Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin lämpötilan tunnistimen vaihto A4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin lämpötilan tunnistimen vaihto A4 B5

    Hain marmorilta uuden ja pitäs vaihtaa,eli onkohan paha homma ja tarviiko nesteitä tyhjentää.Auto on A4 B5 -98 adr,tunnistin löytyy varmaan moottorin takaosasta.

    #2
    Ei tarvi tyhjentää. Laita vaan jotain rättiä sinne alle kun sieltä kumminki saattaa jonkin verran tulla, että ei pakoputken päälle loisku. Paisarin korkin ku aukasee niin varmaan helpottaa sisällä pysymistä. Itse olen kahteen b5:seen vaihtanut sen ja toisessa ei tullu nestettä ja toisessa vähän :)

    Comment


    • #3
      Kiitos,onko tuo vaihto muuten helppo nakki.

      Comment


        #4
        Imuputki irti joka kiertää sieltä rintapellin ja kannen välistä. Sitte näkyy anturi joka on vain sokalla kiinni. Sokka pois meisselillä avittaen ja uus anturi tilalle. Paineet pois vain järjestelmästä enste. Ite oon kevyesti uuden anturin tiivisteen voidellu saippualla niin menee helpommin perille. Nesteen takia ei tarvi hermoilla, ei sieltä tuu juuri mitään pois.

        Comment


        • #5
          Helppo nakki mutta muista ostaa tiiviste, muuten vuotaa helposti.

          Comment


          • #6
            No nyt vaihdettu uus tunnistin ja tiiviste,ei paha homma,taas pelittää,kiitti vastauksista.

            Comment


            • #7
              miten ton vois parhaiten todeta, että tuossa osassa on vika? Mulla on nimittäin oma b5a4 98 aeb moottorilla ja viimetalvena ei enään ytäkkiä lämmöt nousseet kunnolla..ei tule siis kylmää sisätiloihinkaan..termostaatti vaiko juuri tämä lämpötilaanturi..?

              Comment


              • #8
                voisko viitata tohon anturiin, kun joskus lohkolämmitintä käyttäessä, kun sitten strattaa niin ei meinaa heti lähteä joskus kunnolla käyntiin? mutta heti toisella kerrralla lähtee normaalisti, tuli mieleen, että jos ensin ecu luulee moottorin lämpöjä toisenlaiseksi tms. vai onko tämä ihan hakuammuntaa?

                Comment


                • #9
                  Omassa korjaantu vähän alilämpö termostaatin vaihdossa ja lämmöt mittarin mukaan muuttui tasaisemmiksi. Halpa osa koittaa, jos lämmöissä jotain hämyä..

                  Comment


                    #10
                    Itelle vaihdettu termostaatti viime viikonloppuna ja kyllä se siihen auttoi että nyt koneen lämmöt nousee vaivatta tuonne 90 asteeseen. Tosin sisälle asti ei vielä lämmintä riitä.

                    Termostaatista lähtisin liikkeelle jos ei lämmöt nouse ja hytissä kylmää, ei ole kallis investointi ja taitaa noissa 1.8T koneissa olla suht helppo vaihtaa.

                    Comment

                    Working...
                    X