Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tippi paskana?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tippi paskana?

    Sattuipa tuossa tänä aamuna yövuorosta palatessa...

    Auto oli ollut yön työmaalla tallissa sulamassa, ulkona -28C. Lähti tulille kuin palmun alta kesäilmoilla.:)

    Työmatkaa noin 80km, ja jossain välissä n 90km/h tasaisessa ajossa laatikko nykäisi muutaman kerran ja kierroslukumittari heilahti hieman. Sitten kaikki kuiten palasi normaaliksi ja matka jatkui.

    Kilometri ennen kotia kun käännyin maantieltä pienemmälle tielle, laatikko alkoi heti kohta nykimään ja vikuroimaan. Samalla kierrokset koneessa heiluivat ihan miten sattuun. Näytti hetken jo siltä että matkanteko loppuu siihen, mutta ilmeisesti jokin vikatila meni siinä lennossa pälle ja nilkutin kotipihaan.

    Iltapäivällä auto lähti ihan normaalisti käyntiin, mutta laitettaessa laatikkoa pakille, ei tapahdu mitään. Aivan kuin laatikko olisi N- tai P- asennossa. Laitettaessa D:lle auto pyrkii selväsi liikkumaan eteenpäin, mutta laatikko ei kuitenkaan ole normaalin oloinen, vaan pikemminkin pyrkii luistamaan. Lämpötolppa on nyt edessä esteenä eteenpäin ajolle.

    Auto on -98 A4 B5 avantti AFB-koneella ja 5v -tippilootalla. Ruiskupumppu on korjautettu n.40 tkm sitten ja samoihin aikoihin on vaihdettu myös laatikon öljyt. Ajettu 302 tkm.

    Osaisko joku kertoa että mikä mahtaaa olla vikana, ja saako tuosta mahdollisesti VAG-comilla mitään irti?

    Kiitos vastauksiata jo etkäteen!
    Viimeksi muokannut PeeHoo80; 2.1.2010, 16:33. Perustelu: Kirotusvire #€%/!"#

  • #2
    Yksi näkemys olisi senlaatuinen että joskus niistä "sulamaan" ottamisista koituu kaikenlaista huolta ja murhetta, nimittäin sen "hikoiluveden" syntymisestä ja jäätymisestä kun taas lähdetään arktisempiin olosuhteisiin.
    Voisi asialle olla eduksi että auto "sulaisi" pidemmän aikaa, eikä siitä vikakoodien luvustakaan haittaa olisi...
    Tuon "sulattelun" vaikutus ei kuitenkaan liene aivan poissuljettu syntyneestä onkelmasta...

    Comment


    • #3
      Kiireessä töihin lähtiessä tuli vikakoodeja tarkasteltua.

      1 fault found
      17117 - Gear 3 incorrect Ratio
      P0733 - 35-00--

      Tuommosta se tarjosi, eikä pakki mennyt päälle ollenkaan. Eteenpäin auto kulki jonkun matkaa todella nihkeästi ja aika rumaa ääntäkin piti. Vag-com oli koko ajan sitä mieltä että ykkönen olisi silmässä, vaikka kepiltä tarjosi mitä vaan eri variaatiota.

      Löytyyköhän Rovaniemen tai Oulun seudulta osaavaa "Velhoa" joka osaisi tehdä oikean diaknoosin ja laittaa laatikon kuntoon???

      Comment


      • #4
        17117/P0733 - Gear 3: Incorrect Ratio
        Possible Causes

        * Wiring and/or connections faulty
        * Sensor Gear Position Indicator faulty
        * Gear Solenoides faulty
        * Mechanical failure

        Possible Solutions

        * Check wiring and connections
        * Check Sensor Gear Position Indicator
        * Check Gear Solenoides
        Noin sanoo Ross tech, tarkistappa piruuttas onko vaihdekepin asentotunnistimessa jotain vikaa.

        Comment


        • #5
          Mistäpäin löytyy moinen asentotunnistin?

          Comment


          • #6
            Mulle tuli samantyyppinen vika mutta laatikko ei pidä mitään erikoisempia ääniä ja pakki kyllä menee päälle aina ja liikkuu pakilla hyvin mutta eteenpäin ei oikein tahdo mennä. Tuosta minun hommasta myös suht tuore topic täällä.

            Comment


            • #7
              Öljyn seasta löytyi jonkun verran metallimöhnää mitä oli kertynyt magneettiseen pyörintänopeusanturiin estäen sen toiminnan. Kerkesin jo huokasita helpotuksesta kunnes yllätys yllätys, sieltä löytyi ensin yksi noin kuuden millin metallitappi. Ja magneetilla tonkiessa niitä löytyi vielä lisää...:(

              Ja tuo metallitappi on sitten ilmeisesti laakerin neula sieltä planeettapyörästön seudulta... Saas nähdä miten käy kun tänään asentaja alkaa purkaa laatikkoa atomeiksi ja kaikki todelliset vauriot tulee esiin... no jospa siitä vielä kuiten laatikko tulisi.

