Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

jähmeä vaihdeloota

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • jähmeä vaihdeloota

    Ajattelinpa kysellä että onko muilla manuaaliaskeilla varustetuun kulkineen omistajilla ollut nyt -20C ilmoilla vaihdekeppi kankeana? Omassa ainakin on, yllättävänkin tahmeaa saada ykkönen silmään. Sitten kun vähän ajaa, menee vaihteet jo paremmin päälle. Tottakai pakkanen hyydyttää vaihteistoöljyn, mutta olisikohan aiheellista korvata tehtaan asentamat liemet jollain muulla aineella joka olisi norjempaa täällä kylmässä? Onko kokemuksia vaihteistoljyn vaihtamisen vaikutuksesta laatikon toimintaan kylmässä näillä uusilla vehkeillä?

    #2
    Eikös tuo nyt ole normaalia, oli uus tai vanhempi auto. Itse en lähtis laittamaan muuta öljyä kuin mitä tehtaan timo on alunperin sinne laittanu.

    Comment


      #3
      kyllä sen kuuluuki vähä jähmeämpi olla noilla keleillä :)

      Comment


        #4
        TAF-X ? Lötkön 350tkm ajettu ADZ ei rusahdellut enää 20 asteen pakkasella kun ko. liemet vaihtoi sinne. Jähmeää toki oli, mutta toimi selkeesti paremmin kuin vesittynyt originaalirasva.

        Comment


          #5
          Mulla on tuliterät TAF-Xän aineet laatikossa ja tahmaa silti pari minuutin ajan jos ulkona se yli 20 on pakkasta. Ei tietenkään rusahtele tai pidä muutenkaan ylimääräisiä ääniä. Ainoastaan pykälän vaihtaminen ei ole ihan niin verkkaista.

          Ainakin oman kokemuksen perusteella kaikki maailman laatikot on vähä kankeita -20 yöpakkasien jälkeen parin minuutin ajan.

          Comment

          Working...
          X