Viime perjantaina palatessani töistä tuon A6:sen (A6 Avant quattro 2,4 -00) moottori (APS) alkoi ensin nykiä ja sitten pikku hiljaa, n 3 km:n matkalla, sammui tyystin. Sain hinatuksi auton kotiin ja viimein eilen paikalliselle korjaamolle. Ensi epäily oli polttoainejärjestelmän jäätyminen. Iltapäivällä sain diagnoosin, jonka mukaan ainakin 1 ja 2 pytyistä olivat puristukset hävinneet. Huohotinputket olivat kuulemma melko tukkoiset.
Muistelen, että hiukan ennen kuin motti vaikeni, konetilasta kuului jonkinlaista pärinää tai tiuhaa pauketta.
Olisiko kellään lajitoverilla kokemusta vastaavasta ja mikä voisi olla moisen aiheuttaja?
Jatkan tähän samaan; keskusteluissa korjaamon kanssa olemme ensimmäiseksi vaihtoehdoksi asettaneet moottorin vaihdon. Netistä olen löytänyt pari APS mottia, jotka lienevät kohtuukuntoisia. Tarjolla on 2,4 l V6.sia myös koodilla BDV. Ne olisivat jonkin verran vähemmän ajettuja ja liki samassa hintaluokassa; onko moisen sovittaminen kulkuneuvooni hankalaa? Mitä muita vaihtoehtoja käytetyn pannun lisäksi ehdottaisitte. Ei oikein olisi mahdollista seisottaa tuota järin kauan.
Muistelen, että hiukan ennen kuin motti vaikeni, konetilasta kuului jonkinlaista pärinää tai tiuhaa pauketta.
Olisiko kellään lajitoverilla kokemusta vastaavasta ja mikä voisi olla moisen aiheuttaja?
Jatkan tähän samaan; keskusteluissa korjaamon kanssa olemme ensimmäiseksi vaihtoehdoksi asettaneet moottorin vaihdon. Netistä olen löytänyt pari APS mottia, jotka lienevät kohtuukuntoisia. Tarjolla on 2,4 l V6.sia myös koodilla BDV. Ne olisivat jonkin verran vähemmän ajettuja ja liki samassa hintaluokassa; onko moisen sovittaminen kulkuneuvooni hankalaa? Mitä muita vaihtoehtoja käytetyn pannun lisäksi ehdottaisitte. Ei oikein olisi mahdollista seisottaa tuota järin kauan.
Comment