Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

SPEC kytkin, kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • SPEC kytkin, kokemuksia?

    Onko kellään kokemuksia SPEC kytkinpaketeista?
    mm. 034 myy niitä.
    Näyttäis ainakin että luupaavat vähän liikoja noista...
    Stage III 2.7 BiT= 1100 Nm!?!?!?
    Haiskahtaa vähän liioitellulta.
    Hinta suht sama kuin ClutchMastersin FX400.
    Onko muita suositeltavia kytkin paketteja jotka sopii Fidanza-ALU vauhtipyörän kans?
    Vauhtipyörää en mielellään vaihtaisi, tuo toimii niin kivasti, pientä sivuääntä lukuunottamatta...

  • #2
    Kaverin risassa on tuo Specin setti. Mitä ite oon testannut, niin ihan pätevä setti se oli. Aika on/off tosin, eli liikkeelle lähdöt tottumatta oli suht haastavaa.... ;)

    Kirjotelkoon Mikko ite enempi kokemuksia.

    Comment


    • #3
      Kunhan ei ole IHAN on/off niin ei haittaa, ja tuskin onkaan kun kuitenkin jousitettu levy kyseessä, siis tuo stage III.
      Pääasia että PITÄÄ!!! =)
      Mulla oli ClutchMastersin FX400, oli väärällä painelaakerilla kasattu niin en saanu sitä oikein kunnolla toimimaan.
      Lopuksi alkoi luistaa ihan pirusti.
      Lauantaina napattiin loota irti ja katottiin mitä se kytkin on syönyt:
      Levy ei ollut vielä loppu, tosin levy oli syönyt melko siivun vauhtipyörästä ja paineasetelmasta... Vähän outo juttu mun mielestä.
      Nyt on sitten vähän harkinnassa mikä ois seuraava kytkytin.

      Jospa tämä Mikko vois kertoa vähän tuosta SPECistä..?
      Voi kyllä pistää YV:nä jos ei halua tähän vastata, mutta kait ois sama olla kaikkien näkösällä, jos joku muukin miettii kytkytin hommia...

      Comment


      • #4
        Tilasin Hans jenkeistä samalla extra- kitkapinnan tohon Fidanzaan, että sitten jos(kun) rs4 kytky antautuu niin voi sen sitte samalla heittää vauhtiksen pintaan. Ei sulla niin kulunut vielä ollut että olis vaatinut mitään toimenpiteitä?

        Comment


        • #5
          On se sen verran kulunut että kitkapinta menee vaihtoon.
          Mutta sama se, ei se maksa paljon.
          Saan jopa ostettua sen täältä Ruåtsista, n. 85?

          Mitäs muuten jenkeissä maksoi pelkkä kitkapinta?

          Ja se on tosiaan "KUN" rs4 kytky antautuu... =)
          Mää onnistuin polttamaan sen jo eka talvena... ;)

          Comment


          • #6
            Aika kumma juttu tuo CM:n kytkimen vauhtipyörän "syöminen". Kuulin nyt tämän toisen kerran, eräällä kaverilla oli FX400 levy syönyt vauhtipyörää ja asetelmaa omituisen paljon ja sillä ei ollut ajettu kovin paljoa. Näyttäkin siltä ettei tuo ole hyvä yhdistelmä. Mitenkähän lie Japen kytkytin on kuluttanut osia...?

            Otapas kuvia näytille siitä vauhtipyörästä ja asetelmasta.

            Jenkeissä se kitkapinta tais olla 40$ tms. Ultrarev.comista tuli ostettua joskus.

            SPECin kytkimet on aiemmin olleet tosi huonossa maineessa Audizinella, stage 2 on hajonnut aika helposti. Nyttemmin en tiedä miten kestävät, mutta nuo vääntölukemat on yksilevyiselle kytkimelle aike suuria.

            Comment


            • #7
              Yleisesti "tiedossa" että specin kytkimet ei pidä likikään sitä mitä lupaavat.

              Tammikuun alussa pitäis saada koekäyttöön omaa tuotantoa oleva paketti jolla ainakin toisen merkkisessä ympäristössä kestänyt yli 800Nm.

              Comment


              • #8
                Joo, löysin aika paljon negatiivisia mielipiteitä SPECin käyttäjiltä, moni on menny paskaksi, eikä todellakaan ole pitänyt mitä luvattu...
                Taitaa jäädä SPEC laittamatta...
                Vaikka ei sitä voi itse mennä oikein paskaksi haukkumaan, kokemusta kun ei ole..
                Tosin ClutchMastersista ei paljon haukkuja löytynyt, eli ovat varmaan parempia.

