Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

SPEC kytkin, kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuo Mikon setti taitaa olla juuri specsin tavaraa, jota VAST myy eli käyttää rs4 paineasetelmaa. Paljon tietysti käyttäjästä kiinni miten kytkin kestää, kaikki kun saa kuitenkin rikki.

    AZ:n keskustelua mm. spec/CM/SB kytkimistä (jopa hyödyllistä sellaista). Southbendin kytkin sachsin asetelmalla on yksi mielenkiintoinen vaihtoehto.

    Comment


    • #32
      Onhan se kuitenkin niin että kyllä sen kytkinlevyn pitää ennemmin kulua kuin vauhtipyörän taikka asetelman. Alkaa jossain vaiheessa vituttamaan kun levy on syönyt kalliin teetetyn vauhtipyörän.

      Comment


      • #33
        Niin siinä vaan valitettavasti tuppaa pakosti käymään, mitä pitävämpi levy sitä enemmän se syö levyä. Kyllähän noissa omissa ja kaveripiirin harrastepeleissä joudutaan välillä kesän jälkeen uusimaan vauhtipyörä+levy+asetelma, kun vain rankimmalla paketilla saavutetaan riittävä pito. Suurinta extremeä oli kyllä tämän kesän kokeilu uusimmalla jäykimmällä paineasetelmalla, 250km taajama-ajoa ja kampuran päittäislaakerit morjens :D

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti

          Olihan siitä sun setistäs puhetta jo silloin kun alle laitoit ettei terveeltä kuullosta. Puhe oli siitä välilaipan poisotosta mutta kuulema ei 10mm paksua laippaa pois voinut ottaa. Ja nyt se olikin se painelaakeri 10mm ohuempi.

          Ota jonkun tunnetun valmistajan setti mikä muutamalla muullakin on alla. Ei tartte kikkailla, toivottavasti.
          Kyllä tuo CM:kin aika tunnettu on...=)

          Tuosta välilaipan poistosta sen verran että se ei vaan ole kuulemma ettei sitä voi pois ottaa, sitä kun ei voi.
          CM:n paketin mukana tulee n. 10mm paksumpi painelaakeri, ja mulla se vain jäi saamatta paketin mukana. Kasattiin sitten vakiolla...

          Comment


          • #35
            Meikäläisen paketilla se väilaippa ainakin otetaan pois. Lojuu nimittäin tuolla hyllyssä sekin.
            Testaa tuo Tepon setti mitä se mainosti. Voithan kysyy Repolta settiä. Tai kysy MRC:ltä tai Dahlbäckiltä mitä ne käyttää.Siellä niitä autoja on kuitenkin muutamia tehty aikojen saatossa ja kokeiltu useita eri asioita. Sielläkin on aika erikoisia setuppeja ja syitä miksi juuri se ;)
            Jokuhan on sanonut ettei kysyvä tieltä eksy, mutta minen tiijä sitä :)

            Comment


            • #36
              Joo, se on siitä vauhtipyörästä kiinni otetaanko välilaippa pois vai ei.

              Kait se melkein paras ois laittaa joku tyyppiä twin disc, vaikka hiilari levyillä.
              Kalliiksihan se menee, vois pidemmän päälle kuitenkin kannattaa.
              Pitäis melkein kysyä löytyykö esim. carboneticsiltä tuohon mitään sopivaa.
              Ja mihin rahaan... =)

              Comment


              • #37
                Mitäs muuten toi Risan paineasetelma kestää jos sinne laittais vaan järeemmän levyn väliin vai saako sinne edes muuta väliin ?

                http://www.youtube.com/watch?v=GvUXMwcKNIw Tässä on aika sähäkkä ässä Vast kevlar kytkimellä ( stage 2 kytkin ). Toistaiseksi netin nopein Ässä 0-60mph minkä olen ite nähny

                Comment


                • #38
                  Ainakin tuolla maailmalla näkyvät kiertävän RiSan asetelman kaukaa, ei ilmeisesti hyvä.

                  Comment


                  • #39
                    Nojaa, VASTilla on risan paineasetelmalla monenlaista pakettia eri levyillä, ja tietääkseni joillain muillakin. Kyllä ne on ihan toimivia olleet, en tiedä miksi ne sitä niin mollaavat.

                    Carboneticsin kytkin tais olla parisen tonnia tai hieman alle. Joskus tuli sellaisestakin haaveiltua mutta jäi hinnan takia hyllyyn. Vaatii tietysti vielä custom-vauhtipyörän.

