Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT RS koneesta, nokka-ajoitukset yms.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT RS koneesta, nokka-ajoitukset yms.

    Uusi kompakti TTRS turbovitonen painaa noin 183kg ja pituutta 494mm.

    Moottorin poikkileikkauskuva:


    edit:
    - Koneen hyvän alavääntöisyyden takia kangen yläsilmää kasvatettu 22mm :iin ja valu i-profiiliveivit
    - Miksiköhän kuitenkin menivät kaventamaan kampuran laakerien leveyttä (verringerung der Hauptlagerbreiten)
    - halusivat lyhentää konetta säästämällä oudosta paikasta...




    Parannettu jäähdytys:
    http://img691.imageshack.us/img691/8623/motorttrs3.jpg

    Uusi öljykierto:
    http://img8.imageshack.us/img8/8070/...irculation.jpg
    - öljytilavuus 7L

    Kompaktin kokoinen stroukattu 2.5L ja vertailua muiden moottoreiden mittoihin:



    Koneen mekaanisista spekseistä:

    Viimeksi muokannut Tommy200rs; 28.4.2010, 07:23.

  • #2
    TT RS Turbo ja pakosarja:
    - myydään pakettina
    - downpipen lähtö ei ahdista



    Viimeksi muokannut Tommy200rs; 10.5.2010, 15:09.

    Comment


      #3
      Saumaton pakopuoli sylinterikannen puoleisista pakoaukoista downpipen lähtöön!

      Comment


        #4
        Mielenkiintoista juttua. Tuo kangen profiili on kyllä I-profiili eikä H-profiili. Ojennusmalliset yms. aftermarketit on niitä H-profiilisia.

        Comment


        • #5
          Pakosarjan kiinnitys:




          Tässä himmeätä konekuvaa turbopuolelta apukuskin puolelta, Y-haara joustoineen rintapellin lähellä



          Nokkakoneisto lohkon peräpuolella:
          Viimeksi muokannut Tommy200rs; 2.1.2010, 10:02.

          Comment


            #6
            Jakopää tehty kestoa ajatellen. Esikatin poisto tuosta aiheuttaa tietty vikakoodin. Saakohan sen disabloitua miten...? Tietoa ei varmaan ihan vielä saatavissa ole, mutta ajatuksia tuo herättää.

            Comment


              #7
              Eiköhän tuon softasta saa poistettua lähes kaiken mitä haluaa, kysymys on vain siinä onko käytettävän ecun avaimet vuotaneet ja onko riittävästi kokemusta ecun sisällöstä.

              Comment


              • #8
                Lohkon kehitysaihiona käytetty ja testattu vuodesta 2004 2,5-L vapari moottoria R5 VW Jetta :sta. Nuo koneet tehdään konetehtaalla Pueblassa Mexico:ssa.



                Lohko hoonattu "Spiral-Gleit-Honung" - menetelmällä ja öljynkulutusta mitattu testeissä: < 0,08 l/1000 km
                Viimeksi muokannut Tommy200rs; 2.1.2010, 20:07.

                Comment


                • #9
                  Hieman isoja kuvia, mutta en ajatellut pienentää, jos sopii.




                  Viimeksi muokannut Tommy200rs; 7.1.2010, 07:08.

                  Comment


                  • #10
                    Imusarjasta pyydettiin räjäytyskuvaa, mutta kuva on huono ja ei kerro sisäkammiorakennetta kunnolla, kun katsoo yläkuvaa ja tästä varjoista aluetta. Tuossa näyttäisi olevan ns. tumpulaklapit.....

                    Viimeksi muokannut Tommy200rs; 2.1.2010, 20:17.

                    Comment


                      #11
                      nyt vaan odottomaan miten paljon voimoo tuosta saadaan irroitettua. :)

                      Comment


                        #12
                        Jotain 400hv+ softavirijuttuja on jo olemassa.

                        Comment


                          #13
                          Sehän pitäs tullaki tosta pelkästään kun vilkaisee vähän vihasemmin koneseen päin.