                Pistin eemailia clutchmastersille että onko tuo nyt ihan normaalia että vauhtipyörä ja asetelma kuluu tuolla tavalla, vaikka levy ei ole vielä loppu.
                Pyysivät lähettämään kuvia osista.
                Lähetin kuvat, mutta ei ole vielä kuulunut mitään.
                Ei muuten mennyt montaa tuntia kun eka kerran vastasivat, että kyllä niitä moinen juttu ainakin kiinnostaa.

                Laitan kuvia kun vaan pääsen takas kotiin, lähdettiin joulun viettoon...

                Comment


                • #9
                  Hinta sitten hieman kohonnut, ultrareviltä tilasin niin oli tasan 50;-USD. Mutta nuissa hinnoissa. Sitä saa varmaan alkaa itekin kahtelemaan uutta kytkintä ens kevääksi.;) Ei vaan, kyllä tuo minun käytössä pitäis kestää kun en niin usein ässälle tennaria anna. ClutchMasters stage4 se olis sitten jos vaihtoon menis, millanen ero käytännössä on tuolla 4/6 lapasella versiolla?

                  Comment


                  • #10
                    6-lapaisen pitäisi olla hieman katuystävällisempi.
                    Sellaisen käsityksen mää oon ainakin saanu.

                    Onnistuin nappaamaan sähköpostista kuvat mitkä lähetin sinne CM:lle.
                    Ei hääppöisiä kuvia kyllä ole.
                    Vauhtipyörästä ei ole kuvia, mutta vastaavasti kulunut kuin asetelmakin, joskin vaan sisälaidasta, kun tuo asetelma on kulunut ulkolaidasta.

                    EDIT: Kivat nakkimainokset noissa kuvissa... =)
                    Viimeksi muokannut HKahlos; 12.7.2010, 17:01.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske Näytä viesti
                      Tammikuun alussa pitäis saada koekäyttöön omaa tuotantoa oleva paketti jolla ainakin toisen merkkisessä ympäristössä kestänyt yli 800Nm.
                      Täällä olis yks vapaaehtoinen "koekäyttäjä"... =)

                      Comment


                      • #12
                        Et sitten pienempiä kuvia saanut? :) Ei noista saa juuri mitään selvää. Tuskin CM:kaan...

                        Tuo Tepon paketti ei taida sopia biturboon?

                        Comment


                        • #13
                          No tuli tosiaan pienennettyä vähän turhan pieneksi...hups... =)
                          Koko on nyt niinku 15 cm x 10 cm...
                          Alunperin 167 cm x jotain, ne oli vähän turhan isot, ei mahtunu oikeen sähköpostiin... =)
                          Tähän hätään en saa niitä isompana tänne, vaihdan kuvat kun pääsen kotiin.
                          Pitänee lähettää CM:llekin vähän isompina uudet... =)

                          Comment


                          • #14
                            okkim, kyllä sitä juurikin biturboon on tarkoitus sovittaa. Alustavasti pitäis pienellä snurraamisella saada istumaan.

                            Comment


                            • #15
                              Southbend täällä varmaan tuntemattomampi mutta jenkeissä tuntuvat kehuvan sitä CM:n rinnalla. Jos haluat ehdottomasti pitää Fidanzan niin vaihtoehdot voi olla vähissä.

                              Comment


                              • #16
                                Eihän se Fidanza sinänsä estä minkään kytkimen käyttöä. Jos se sopii alkuperäiseen vauhtipyörään, sopii se myös Fidanzaan. Joissakin (esim CM:n) kytkimissä aluvauhtipyörän pultit pitää upottaa että kytkinlevy ei ota niihin kiinni.

                                Comment


                                • #17
                                  Siis lähinnä tarkoitin yhteensopivuutta toimivuuden kannalta kun alkaa olla viitteitä, ettei tuo Fidanza sovi kaikkien kytkimien kanssa.

                                  Kiinnostaisi itseänikin tuo Tepon testiin tuleva setti. Tarkoittiko HKahlos tätä 034:n Billet Clutch Kit specin settiä? Muistan myös lukeneeni paljon huonoa specsistä mutta eikö ne olleet niitä vanhna mallisia kytkyjä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mulla oli ClutchMastersin FX400, oli väärällä painelaakerilla kasattu niin en saanu sitä oikein kunnolla toimimaan.
                                    Lopuksi alkoi luistaa ihan pirusti.
                                    Lauantaina napattiin loota irti ja katottiin mitä se kytkin on syönyt:
                                    Levy ei ollut vielä loppu, tosin levy oli syönyt melko siivun vauhtipyörästä ja paineasetelmasta... Vähän outo juttu mun mielestä.
                                    Jos tuollainen kuparipintainen levy luistaa reilusi, niin mun mielestä ei ole mikään ihme, että kitkamateriaali syö tavaraa pois myös paineasetelmasta ja vauhtipyörästä.

