Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi V8 -89 käy seitsemällä ja savuttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi V8 -89 käy seitsemällä ja savuttaa

    Tuli tuossa ostettua tuommoinen v8 audi. Edellisen omistajan kertoman mukaan pitäis löytyä kaikki mahdolliset varusteet mitä tuommoiseen on saanut! ajettu noin 300tkm..

    En ole edes autoa itse vielä nähnyt, mutta eipä hintakaan päätä huimannut ns renkaiden hinnalla!

    Eli auto on jäänyt seisomaan kesällä, kun on ruvennut tupruttamaan sinistä ja ruvennut käymään 7 sylinterillä. Välillä kun laittanut käymään niin käynyt 2-3-4-5-6-7-8 eli kaikki sylinterit heräänneet henkiin, mut nyt siis käy seittämällä. Eli onkos tässä konemallissa jotain tyyppivikoja?

    Autoon vaihdettu tulpat ennen tätä vikaa.. voiskos olla väärät tulpat? Kyllä varmaan kävis kaikilla vaikka lämpöarvo väärä?
    Viimeksi muokannut okkim; 21.12.2016, 07:20. Perustelu: http://www.audiclub.fi/audifinns/showpost.php?p=732230&postcount=7

    #2
    Mikähän mahtaa olla muiden sytkäosien (virranjakaja, johdot..) kunto? Tuon sinisen tupruttelulla saattaa myös olla jokin osa tuossa sopassa. Otahan auto pihaan ja tutki hieman. Myös vikakoodien luku voisi olla hyödyllinen temppu.

    Comment


    • #3
      kyllä sitä oltais jo tutkittu, mutta kun auto hesassa ja itse asun turussa.

      mitäs muuten tommonen audi painaa? jos tois trailerin kanssa turkuun.

      mutta onkos näissä ollu paljon esim alakerta vikoja tai muuta?
      Viimeksi muokannut jta; 24.12.2009, 09:28. Perustelu: vanhaa voi muokatakkin, kirjoittamatta uutta heti perään

      Comment


      • #4
        onkos jossain uudemmassa audissa samoja osia, koska ainakaan motonetista ei löydy v8:sia ollenkaan.. kun ei viitteis paljoa nyt siihen vielä sijoittaa..

        Comment


          #5
          Ei kettuiluna mutta jos V8;n ostaa, pitää varautua siihen että rahaa palaa jonkin verran. Etenkin kun kyseessä on 300tkm ajettu ja oletettavasti huoltohistoria on jotain muuta kuin asiallinen.
          Alkuun kaikki sytkäosat uusiksi, siitä on hyvä aloittaa. Samoin moottorinjohtosarjan maadoitusten tarkastus. Vikakoodit paljastanee myös jotain.

          Älkööt V8 omistajat ottako herneitä nenään yllä olevasta, ne ovat vain omat kokemukset korjaamonpuolelta.

          Edit: Ja toki puristus ja ohivuotomittaukset on hyvä tehdä, jo ennen kuin ostaa sytkäosia. Jos niiden tulokset paljastaa konerikon, on edessä joko kohtuu hintava remontti tai ehjän koneen osto.

          Minkä värinen auto muuten on? Mistä päin Helsinkiä tuli?

          Comment


            #6
            Omassa tais lukea jossain sarakkeessa jotain 1700kg, eli ei sitä ihan joka hlöautolla nykästä.

            Mulla ei ole tiedossa mitään ihmeellisiä mekaanisia vikoja. Pikkulohko tunnetaan isoveljeään tiivimpänä pannuna, eikä esim omassani näy jälkiä vuodoista. Öljykorkin ympäristössä on merkkejä siitä, että kone on joskus käynyt. Kansista en sitten osaa sanoa. Onhan tuo 0,3 Mm bensakoneelle jo jonkin sortin matka.