                          Comment


                          • #14
                            http://azby.videosearch.nifty.com/se...lset&chartype=

                            Laitetaan linkki noin yllä, koska siellä on muutakin mielenkiintoista ja sieltä poimittuna alavääntöinen TTRS video:
                            Audi TT-RS 5cylinder Holset 720hp

                            5cylinder 2500cc Audi TT-RS
                            720hp / 7400rpm

                            850Nm / 3500rpm
                            KMS MD35 Holset turbo

                            Noilla arvoilla lienee stroker FSI TTRS pata ja kiertääkin kuin vakiomoottori. Onko tämä joku uusi "pikku-puutarhajyrsin" mandariini-föönillä ? Lienee CO2 ekomoottori kun voi pösäytellä kaasut sisälle. Pitäis saada kuvia lähempää....
                            Viimeksi muokannut Tommy200rs; 28.4.2010, 07:50.

                            Comment


                              #15
                              Mikähän idea tuossa tupla-downpipessa on? Luulisi sinne voivan tehtaalla suunnitella sen verran tilaa että yhdelläkin putkella sen voisi tehdä. Vai onko tuossa jotain mitä en hoksaa?

                              Comment


                                #16
                                Perinteistä vitoskoneiden kanssa ;)

                                Eiköhän tuossa oo haettu mataluutta putkelle, lisäksi varmaankin halvempaa käyttää kahta kattia kuin yhtä järjettömän kokoista jossa virtaus riittäisi.

                                Comment


                                  #17
                                  Luulisi sinne voivan tehtaalla suunnitella sen verran tilaa että yhdelläkin putkella sen voisi tehdä. Vai onko tuossa jotain mitä en hoksaa?
                                  Niinhän sitä voisi luulla. :) Emme kuitenkaan kukaan tiedä mitkä ovat pakoputkisuunnittelijalle annetut raja-arvot. Jos tuo tehtäisiin yhdellä putkella, todennäköisesti kardaanitunnelia pitäisi levittää jotta putki mahtuu kardaanin ohi -> tilaa pois matkustamosta -> ei hyvä. Lisäksi yksi iso putki söisi maavaraa, nythän nuo putket menevät nätisti kardaanin alla molemmin puolin. Miten sitten taka-akselin ylitys, riittäisikö siellä tila? Kolmanneksi sen yhden ison putken vaimentaminen olisi aika työlästä, niinkuin varmaan tuninkiputkien kanssa askarrelleet ymmärtävät. Vieläpä kun kyseessä on tehtaan putki jonka täytyy täyttää xyz säännökset. Gedulla myös ihan hyvä pointti tuon katin virtauksen kanssa, voi olla että tuollaiset katit ovat tulleet halvemmaksi.

                                  Comment


                                    #18
                                    Niin, ehkäpä niille ei ole annettu riittävästi tilaa yhtä putkea varten. Mutta tuskin se halvemmaksi tulee tehdä kahta putkea vielä kahdella katilla. Ei sen yhden isomman katin hinta ole suurempi verrattuna kahteen pienempään.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei sen yhden isomman katin hinta ole suurempi verrattuna kahteen pienempään.
                                      Tätäkään en menisi sanomaan varmaksi. Jo tuotantoerä vaikuttaa. Jos isompia tilataan 10000kpl ja pienempiä 20000kpl, niin varmasti saatava alennus per kpl on suhteellisesti isompi noissa jälkimmäisissä. Lisäksi siihen voi vaikuttaa muutkin tekijät, esim. pienempi on valmistajan x standardikoko, mutta isompaa varten jouduttaisiin tekemään työkalut erikseen, jne jne tekijöitä mitä ei näe suoraan vertaamalla kuluttajille vähittäiskaupassa myytävien tuotteiden hintoja.

                                      On toki myös täysin mahdollista että kahden putken rakenne on kalliimpi, mutta välttämätön edellä mainittujen tekijöiden saavuttamiseksi.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kunnon koneessa kunnon tehot. Tekniikka kehittyy..

                                        Comment

                                        Working...
                                        X