa puolat yksi kerrallaan tyhjäkäynnillä, mutta kaikki näytti toimivan. Tyhjäkäynti alkoi yskiä jokaisen puolan kohdalla selvästi. Kone käy mielestäni nätisti, eikä tuota kierrosten nypytystä kuule, ainoastaan näkee mittarista. Öljyä kone syö jonkin verran. Olisiko mennyt kahdensadan kilometrin aikana ristikon yläkohdasta 2/3 paikkeille. Sitä onko savu sinistä vai valkoista, en osaa sanoa, koska veikkaisin kuitenkin väärin. Mustaa se ei kuitenkaan ole.
Pari muuta havaintoa -> flekti pyörii aina. Myös kylmänä. En ole koskaan nähnyt sen pysähtyvän. Onko tämä normaalia?
Mikä on tuo tikittävä ääni, joka kuuluu tuosta ilmansuodatinkopan vieressä olevasta pyöreästä osasta, johon tulee yksi paksumpi letku ja siitä lähtee sähköliitin. (Kuvassa vasemmalla) Se alkaa tikittämään hetken päästä kun auto käynnistyy ja loppuu välillä, välillä tikitys kiihtyy ja taas taantuu.
Pari muuta havaintoa -> flekti pyörii aina. Myös kylmänä. En ole koskaan nähnyt sen pysähtyvän. Onko tämä normaalia?
Mikä on tuo tikittävä ääni, joka kuuluu tuosta ilmansuodatinkopan vieressä olevasta pyöreästä osasta, johon tulee yksi paksumpi letku ja siitä lähtee sähköliitin. (Kuvassa vasemmalla) Se alkaa tikittämään hetken päästä kun auto käynnistyy ja loppuu välillä, välillä tikitys kiihtyy ja taas taantuu.
Comment