            Comment


            • #7
              Ei se 300tkm ole pitkä matka muille kuin Audin V-koneille. :D

              Comment


              • #8
                musta ja kuulemma jompikumpi eturengas tyhjä. pitäis tulla tossa välipäivinä hakee turkuun. tuskin tommosen koneen korjaus nyt mitään tajuttomia maksa. alta 1200e varmaan saa jo paljon uutta osaa..

                Comment


                • #9
                  No nyt hyvät v8 miehet ja naiset tässä pari kysymystä!

                  Eli ois nyt sit kaverin kanssa tarkoitus tulla maanantaina herättelemään audia sinne hesan päähän. Mitäs työkaluja tarttis ottaa mukaan?

                  Onkos tuon ikäsessä Audissa jo obd-pistoke? Että sais luettua nuo vikakoodit.

                  Ja kummosia työkaluja tarttee, että saa nuo virranjakajankannet auki? Puristepainemittarikin kannattaa ottaa mukaan, että saa mitattua puristepaineet.

                  Mitäs muuta kannattais ottaa mukaan?

                  Tuli tuossa juteltua tuon entisen omistajan kanssa, eli auto on vuosaaressa ja tummansininen. Ja kuulemma käy kylmänä huonosti, mutta kun lämpee niin käy hyvin..
                  Viimeksi muokannut okkim; 21.12.2016, 07:15. Perustelu: http://www.audiclub.fi/audifinns/showpost.php?p=732230&postcount=7

                  Comment


                  • #10
                    Oisko ollu 8mm kannalla noi kanne pultit, jos on joku pikku 1/4 srj missä on jatkoja ja isoa pientä hylsyy, niin niillä pärjää..V8 audiin käy tommonen pistoke, mis on 2 pientä. (alhaalla linkki) Niinku joku tossa jo sano et kaikki sytkä osat kannattaa uusia. Siis tulpat, jakajankannet, pyöriät ja johdot. Johdot noissa maksaa jonkun verran muut on aika ilmasii. Kannet saa ja pyöriät saa motonetista 2.0 16v audin koneen tiedoilla.

                    http://image.ec21.com/image/obdparad...asher_Tool.jpg

                    Comment


                    • #11
                      Oiskos kellään ehdotuksia, että mistä tuo kylmänä huonosti käyminen johtuisi?
                      Vai johtuiskos noista sytkäpuolen osista.. kuulemma yks tulppa on ollut musta..
                      Viimeksi muokannut okkim; 21.12.2016, 07:19. Perustelu: http://www.audiclub.fi/audifinns/showpost.php?p=732230&postcount=7

                      Comment


                      • #12
                        Tarkista onko ne puolat kunnossa.

                        Comment


                          #13
                          Eli autohan on ihan omilla nurkilla. Vahva veikkaus myös yhä noihin sytkäosiin, kaikki uusiksi niin alkanee toimimaan, puolia myöten.

                          Comment


                          • #14
                            No oiskos sit tietoa noista sytkän osista.. Eli kannet ja pyörijät oli 2,0 16v koneessa samat. Oiskos tarkempaa tietoa mikä Audi ja vuosimalli? Entä puolat ja tulpanjohdot?

                            Entä onkos tossa Vuosaaressa jotain hyvää varaosaliikettä? Osoite? Motonet kaiketi löytyy hesasta? Osoite löytyy varmaan googlaamalla. Lähellä oleva katsastusasema? Osoite?
                            Viimeksi muokannut okkim; 21.12.2016, 07:18. Perustelu: http://www.audiclub.fi/audifinns/showpost.php?p=732230&postcount=7

                            Comment


                            • #15
                              suosittelisin lukemaan tämän linkin läpi.
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=78190


                              ja täältä löytyy virtavehkeisiin motonet nro:t alimmasta viestistä.
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=67319

                              Comment


                              • #16
                                Esim. Audi 2,8 V6-koneessa jonkin verran samoja osia. Helpoiten löytyy, kun hakee ETKA:sta varaosanumerolla niin näkee missä malleissa samaa.
                                http://www.vagcat.com/
                                Diagnoosipistokkeet reletaulun alaosassa, apukuskin jalkatilassa, vanhempi VAG 2x2-pistoke.

