Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 b5 lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 b5 lämpöongelma

    Elikkäs lämmöt on alkanu nousemaan 100 asteeseen kun ennen pysyi siinä 90. Ja kylmänä käynnistäessä koneesta kuuluu hetkeen aikaa rahinaa. Jakopäänhihna ja vesipumppu on vaihdettu 171 000km kohdalla ettei ainakaan pitäs pumpun vetää viimesiään ja sisällekkin puhaltaa ihan normaalisti lämmintä ilmaa. Koskas tämä pienempi flekti joka on isomman vieressä lähtee pyörimään? Ei ainakaat pyöriny tuossa 100 asteessa. Voisikohan vika olla siinä?

  • #2
    Itellä oli samaa vikaa b5 1.8t aeb. Jakopään oli vaihdettu 20000km sitten ja oletin tietty että vesipumppukin on vaihdettu. No vesipumppu ei kuulu näissä perus jakopääremppaan koska pumppu ei sijaitse "jakopäässä".. Oireet olivat samat hetken ajon jälkeen lämmöt nousivat 100-110`c eivätkä millään meinanneet laskea sisällekin tule todella kuumaa. Epäiltiin siis että syystä X termostaatti olisi jäänyt jumiin eikä täten neste pääse kiertämään. JA ei pitäisi olla mahdollista että kabiiniin tulee lämmintä jos vesipumppu on paskana. Vian korjaus aloitettiin termostaatin vaihdolla ja onneksi termarin reiästä näki vesipumpun siivet. Siinähän se vika sitten näkyi. Siipi oli lohjennut eli siipi ei pyörinyt enää akselin mukana kuin sillon tällöin.

    Eli kannattaisi aloittaa vian etsiminen termostaatista(10?) ja jos sen vaihdolla ei korjaudu niin sitten vesipumppu. Jos vesipumppu se on sitten vesipumppu niin etköhän saa sen takuuseen . Toivottavasti selvitti edes vähän.

    Comment


    • #3
      Joo ja se toinen flekti on ilmastoinnin tuuletin.. Ei siis pyöri muuten kun ilmastointi on päällä

      Comment


      • #4
        Jäähdytin kannattaa puhaltaa paine-ilmalla puhtaaksi...

        Comment

        Working...
        X