Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi vaikeni, apua! (A6 Avant quattro 2,4 -00) Nyt kysymys moottorin vaihdosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi vaikeni, apua! (A6 Avant quattro 2,4 -00) Nyt kysymys moottorin vaihdosta

    Viime perjantaina palatessani töistä tuon A6:sen (A6 Avant quattro 2,4 -00) moottori (APS) alkoi ensin nykiä ja sitten pikku hiljaa, n 3 km:n matkalla, sammui tyystin. Sain hinatuksi auton kotiin ja viimein eilen paikalliselle korjaamolle. Ensi epäily oli polttoainejärjestelmän jäätyminen. Iltapäivällä sain diagnoosin, jonka mukaan ainakin 1 ja 2 pytyistä olivat puristukset hävinneet. Huohotinputket olivat kuulemma melko tukkoiset.
    Muistelen, että hiukan ennen kuin motti vaikeni, konetilasta kuului jonkinlaista pärinää tai tiuhaa pauketta.
    Olisiko kellään lajitoverilla kokemusta vastaavasta ja mikä voisi olla moisen aiheuttaja?

    Jatkan tähän samaan; keskusteluissa korjaamon kanssa olemme ensimmäiseksi vaihtoehdoksi asettaneet moottorin vaihdon. Netistä olen löytänyt pari APS mottia, jotka lienevät kohtuukuntoisia. Tarjolla on 2,4 l V6.sia myös koodilla BDV. Ne olisivat jonkin verran vähemmän ajettuja ja liki samassa hintaluokassa; onko moisen sovittaminen kulkuneuvooni hankalaa? Mitä muita vaihtoehtoja käytetyn pannun lisäksi ehdottaisitte. Ei oikein olisi mahdollista seisottaa tuota järin kauan.
    Viimeksi muokannut Veksi; 29.12.2009, 07:22. Perustelu: auton malli viestiin

  • #2
    Jako hypännyt ja venat ja mäntä sanoivat poks...?

    Comment


    • #3
      Jako on kohdillaan ja hihnakin vasta vaihdettu. Muuan hetki sitten korjaamolta kerrottiin, että puristukset nousevat hetkeksi muutamaan baarin, olikohan n. 5 bar, kun lorauttaa tulpanreiästä hiukan öljyä pyttyyn. Tuo viittaisi enempikin männänrenkaiden jumiutumiseen. Tuolla verstaalla ei valitettavasti ole ohivirtausmittaukseen tarkoitettua vekotinta; sehän voisi kenties valaista ongelmaa hiukan tarkemmin.

      Comment


      • #4
        Tarkkailitko moottorin lämpöjä ja öljynpainevaloa oireiden alkaessa?

        Kuulostaa siltä, että olisi leikannut kone kiinni. Joko ei ole nesteet kiertäneet tai voitelu on loppunut. Enemmän kääntyisin nesteiden kiertämisen puoleen. Pakkaskestävyys olisi hyvä mitata. Se voisi kertoa, olisiko voineet nesteet jämähtää ajossa syylariin.

        Comment


        • #5
          Moottorin lämmöt olivat 90:ssä eli normaalit, mikään valo ei mittaristossa vilkkunut/ palanut. Auto lähti tolpasta ja oli käynyt hiukan alle puoli tuntia kaupunkiajokierroksilla. Pakkasnestettä tarpeeksi ja auto lämpeni myös sisältä hyvin eli ymmärtääkseni kierrossa ei vikaa. Termostaatti ja vesipumppu vaihdettu hihnasouvin yhteydessä.

          Comment


          • #6
            onko öljynpaine valo palanu aina ennen auton käynnistämistä?
            itseltäni huomasin ettei valo pala niin laitoin painemittarin.

            Comment


            • #7
              Kyllä siinä kaikki valot palavat eivätkä öljyn lämmötkään nouse järin ylös. Nykyisillä öljyilla ajettu jotain 12 - 13 tkm ja lisätty tuona aikana pari kertaa, koska toisessa venttiilikopassa on pientä vuotoa.

              Comment


              • #8
                Öljyillä, kun ajetaan tuo 12-13000 km useasti , niin mottiin ketyy paskaa ja tukki paikat ja muita ongelmia kertyy roppakaupalla..Itse ajan vain 5-6000 km ja kone on toiminut kaikissa autoissa ilman ongelmia.Sillä hinnalla, mitä öljyt + suodatin vaihtuu auton historiassa 5-6000 t km ei tehä mitään remonttia valmiiksi,mutta auto toimii aina kun huolto pelaa.

                Comment


                • #9
                  Vähän aiheen vierestä menee, mutta itsellä kanssa moottori menossa vaihtoon kun jakohihna poikkesi ajossa, moottorina on nyt AWT ja mulle tarjottiin hyvään hintaan AEB moottoria. Kummatkin siis 1.8t ja autona a6 -02 quattro. Käykö tuo suoraan paikoilleen ilman ongelmia vaikka on eri koodilla?

                  Comment


                  • #10
                    Eikö kukaan siis todella tiedä mitä eroa noilla em. moottoreilla on? Ja että onnistuuko vaihto päikseen? Sen tiedän että kummatkin on pitkittäismoottoreita mutta siihen se jääkin..

                    Comment


                    • #11
                      Eroa on paljon ja toisaalta vähän. Pieniä eroja on niin monessa paikassa, että niitä tuskin edes kannattaa lähteä etsimään. Joka tapauksessa ratkaisevat osat, esim. suuttimet, eroavat toisistaan niissä määrin, että ainakin moottorinohjauksen säädön vaatisi.

                      Comment

                      Working...
                      X