Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 1.8tq bex nestevuoto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 1.8tq bex nestevuoto.

    Nyt olen huomannu että kun pakkaset ovat kiristyneet niin audi on ruvennut hiukan hukkaamaan jäähdytin nestettä.. En ole saanut autoa vielä nosturille, mutta yläpuolelta tähysteltynä vuoto on jossain imusarjan alla."Ainakin lohko siinä kostea" Onko siellä esim termarin kotelo tai joku muu heikko kohta mistä yleensä nää laitokset antautuu..

    Tämä voi olla mielikuvituksen tuottamaa, mutta tuntuu et nestettä häviää enemmän kun pitää roikan päässä...

  • #2
    Samaa vikaa havaitsin myös meidän autossa. Rengaslinjan etupuolelta tihkuttaa, kun lumista maata katselin. Jospa tänään ehtisi auton alle..

    Comment


    • #3
      Juuri näin.. Yritän tänään itsekkin päästä nosturille kuikkimaan.. Missä näissä sijaitsee lämmitin vastus.? Onko se vesipumpun päässä vai jossain muulla.?

      Comment


      • #4
        Termari on siellä, ja sen vieressä sellanen J:n mallinen plugi, josta molemmista voi vuotaa nestettä. Nimim. molemmat vaihtaneena

        Comment


        • #5
          Soitin tossa kaverille joka on ollu laakkosella töissä ja sanoi et ei oo mikään harvinaisuus tämä nestevuoto..

          Imusarjan alla on muovinen tulppa"22mm jossa kuusiokolo päässä" jossa on kuminen O-rengas joka rupeaa pakkasella lämpötila vaihtelun takia vuotamaan etenkin lämmitintä käytäessä..
          Uusi O-rengas rasvankanssa paikalleen niin pitäs loppua.

          Comment


          • #6
            Ahaa, tarviipa tarkastaa tuo J-mallinen "plugi" ja tuo muovitulppa.

            Jarno, siis tuo J-mallinen plugi, onko se muovia, vai metallia?

            Comment


            • #7
              Muovia, tuossa kuvassa näkyy:
              http://i8.photobucket.com/albums/a48.../blockplug.jpg

              Comment


              • #8
                Ahaa, on muuten ovelasti piilossa, ellei tiedä :( En nimittäin pikaisella katselulla aiemmin ole huomannutkaan.

                Comment


                • #9
                  On muuten aivan hanurista toi systeemi. 1h nosturilla sitä vuotoa etin ja mitään ei löytyny..

                  Comment


                  • #10
                    Siellä moottorin takapuolella on myös semmonen movinen haarotuskappale joka on aika yleinen vuotopaikka. Sama mokkula mihin tuo lämpöanturi tulee kiinni.

                    Comment


                    • #11
                      Joo eli kyselin vielä kaverilta siitä mystisestä tulpasta ja se on toi j-mallinen käikäle joka rupeaa vuotamaan.. Täytyy repiä irti se ja katsoa onko o-rengas ehjä..

                      Comment


                      • #12
                        No niin nyt ois vuoto korjattu "valohoidolla". Eli pakkaset ku lauhtu niin loppu vuotaminen ja lämppärissä pitäminen ei sit voinut vaikuttaa mitenkään, koska autossa on säteilylämmitin joka lämmittää ainoastaa öljyjä.

                        kerrankin edullinen korjaus..

                        Comment


                        • #13
                          En ehtinytkään kurkkaamaan auton alle, kun meidän perheen pikku neiti on kipeänä ja on ollut muutenkin kiirettä työrintamalla :(

                          Comment


                          • #14
                            Huomasin omassa autossani saman "ominaisuuden". Vuotoa esiintyi yli 15 asteen pakkasessa.
                            Jostain termarikotelon saumasta se vuoti. Tarkemmin ei hommaa analysoitu.

                            Uusi termarikotelo kiinni ja sen jälkeen ei ole vuotanut.

                            Comment


                            • #15
                              Taitaa tuo omani tehdä hieman samaa. Joulun alla -25 ja mun mielestä lumen seassa oli punaista nestettä. Tosin auto on nyt yöt lämpimässä tallissa joten vikaa ei ilmene. Häätyy joskus vaihdella vaikka nuo kaikki mainitut osat uusiin niin loppuu vuotaminen.