                                    Jäikö astelma tavallaan kantamaan tuolla väärällä painelaakerilla?

                                    Comment


                                    • #19
                                      En myöskään pidä omituisena että noin agressiivisella levyllä vastinpinnat kuluvat, normaalia mielestäni. Aina tuon asian kanssa on pitänyt elää jos sintteri/tms levyn on katuajoon laittanut, joka kytkinlevyn vaihdon yhteydessä pintojen koneistus/vaihto.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja quattro Näytä viesti
                                        Kaverin risassa on tuo Specin setti. Mitä ite oon testannut, niin ihan pätevä setti se oli. Aika on/off tosin, eli liikkeelle lähdöt tottumatta oli suht haastavaa.... ;)

                                        Kirjotelkoon Mikko ite enempi kokemuksia.

                                        Näin teen.

                                        Eli omaan risaan on laitettu kuittejen mukaan -05 joku Specin kitti 800nm ja teräksinen 9,5kg vauhtipyörä.

                                        Jos numerot täsmää niin tuolla paketilla on entinen/entiset omistajat ajanu noin 60000km. Eli tässä autossa tuo paketti on kestäny hyvin.
                                        En o tosin vielä kytkimen kuluneisuutta tutkinu vaikka kone on ollu pukilla jo kuudauden. Jos nyt välipäivinä sais aikaseks ja ruuvattua sen irti.

                                        Kytkin toimii hyvin ja on tosi napakka ottaan kiinni. Eli toiminta on on/off mallia.

                                        Tuohon on/offiin ku tottuu niin kytkin on mun mielestä melkeen parempi ku normaalit löysät kytkimet.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
                                          Tarkoittiko HKahlos tätä 034:n Billet Clutch Kit specin settiä? Muistan myös lukeneeni paljon huonoa specsistä mutta eikö ne olleet niitä vanha mallisia kytkyjä?
                                          http://www.034motorsport.com/product...ducts_id=16554
                                          Tätä lähinnä tarkoitin.

                                          Rolle:Asetelma ei jäänyt kantamaan, päinvastoin.
                                          Kasattiin vakiopainelaakerilla, joka on n, 1 cm "ohuempi" kuin CM:iin kuuluva...
                                          Eipä tuota vaan sillon tienny.
                                          Järjestelmään on varmasti jäänyt litra ilmaa, miljoonasta ilmaus yrityksestä huolimatta, näin uskoisin.
                                          Painelaakeri helisi aivan irrallaan kun auto oli käynnissä eikä kytkimeen koskenut, vaan selvähän se jos siellä on sentti väljää...

                                          Noh, ens kerralla paremmin.

                                          Fidanzaa en haluaisi kahdesta syystä vaihtaa: ensinnäkin mun mielestä se toimii tosi hyvin, onhan se yks keveimmistä mitä löytyy, jos ei kevein.
                                          Toiseksi, tuntuu hieman turhalta kustannukselta vaihtaa, tuskin parempaakaan saan.

                                          Toisaalta, uus CM FX400 maksaa Ruåtsissa n.1000 euroa, ja jos SUHT. samoihin hintoihin pääsee jollain paketilla vauhtiksen kans niin sitten voin kuvitella vaihtavani koko paketin, kunhan uus vauhtis ei tonnia paina... =)

                                          Ja onhan tuossa Fidanzassa yks pieni miinuspuoli, se sivuääni, mitä ei teräksisellä pyörällä taida tulla.
                                          Mutta siihenkin on kyllä jo totuttu, että ei mikään merkittävä seikka.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja miguel1 Näytä viesti

                                            Kytkin toimii hyvin ja on tosi napakka ottaan kiinni. Eli toiminta on on/off mallia.

                                            Tuohon on/offiin ku tottuu niin kytkin on mun mielestä melkeen parempi ku normaalit löysät kytkimet.
                                            Eli sutilähdöt onnistuu huoletta?
                                            Miten kaupunkiajo onnistuu jos se on täysin on/off?
                                            Mulla auto on puhtaasti käyttöautona, eli kaupunkiajoa tulee...

                                            Tuo FX400 oli kyllä yllättävän pehmeä käyttää, ei paljon vakiosta eronnut, liekö sitten jotain pahasti vialla siinä..?