                                Comment


                                • #17
                                  Lainaanpas tätä aihetta niin ei uutta tarvitse tehdä. Eli potilas on -91 vuoden v8 3.6l moottorilla. Tovin kerkesin autolla ajella oston jälkeen ennekuin kesken ajon oikean puolen virranjakajan kansi otti ja halkesi kolmeensataan eri osaan. Noh tilasin uudet kannet ja pyörijät kummallekkin puolelle, jonka jälkeen ei tuo oikean puolen pyörijä paivää pidempää kestä. Ensimmäisellä uudella pyörijällä kerkesin ajaa n.30km, ajattelin sen olevan vain maanantai päivän valmiste, mutta nyt useampi pyörijä myöhemmin uskallan väittää vikaa olevan jo jossakin. Virranjakajan akseli myös vaihdettu nyt viimeisimmällä kerralla, joten kierokaan sen ei pitäisi olla. Eikä mitään ylimääräisiä välyksiäkään tunnusta olevan.

                                  Multa alkaa jo järki loppua mikä näitä oikeen särkee.. pyörijät on mallia motonet (motonet 10-4892). Kuskin puolella samoilla osilla ei ole mitään ongelmaa ollut.

                                  Tuossa vielä kuvaa miten nuo hajoaa --> https://www.dropbox.com/sc/a6in4owrq...rkWMSVTO9mf_ka
                                  Viimeksi muokannut Kuomu; 20.12.2016, 19:28. Perustelu: Kuvat lisätty

                                  Comment


                                    #18
                                    Pääsisikö jakaja osumaan johonkin kiihdytyksessä/jarrutuksessa? Tukikumien kunto?

                                    Comment


                                      #19
                                      Onko virranjakajien rungot oikein päin? Eli merkinnällä 1-4 vänkärin puolella ja 5-8 kuskin puolella? Oliko se nokan hahloon tuleva vastakappale ehjä molempien akselien päässä? ovatko virranjakan kopat ja pyörijät varmasti oikeat? Ja onko virranjakan akselin päästä se pyörijän lukitusura putsattu kunnolla kaikesta roskasta ja vanhan pyörijän palasista?

                                      Pitää olla kaikki koneen ja laatikon kannakkeet paskana, jos tuo paketti pääsisi osumaan tulipeltiin. On siinä miltei 10cm väliä :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Putsattu on, rungot oikein päin ja enkä mitään hurjaa huomannut tuossakaan vastakappaleessa. Jakajan koppa ja pyörijä on audin 2.0 16v koneesta. Koppa ainakin identtinen v8:n kannen kanssa.

                                        Oiskohan nuo mätänetin pyörijät vain niin heikkoa tekoa, että vika olis niinkin yksinkertainen? Toisaalta ihmetyttää, kun kuskin puolella pysynyt samoilla osilla läjässä

                                        Comment


                                          #21
                                          Onhan sulla oikea raidetanko repsikan puolella? Siinä pitää olla se mutka, muuten ottaa kiinni sisäänjoustossa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyllä nekin pitäisi olla oikein. Irrallaan taisin nuo kyllä käyttää, mutta mahtoivat olla eri aikaan irti. Pitääpä tuo asia vielä tarkistaa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Siis uudessa kannessa ei ole jälkiä, pyörijä vaan hajoaa?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Löytyihän se vian aiheuttaja elikkäs olin asentanut tuon puolen raidetangon katolleen.. Hain motonetistä vielä uuden pyörijän, jospa tuo nyt pysyisi ehjänä. Ihme ettei koppa ole särkynyt, vaikka melko varmasti päässyt tuo raidetanko hipsimään tuota koppaa.

                                                Kiitokset vastauksista!

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Vaikka yksitellen purkaa nuo raidetangot irti, niin on hanurista, kun ne saa väärinkin sinne. Tuosta näkee sen mutkan.
                                                  Attached Files

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X