                              Comment


                              • #16
                                Toisaalta, jos menee desi talven aikana niin... :)

                                Comment


                                • #17
                                  Omassa nelkussa (AVJ, pitkittäiskone) tiputteli hiljaksiin jäähdytysnestettä pihalle (1l/ 2000km). Alkoi oikeastaan ensimmäisten pakkasten aikoihin, voipi olla sattumaakin.. Vein sitten parin kuukauden tiputtelun jälkeen huoltoon ei-merkkiliikkeeseen, kun ei nosturille oikeen päässyt eikä hirveästi kiinnostanut ruveta pakkasessa tutkimaan.. Tuomiona oli vesikotelon vuoto, pieni murtuma (Rear coolant flange, 06B 121 132E) Taitaa olla tuo Juudaksen mainitsema osa. Osan hinta oli vaan pari kymppiä, mutta muut osat ja 4.5h työtä nostivat hinnan 375 euroon... melko edukasta...

                                  Meni kyllä sinälläs hyvään aikaan, että siellä huomasivat huohotinputken olevan about täysin tukkeessa ja olis ollu ajan kysymys että ois tuupannut vielä öljyt pihalle. Hoitui sen putsaus sitten samalla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oma auto vuoti kans nestettä pitkin lohkon kylkeä ja syynä oli j-härpäke termostaattikotelon vieressä. Vaikea huomata ylhäältä päin autoa.
                                    Viimeksi muokannut perkele; 14.1.2010, 21:37.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Päivitetääs tätä: alkanut toden teolla jäähdytinnestettä vuotamaan, ihan kunnon lätätköitä. Tänään pääsi nosturille katsomaan alahaalta, niin ei missään näy vuotopaikkaa, eikä vuotopaikkaa näy yläpuoleltakaan katsottuna. Ainoa todiste vuodosta on lammikko maassa ja öljypohjassa vana, joka näyttäisi tulevan jakopäänkopan takaa. Onko siis ainoa vaihtoehto vesipumppu?

                                      Helvetin hieno homma jos on, kun seuraavaan jakopää remonttiin ois ollut ainakin 50-70tkm. Ja kaiken kukkuraksi kuskinpuolen raidetangonpääkin kesti kaikki vajaat 1000tkm...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Asiasta vähän toiseen..mut mulla vuoti nokan stefa joka voiteli jakoremmin siihen malliin että jakopään remppa tuli ajankohtaiseks 30tkm ennen. Nyt laitettiin kaikki rojut remmin puolelle uusiks ja kettingin puolelle ketjunkiristimen tiiviste(kiristin uusittu aiemmin)joka vuoti myös.

                                        Onko vesipumppu uusittu autoos remmin vaihdon yhteydessä ja oliko pumppu alkuperäis osa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Siitä kun ei ole valitettavasti tietoa onko vesipumppu vaihdettu samalla. No joskus nuo rojut olisi kuitenkin pitänyt vaihtaa, niin sama vaihtaa kerralla. Termari nyt myös samalla vaihtoon, mutta entäpä tuo termarin kotelo mitä tässäkin threadissa on mainittu. Pitäiskö sekin vaihtaa samalla?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja mikalkai Näytä viesti
                                            Siitä kun ei ole valitettavasti tietoa onko vesipumppu vaihdettu samalla. No joskus nuo rojut olisi kuitenkin pitänyt vaihtaa, niin sama vaihtaa kerralla. Termari nyt myös samalla vaihtoon, mutta entäpä tuo termarin kotelo mitä tässäkin threadissa on mainittu. Pitäiskö sekin vaihtaa samalla?
                                            Täällä oli samoja vuoto-oireita, pumpulla oli ajettu n.40tkm.
                                            Eli ei muuta kun vaihdettiin uusi pumppu ja samalla jakopäähänkin osat uusiksi. Oli pumpusta tiiviste pettänyt.
                                            OT: mutta onnex on Visa

                                            Comment


                                            • #23
                                              Päivitetään: viaksi paljastui siis vesipumppu. Nyt on uusi pumppu paikallaan ja vedet pysyy sisällä. Jakopää uusittiin samalla joten ei muuta kuin kovaa ajoa.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X