                                            Mielummin on/off kuin veltto paska mikä ei pidä! =)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kyllä se FX400 on ollut ihan suht normaalin oloinen käyttää monessa autossa, paitsi yhdessä se on aika ärhäkkä.

                                              Kyllä ne teräksisetkin vauhtipyörät kuulemma pitää samalla tavalla ääntä jos ovat kevyitä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                Kyllä ne teräksisetkin vauhtipyörät kuulemma pitää samalla tavalla ääntä jos ovat kevyitä.

                                                Mula ei pidä oma pyörä mitään ääntä.

                                                Sutilähdöt onnistuu varmasti jos on tarpeeks voimaa.

                                                Mulla oli aikoinaan A6 missä oli kans tosi napakka ja jäykkä kytkin ja tykkäsin siitä paremmin ku vakio kytkimestä.

                                                Kaupunkiajo sujuu ihan normaalisti kuhan siihen kytkimen käyttöön tottuu.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tulipas vaan mieleen että jos sintterilevyt kerta ruukaakin syödä pinnat paskaksi niin sitten ainakin on parempi käyttää ALU vauhtiksia, riittää kun vaihtaa kitkapinnan. Teräksisen kait saa sitten vaihtaa kokonaan uuteen.

                                                  Jaa vai pitää ne teräksisetkin ääntä, siis ainakin kevyet.
                                                  Tuo miguel1:n vauhtis onkin kyllä melko raskas, painaa melkein tuplat mitä tuo Fidanza. Sillä varmaan sitten hiljainen.
                                                  Mutta kuten sanottu, mua ei tuo meteli niinkään häiritse, eikä sitä tarvi niin pienillä kierroksilla vedättääkään, hiljeneehän se sinä 2200 RPM kohdalla täysin.

                                                  Eipä olekaan helppo homma päättää minkä paketin laittais...
                                                  Noh, eipä tässä niin kiire ole päättää, että ei sen puoleen.
                                                  Tahtoo vaan mennä q-kelit hukkaan tuolla mersun raadolla... =)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tilaa Hans semmoinen mihin sulla rahat riittää :P

                                                    Eipä tuo munkaan Dahlbäckin vauhtipyörä jolottele ja ääntele. Samaa sarjaa kytkin ja noin 35tkm menty. Pitää hakata päätä vissiin.

                                                    Onhan se selvä että se kuparinen kyllä syö tavaraa. Jonkunhan siellä on jokatapauksessa kuluttava. Jos se ei saa kulua ja pitää pitää niin ota semmoinen on/of mallinen. Silloinhan se ei luista eikä kulu.

                                                    Olihan siitä sun setistäs puhetta jo silloin kun alle laitoit ettei terveeltä kuullosta. Puhe oli siitä välilaipan poisotosta mutta kuulema ei 10mm paksua laippaa pois voinut ottaa. Ja nyt se olikin se painelaakeri 10mm ohuempi.

                                                    Ota jonkun tunnetun valmistajan setti mikä muutamalla muullakin on alla. Ei tartte kikkailla, toivottavasti.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oon iteki miettiny oman kytkinpaketin vaihtoa nyt ku kone on irti ja tehonlisäys tulee olemaan huomattava nykyseen verrattuna. Toivottavasti.

                                                      Jos Hans vaikka tilaat ulkomailta jonku paketin nii pistä viestiä. Voisin tilata samalla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        PO tekee ihan mielellään vauhtipyöriä halukkaille. Repo myy mielellään siihen AP:n asetelman ja levyä voikin sitten valita ihan tuonne hiilari levyyn saakka jos on pörssissä painetta :)
                                                        Tuommoinen 700-800nm ihan riittävä kesto. Ei sitä vääntää niin kauheesti irtoa lisää vaikka puhallinta isonteleekin.
                                                        Tarpeeks isot ku laittaa ja 10-15t? uhraa rahaa niin johan sillä rupee pääseen jo johonkin lukemiin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vauhtipyöriä saa minultakin ihan millaista haluaa, vaikka sitten monilevyiselle.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mulla on toi vast stage 3 kytkin ja vauhtipyörä http://jhmtuning.com/videos/JHM_Back....1s@130mph.wmv.
                                                            Toimii vaimolla jokapäiväisessä ajossa.Eikä ainakaan vielä oo
                                                            luistanu rs6 turbojen kanssa.Ääntää kyllä myös alakierroksilla mutta
                                                            on myös niin kevyt vauhtis(8000rpm).http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...products_id=16
                                                            http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...products_id=15
                                                            Viimeksi muokannut Mikko P; 23.12.2009, 20:33.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X