                    Comment


                    • #40
                      CM:n fx600 näyttäis olevan 2500$,että ei ihan halpa sekään... =)
                      Noihin monilevyisiin saa kyllä vissiin aika hyvin osia irrallaankin, ei tarvis joka kerta koko pakettia vaihtaa..?
                      Ja hiilarilevyt vissiin syrjäyttää hyvää vauhtia sinttereitä, ainakin rallipiireissä. Mukavampia käyttää ja kestää pidempään.
                      Varmaankin paras vaihtoehto, jos lompakko venyy...

                      Comment


                      • #41
                        Ja hiilarilevyt vissiin syrjäyttää hyvää vauhtia sinttereitä, ainakin rallipiireissä. Mukavampia käyttää ja kestää pidempään. Varmaankin paras vaihtoehto, jos lompakko venyy...
                        Juu ja suunnattoman mukavia käyttiksessä polkea kun vaativat toimiakseen hyvän lämmityksen, varsinkin talvella.;) Esim. Exedy ei suosittele hiilarikytkimiä katukäyttöön, sillä levyjen hiilikuitupinta vaatii oikean toimintalämpötilan pelittääkseen kunnolla (toisaalta asian tiedostava kuljettaja osaa toki tällaisen asian huomioida).
                        Viimeksi muokannut Laurimtm; 24.12.2009, 14:51.

                        Comment


                        • #42
                          Ai, tuota en ollut kuullutkaan.
                          Luulis että hiilarilevyt kyllä lämpeää nopeasti..?
                          Ja kyllä sitten varmaan jäähtyykin nopeasti... =)

                          Ei ainakaan CM:llä lue mitään tuosta lämpöjutusta tuon FX600 kohdalla, ja on nimenomaan kadulle tehty, tosin ne taitaa olla kevlar levyillä, mutta tuskin poikkeaa paljon hiilarista.

                          Comment


                          • #43
                            Njoo, voin tosta laittaa yhden hiilarikytkyn lämmitysohjeen ennen rataa tai varttia.. Kässäri päälle, nostetaan kierroksia 2000 korville luistattaen kytkintä tartuntakohtaan 3 sekuntin ajan. Tämän jälkeen 20-30 sekuntin tauko ja sama kuvio 2-3 kertaa uudelleen. Hiilarimateriaali ei kulu tästä operaatiosta yhtä paljon kuin tavallinen kuluisi, mutta tarkkana pitää olla.

                            Lähipiirin mukaan ainakin 2- ja 3-levyiset Carboneticsit kestävät sisäänajon jälkeen ainakin yli 700 Nm rasitusta ihan hyvin. Ja hiilarikytkin pitää myös muistaa sisäänajaa. Sisäänajo tulee tehdä ajamalla normaalia katuajoa n.1500km, jotta kytkinlevyt ehtisivät lasittua ja niihin muodostua "filmimäinen" kitkapinta. (tämä siis GTI:n Hiilikuitukytkin- jutusta lainattua, ja kylli R32 Twin STD-kytkimestä) mutta yleisesti pätee varmasti muihinkin hiilarikytkyihin.:)

                            Comment


                            • #44
                              Joo, niissä taitaa olla melko pitkä sisäänajo, mutta äkkiä se 1500 km tulee.

                              Comment


                              • #45
                                Päivityksiä aiheeseen?? Olen tässä etsinyt teräksisiä vauhtipyöriä, joiden hinnat olisi kohtuullisia niin löytyi tällainen http://www.ttvracing.com/. Hinta on kyllä edullinen (199GBP) mutta voiko tuohon hintaan oikeasti saada laadukkaan vauhtiksen, ettei ole mistään kiinanteräksestä sorvattuja?

                                Tulipa juuri mieleen että tekeehän PO-metalli myös vauhtiksia. Osaako joku sanoa ~hintaa mitä Ojennus on ottanut vauhtipyörän teettämisestä?
                                Viimeksi muokannut Mikse; 7.3.2010, 16:11. Perustelu: Lisäystä

                                Comment


                                • #46
                                  Joo Ojennus tekee vauhtipyöriä. Itsellänihän on sellainen vieläkin asentamatta... Hintaa en muista tarkasti, mutta taisi olla 600€:n luokkaa, ehkä vähän päälle.

