Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämmintä kaivataan autoon sisälle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämmintä kaivataan autoon sisälle

    Hep,

    Osaako joku heittää arviota, mistä kannataisi lähteä syytä etsimään kun ei puhallin tahdo työntää lämmintä?

    Moottorilämmöt on 90 astetta (mittarin mukaan) ja jäähdytysnestettäkin on ainakin paisuntasäiliössä. Jos seistään on esim. liikennevaloissa tyhjäkäynnillä, niin puhallin alkaa puhkua ihan kylmää ilmaa. Ajossa tilanne vähän paranee jolloin saadaan haalean lämpöstä.

    Voisko esim. hihna luistaa sen verran, ettei se pyöritä vesipumppua kunnolla, vai miten oireilee jos pumppu on kaput?

    Ei kait termostaatti oireile tällä tavalla?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 5.1.2010, 01:01. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

    #2
    Tai sitten syynä voisi olla sisäkennon heikko vedenkierto. Syynä ilma tai tukos.

    Comment


      #3
      Alkuperäinen kirjoittaja perrier Näytä viesti
      Tai sitten syynä voisi olla sisäkennon heikko vedenkierto. Syynä ilma tai tukos.
      Näillä minäkin lähtisin liikenteeseen.

      Comment


        #4
        Aika monilla samaa ongelmaa, itsekin tässä odottelen että pakkaset hieman lauhtuu niin pääsisi tuota kennoa huuhtomaan uudelleen.

        Tuossa pari topikkia joissa keskustelua aiheesta:
        http://www.audiclub.fi/forum/showthr...a+l%E4mmint%E4

        http://www.audiclub.fi/forum/showthr...a+l%E4mmint%E4

        Comment


        • #5
          Velipojalla oli kenno niin tukossa ettei auttanut kuin vaihtaminen.

          Comment


          • #6
            kyllä termostaattikin VOI oireilla juurikin tuolla tavalla. On tehnyt itsellänikin samalla tavalla mutta ei audi ollut kyseessä vaan toinen auto.

            Comment


              #7
              Kennoihin liittyen, tuossa yks "asiantuntija" väitti seuraavaa, että esim italian tuontiautoissa voi olla pienemmät kennot kuin esim suomiautossa, voiko pitää paikkansa? :>

              Comment


              • #8
                voi pitää vanhoissa rutkuissa paikkansa, nykyautojen kohdalla en ole ihan varma.

                veljen belgian tuonnissa (a4 b5) oli käytetty vain vettä jäähyjärjestelmässä, suomeen tullessa laitettu glykolipohjaiset sisään ja kaiketi huuhdeltukin (ei ostanut sitä siis itse suoraan).

                ensimmäisen talven meni ok, sitten ei tullut enää yhtään kuumaa kabiiniin. ensiapuna vaihdettiin termari, nesteet ja pyöritin vesijohtoverkosta vettä ns väärään suuntaan lämppärinkennossa (paskaa irtosi ns säkkikaupalla). lopputalven se sitten pärjäsikin ihan hienosti, lämmintä tuli.

                seuraavana talvena sama homma kun lämmitystä olisi kaivannut. tällöin huuhdeltiin vain se lämppärin osuus kun ei se aikaisemmalla kerralla ollut vika siellä termareissa jne.
                taas sitä shaibaa irtosi kilokaupalla.

                nyt tänä talvena, eli toisen huuhtelun jälkeisenä talvena ei olekaan tarvinnut huuhdella, vaan lämmintä on tullut kabiiniin.

                Comment


                  #9
                  Itsellä myös huuhtelu auttanut. Ruskeaa shaibaa tullut reilusti. Luultavasti kesällä taas voisi huljutella kumpaankin suuntaan vesijohtovedellä.

                  Comment


                  • #10
                    Mites jos vapaalla käyttää noin 5-10 sek. 4000 rpm, auttaako..?

                    Comment


                      #11
                      Paras tapa olisi huuhdella vastavirtaan se järjestelmä, kuten yllä todettu. Lähtee parhaiten lika liikkeelle.

                      Comment


                        #12
                        Huuhtelee niin monta kertaa kumpaakin suuntaan että paskaa ei enää tule putkesta.

                        Comment


                          #13
                          Täytyy vain toivoa ettei paska oo niin jumis ku mulla oli. Kenno meni sen takia vaihtoon.

                          Comment


                          • #14
                            Mites jos vapaalla käyttää noin 5-10 sek. 4000 rpm, auttaako..?
                            Vähän samaa ongelmaa täälläkin urssissa. Tyhjäkäynnillä näin pakkasilla tuppaa lämmön tulo loppumaan. Kenno on vaihdettu ja tutkittu ettei vuotaisi mistään, ja mielestäni ei vuoda. Ilmattukin on jyrkässä ylämäessä useampaan kertaan, kierroksia lisäämällä saa kyllä paikallaan lämpöä tulemaan ja hyvin lämpeää.

                            Comment


                            • #15
                              Mites onko kuka kokeillut tuollaista?Jos vaikka laittais lämppärin menoletkuun.
                              http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1299

                              Comment


                                #16
                                Onpas Boschin pumpuksi edullinen.

                                Comment


                                  #17
                                  Veikkaan kun kerran nimike on "malli Bosch" niin on bosch kopio.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X