              Comment


              • #8
                Osat meni tilaukseen saksasta saakka ja pitäs tulla vasta 26.päivä...:(

                Öljyjä hakiessa tuli eteen erikoinen juttu kun marmorilta Esson LT 71141 olis maksanut yli 21? litra ja 20l pöntössä n. 17? litra. Kadun toisella puolella on toisen automerkin liike minkä seinässä kans lukee isolla PÖRHÖ. Sieltä sai asevelihintaan tiskiltä litran purkissa samaa öljyä 12.5? litra.

                Myyjä kertoili että vaikka onkin samaa öljyä, niin kun se tulee erimerkkisen auton vaihdelaatikkoon niin niillä on eri toimittaja???. Hintaero johtuis sit siitä....

                Maksoi kyllä vaivan asioida kadun toisellakin puolella...:)

                Comment


                • #9
                  Skodalla on eri maahantuoja kuin Audilla ja Volkkarilla. Siitä seuraa, että sama varaosa voi olla aivan eri hintanen Skodalla ja ylensä halvempi.

                  Comment


                  • #10
                    Osaakohan kukaan sanoa mistä noita laatikon osia saisi (Laatikko on siis 5hp19)? Omasta autosta saatin laatikko purettua tänään ja sieltä on haljennut pakka mikää pitää levyjä kasassa. Näin ymmärsin korjaajaan puheiden perusteella. Huomenna saadaan asiaan tarkennusta.

                    Saako mitään osia käytettynä ja kannattaako sinne sellaista laittaa. Ko. osa ei taida olla ainakana se yleisin mikä laatikosta hajoaa.

                    Comment


                    • #11
                      maaningalla on ainakin firma nimeltä konehuolto J.Siekkinen(muistaakseni) joka korjaa laatikoita joten sieltä luulis saavan varaosia.

                      Comment


                      • #12
                        Eikös se laatikko ollutkaan 5HP24?

                        Comment


                        • #13
                          Tuolla Veoexpert OÜ, joka mainostaa nettivaraosan puolella voisi olla? Tosin myyvät varmaan koko laatikon, eikä pelkkää osaa siitä.

                          Hinnat näyttäis olevan ihan kohdallaan, kun eivät pyydä esim. 5hp24 laatikosta kuin 1000? ja voihan sitä koittaa tinkiä...

                          Comment


                          • #14
                            Tuolta Veoexpert firmasta kyselin silloin taannoin laatikkoa, kun oma tippi sanoi sopimuksensa irti. Laatikko tosiaan olisi maksanut 1000? MUTTA näillä myyjillä ei ollut mitään käsitystä siitä, että laatikon tyyppi täytyy olla sama mitä alkuperäinen, koska muutoin ohjausboksit eivät ole yhteensopivia ja on erivälitteisiä lootia jne... Väittivät vain kiven kovaa kaikkien 5HP24 lootien olevan yhteensopivia. Omaani olisi käynyt 2 eri vaihtoehtoa DSL tai CUE vaan eipä juuri niitä löytynyt.

                            Comment


                            • #15
                              Auto tuli tänään tippiremontista. Laatikkohan oireili niin, että pakki rupesi vain luistamaan, mutta eteenpäin toimi hienosti. Laitoin liittenä kuvan. Osaisiko joku sanoa mikä voi hajottaa kytkinpakan noin pahasti?
                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                Omastakin laatikosta oli hajonnut kytkinpakka samanlailla eli reuna repeytynyt.
                                Kukaan ei oikein osannut sanoa 100% varmaa syytä mutta epäilivät johtuvan vanhoista öljyistä ja 5 ja 4 vaihteen välisestä hiukan terävähköstä vaihdosta, joka on sitten loppujen lopuksi rikkonut kytkinpakan.

                                Asentaja kertoi muutaman tarinan, jossa auto on liikennevaloissa vaihde vapaalla ja lisätään kaasua ja pistetään D päälle niin voi olla varma ettei laatikko sitä kestä.

                                Comment


                                • #17
                                  Toi on ZF:n 5hp lootien tyypillinen vika. yleensä se korkkaa hieman eri kohdasta niin että pakki häipyy kokonaan.

                                  kun googleen laittaa vaikka haun 5hp19 reverse drum, niin löytyy juttua aika paljon, etenkin bemuista

                                  Itsellä luistaa myös pakki tiptronicissa, vielä sillä peruuttelee, mutta remontti on edessä
                                  Viimeksi muokannut Nikke; 5.2.2010, 17:30. Perustelu: Lisäystä

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pitänee liittyä joukkoon tummaan... prkl.

                                    Eli samat oireet, pakilla luistaa. Tasamaalla toimii mutta ylämäkeen puutuu. Ei jätä mitään vikakoodeja.

                                    Voiskos tässä kysellä, että missä kaikkialla näitä remontteja on teetetty, ja mitä luokkaa kustannukset olleet? Voiko säästää esim. tilaamalla jotain osia itse tms? Onko vinkkejä mitä muita toimenpiteitä olis hyvä tehdä samalla, jos laatikko kerran avataan? Meneekös se tässä hommassa kuitenkin kokonaan "atomeiksi"?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Saako noita tippien osia sieltä ATOY:lta erikseen?

                                      Comment

                                      Working...
                                      X