Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 -99 EPC-valo ja siihen liittyvää vikaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 -99 EPC-valo ja siihen liittyvää vikaa?

    Elikkäs otsikon mukainen auto ja vika on ajoittainen muttei kokoaikainen. Saattaa olla joku päivä ei kertaakaan sytytä tuota epc-valoa ja tänään se taas alkoi sitä sytytellä tämän tästä.
    Aina kun virrat käyttää pois ja auto käyntiin niin muutama sekuntti menee ja valo sammuu. ja auto pelaa. Ja huomaa autossa kyllä ajoittain vähän voimattomutta ja toisinaan voimat tallella täysin.
    Vag-com:lla luettiin vikakoodit niin ilmoittaa kaasuläppään liittyvää vikaa. Olikohan jotain sensor 1 ja 2.
    Nollauksen jälkeen ajettin autolla kauan aikaa ja vikaa ei enää tullut vaikka yritettiin sitä saada,mutta taas seuraavana päivänä saattoi tuo valo taas syttyä ja uskoisin että taas on pukannut tuota samaa koodia.
    Siksi vähän ihmetyttää tuo vika kun tuo ei ole kokoaikaista. Eilenkin auto pelaas koko päivän tekemättä kertaakaan mitään erikoista,eikä myöskään EPC-valoa sytyttänyt.
    Tänään se taas syttyi pariin otteeseen ja tein sillai että sammutin virrat-laitoin päälle-sammutin virrat-laitoin päälle ja sitten käyntiin niin valo sammui ja ei syttyny ainakaan sen jälkeen mitä nyt ehdin ajamaan sillä jotain 20min.
    Kysymys siis että voisko tuo muka olla joku kaasuläpän asentotunnistin sensoreiden vika vai olisko vain pelkästään niin paskainen tuo itse kaasuläppä ja jumittelee vaan ja kun virtoja sammuttelee edestakaisin niin siitä sit virkoaa taas henkiin. Kun tuo läppähän liikkuu aina kun virrat laittaa päälle..??
    Ja sit se itse korjaus ohje,että kuinka tuollaisesta s4 audista tuo kaasuläpän puhdistus tapahtuu?? Onko iso homma ja mitä kaikkea tuosta tarvii irroittaa?? Pitääkö se koko kaasuläppärunko hässäkkä ottaa irti??

  • #2
    Kaasuläpän putsasu sopeutus voi auttaa...

    Comment


    • #3
      kuinkas se tuon ässä audin läpän putsaus tapahtuu,pitääkö se koko paketti irroittaa?? Ja soputus on ilmeisesti ihan vaan näin että virrat päälle ja hetken päästä virrat pois?? Ja jos on vag-com käytössä niin onnistuuko se sillä millälailla?? Kumpi sopeutus parempi?? Vai onko väliä edes?

      Comment


      • #4
        Tohon koneeseen en ole kysesitä hommaa tehnyt mutta vacgomilla onnistuu sopeutus tais sit ottaa akun kengät irti vaikka 30min, niin monipuolisen ajon jälkeen läppä sopeuttaa itsensa.

        Comment


          #5
          Kaasuläpän voi putsata paikoillaan ottamalla putket ja letkut siitä edestä pois. Sitten vaan cleaneria ja vaikka jollain rätillä pyyhkii sotkut pois, läppä pitää kääntää selälleen että välistäkin saa kaikki puhtaaksi.

          Läpän voi sopeuttaa näin:

          Koodi:
          Throttle Body Adaptation:
          
          Turn the key on but do not start the car.
          
          [Select]
          [01 - Engine]
          [Measuring Blocks - 08]
          Enter Group 060 (may be Group 098 on some cable-throttle cars)
          [Go!]
          [Switch to basic settings]
          Yhdessä ässässä oli samanlainen vika, taisi olla joku väärä koodaus mittaristossa!?

          Comment


          • #6
            siis missä mittaristossa? Voiko sen koodauksen tehdö uudestaan jotenkin tuohonkin. Voiko tuo mittaristo vika tulla noin vain vaikka tuohonkin?

            Comment


              #7
              No siinä mittaristossa missä on nopeus ym viisarit.

              Siihen oli tietääkseni vaihdettu joskus mittaristo, ja tuo valo syttyi harvoin ja satunnaisesti päälle. Kyllä sen voi koodata VCDS:llä, Ross-techin sivuilta löytyy ohjeet.

              Comment


              • #8
                No nyt katsottiin vikakoodit nollauksen jälkeen kun epc-valo syttyi ja tuollaiset koodit antoi. Onko näistä vikakoodeista johtuvaa se että auto menee jotenki voimattomasti välillä? Sit kun koodit nollaa niin ne eivät tule heti takaisin vaan aina sillon tällöin. Ovatko kalliita osia nuo ja löytyskö keneltäkään??
                Niin ja onko nuo koodit juurikin kaasuläpän asento anturit vai kaasupolkimen asento anturit??

                17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal
                P1171 - 35-00 - -
                17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
                P1542 - 35-10 - - - Intermittent

                http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=289710
                Nyt tais vika selvitä :D i hope so!! Tuossa linkissä juttua ja jollain tehnyt juurikin samalla tavalla kuin minun autossa. Kahta ruuvia kirimällä auto tullut kuntoon eli nyt halille hopi hopi ja toivoa että itellä sama syy!

                jaa iloitsin näimmä liian aikaisin. luettuani juttua eteenpäin niin vika oli tullut takasin ja valo syttynyt :( Not good!! No jos joku tietää auttaa niin hyvä hyvä.
                Viimeksi muokannut 8866; 2.1.2010, 03:40. Perustelu: Yhdistin.

                Comment


                  #9
                  Autodata ainaki sanoo suomeksi nuista vikakoodeista että kaasuläppämoottorin asentotunnistin..

                  Comment


                    #10
                    Nuo vikakoodit ei varmastikaan johdu väärätä koodauksesta, muistaakseni se vikakoodi mistä mainitsin oli "EPC valo" tms.

                    Comment


                      #11
                      Tuo Okkimin viittaama vika koodi EPC valon syttymiseen on 18084 (viittaa itse EPC-valon vikaan), joka joissain tapauksissa on poistunut koodaamalla mittari uudelleen, Oikein. Tämän viestiketjun vikaan sillä ei ole yhteyksiä.

                      Comment


                      • #12
                        Tänä aamuna kaivoin auton lumihangesta kahden päivän seisomaan jälkeen. Auto lähti ihan hyvin käyntiin mutta sitten huomasin että moottori ei ota kierroksia kun. 2000 korkeintaan. Samalla huomasin että EPG valo paloi kojetaulussa. Minulla on myös pitkään palanut moottorin merkkivalo mutta kun auto on toiminut muuten normaalisti niin ei olalla sitä tutkittu.
                        Takaisin EPG valoon. Kun sammutin auton ja käynnistynyt uudestaan niin kaikki toimi taas ja EPG valo sammui.
                        kertokaapa pitääkö olla huolissaan?

                        Comment


                          #13
                          Se on EPC valo. Tarkista vikakoodit ja kaasuläpän toiminta.
                          https://www.audizine.com/forum/showt...-throttle-body

                          Comment

                          Working...
                          X