                                  Jos jenkeistä saa toimivan Fidanzan 300$:lla, niin miksei 200£:llakin...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Fidanza on alumiinia, joka on halvempi kuin teräksinen. Useimmat teräksiset mitä jenkeistä löytänyt 550-800$. Fidanza varmasti toimiva mutta jotenkin teräksinen ´tuntuu´ luotettavammalta etenkin jos ei käytetä enää massalevykytkimiä. Mut mitäs mie mistää tiiän :)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Minulta saa teräksinen(CrMo) vauhtipyörän biturboon 450e sis. uuden hammaskehän.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Fidanzassa on teräksinen kitkapinta, eli sen puoleen ei pitäisi olla ongelmaa. Mutta joku väitti että lämmönsiirtokyky voi olla huono juuri tuon erillisen kitkapinnan takia...

                                        Comment


                                        • #50
                                          Oisko tepolla heittää tarkempia specsejä tuosta kromimoly vauhtiksesta valmistaja/paino?

                                          Itse vähän kahden vaiheilla kun olisi tarjolla 6 lapainen southbend edullisesti, jonka kaveriksi pitäisi saada edukas vauhtis mutta toisaalta kiinnostaa myös tuo Tepon special setti, josta toivottavasti saadaan kohta kokemuksia.

                                          Alumiiniset ovat kyllä toimivia mutta tuon erillisen kitkapinnan takia eivät ilmeisesti kestä niin hyvin ´väärinkäyttöä´ kuin teräksiset.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kotimaista erikoistuotantoa, ei kuitenkaan Ojennuksen tekemä.

                                            Paino n. 6 kg.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ei paha..hinta eikä paino. Lähtiskö muutama pinna hinnasta jos porukalla olisi kiinnostusta kimppaan?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jos noita useampia kerralla (mieluiten kytkimineen) saa toimittaa niin hinnasta voidaan kyllä neuvotella.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Minkälaista kytkintä olisi tarjolla. Vääntöä pitäisi kestää +700Nm.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Oikeesti tiukkaa 1-levyistä settiä joka kestää 800Nm. 2 moista odottaa asennusta niin katsotaan miten oikeesti toimii.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tarkoitatko tuolla 800Nm setillä juuri tuota speciaalikytkintä, josta on täällä ja tuolla 550-650hv keskustelussa on puhuttu?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Juuri sitä, tietysti jos haluaa monilevyisellä kikkailla niin sellaisellekin pyörä järjestyy.
                                                        Muuta vaihtoehtoa ei minulla ole tuolle momentille tarjota.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tuollasista on positiivisia kokemuksia.

                                                          Paineasetelmien kriittiset osat ovat Saschilta. Joissakin sovelluksissa koko asetelma.

                                                          http://www.goapr.com/products/dxdclutch.php?id=27tlong

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kitkapinta

                                                            Mulla olis hakusessa 240mm läiskäreen kitkapinta.. vauhtipyörässä on specin lätkä, mutta tietojen mukaan se olisi fidanza tuotantoa. jos jollain ylimääräinen kitkapinta löytyy niin olisin erittäin kiinnostunut.. Hitusen kiire olisi, tarvis lyödä auto nippuun niin saa seuraavan projektin nosturille =)

                                                            Itellä spec 6-lapa sintteri alupyörällä. piti aluksi ihan jees mutta aika nopeesti antoi periksi 420nm väännöillä. Kitkapinta kulunut, asetelma entinen(murtumia yms.) ja levysta pinnat kulunu tosi pahasti, otti kiinni niitteihin. Jousitettu levy ja yhden jousen "kiinnityskaulus" oli murtunut ja jousi melkeen lähtenyt kolostaan. =)

                                                            Muuten Spec oli ajoltaan normiajossa ihan jees kun siihen tottui. eroa vakioon sen verran että insinööri sammutti 5krt katsastuksen aikana :D
                                                            Viimeksi muokannut Jorkke; 9.3.2010, 16:13.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viesti
                                                              Tuollasista on positiivisia kokemuksia.

                                                              Paineasetelmien kriittiset osat ovat Saschilta. Joissakin sovelluksissa koko asetelma.

                                                              http://www.goapr.com/products/dxdclutch.php?id=27tlong
                                                              Paljon tuo Stage III Drag kestää vääntöä?
                                                              Viimeksi muokannut Mikse; 9.3.2010, 21:18.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X