Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 Nosti lämmöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 Nosti lämmöt

    Eli pääsi käymään näin että ajelin tuossa billurallia UrS4:lla niin yhtäkkiä alko autocheck hälyttää Jäähdytin nestevaloa. Katoin lämpömittaria niin näytti pikkasen yli 90 ja kohta alko nostaa sitten urakalla. Muuten auto toimi normaalisti päivän aikana.

    Pääsin turvallisesti pihaan asti ja tein nopean tarkin ja kokeilin sitten paisunta säiliötä ja letkuja-> tuliset olivat... Raotin korkkia ja suhinalla meenas tulla ulos...

    En viitseliäisyyttäni alkanut sen enempää ronklata tuolla parkissa sitä kun on pimee ja myöhä. Jos joku tietää mikä nuin äkkiseltään saa nousemaan lämmöt niin kertokee tok. Öljyt ok. Nesteet ok. Pumppu vaihettu n.20 000 sitten. Kyseessä AAN kone.
    Viimeksi muokannut Timppa_pimppa; 20.12.2009, 12:52.

    #2
    billurallia urkilla
    Anteeksi, mutta siis millä?
    Profiilin mukaisesti sinulla on vanha S4 ja se on ihan eri laite...

    Comment


    • #3
      Anteeksi termistö virhe. UrS4:lla...

      Comment


      • #4
        Määrittele toi billuralli. Paikallaan pyörittelyä, mitä? Katso ensimmäiseksi ettei vuoda mistään nestettä. Termarin laatu, tarvike, orkkis?

        Comment


        • #5
          No siis kaupungilla sellasta noin 2km lenkkiä. Mitä nyt normaalisti kaikki täällä iisalmessa ajavat.

          Tänään menen pajalle tutkimaan paremmin että missä vikaa tarkistan ekana ton termarin kyllä.

          Comment


          • #6
            Tuliko vp muovipyörällä?

            Comment


            • #7
              Aihetta sivuten. Oma urS4 on nostellut kaupunkiajossa pitkin talvea lämmöt aina n. 100 asteeseen. (se ensimmäinen pykälä 90asteen jälkeen).

              Nyt kun tänäänkin ilma oli suht lämmin, niin lämmöt välillä jopa ylikin. Öljynlämmötkävivätmyös melko korkealla, ja kyseessä siis ihan normiajo.

              Lämmöt eivättippuneet normi90 asteeseen edes maantiellä ajaessa.

              Onko normaalia? Missä vika?

              Tuli vain mieleeni, että onko jakorempan tyrinyt korjaamo tyrinyt jotain muutakin samalla. Nimittäin ilmastointi päällä vedättäessä tulee aikamoinen hihnaääni konehuoneesta.... ihan kuin olisi remmiahdin pellin alla. :/

              Comment


              • #8
                Jotain tukosta tai hiukan lipsuva vesipumppu? Ilmastoinnin remmiääni on sitten taas eri remmin aiheuttamaa, olisiko ilmastoinnin kompuralla paha olo?

                Kyllä tuo oma urssin lotjake on lämmöt pitänyt ihan normeina kuumellakin kelillä, toki oikeasti kuumalla kelillä vähän nykii lämmöt kun sähköpuhallin auttelee mennessään jäähdytyksen kanssa.

                Comment


                • #9
                  Mulla on omassa 90:ssä lämmöt koko ajan 90-100 astetta, olen pitänyt sitä normaalina koska aiemmat(UrS4 ja 200 20v) tekivät ihan samaa.

                  Comment


                  • #10
                    Miten nopeasti teillä nousee 20vt:n lämmöt sinne 90c tämmösillä +20 keleillä? Itse saan sen 3-4km kaupungissa ajella ennen kun mittari näyttää 90c, tosin ilmastoinnin näytöltä katsottuna nousee hieman nopeammin. Vissiin multivika toimii vähän tahmeasti. Ihmettelin vaan tänään yhden 1.8E:n lämpöjen nousua, kun olivat n.1km jälkeen jo 90c.

                    Comment


                    • #11
                      Samaa 3-4 kilsan luokkaa.

                      Comment


                      • #12
                        No niin. Vikakin selvisi tuohon oman urssin lämpöilyihin. Eli mittarihan näyttää ihan mitä sattuu,ei voi siis luottaa näkymään pätkääkään.

                        100 astetta mittarissa, ja oikea lämpötila n. 90 astetta. Joten säikähdyksellä, ja kentien anturin tms vaihdolla selviää, tai sitten saa olla noin.

                        Comment


                        • #13
                          Tänään lähdin liikkeelle ja seurasin ilmastoinnin näytöstä lämpöä. n. kahden kilometrin jälkeen oli 90c lasissa. Mittaristo tosiaan tulee jäljessä. Pitänee multivika vaihtaa.

                          Comment


                          • #14
                            Kliman kanavassahan lukemat juoksee 50 asteeseen vaikka pelkät virrat olisi päällä. Sitten tuo multivika on tosi hrkkä ajoviimalle. Jot oliskohan hukkaan heitettyä rahaa.

                            Comment


                              #15
                              Näin se on. Klimassa asteet nousee kun on vain virrat päällä. Omassa moottorin ollessa "kuuma" on reippa 90 astetta lämpömittarin mukaan ja flekti lähtee pyörii, niin klima näyttää aina sen 86 astetta sillä hetkellä. Ylemmäs ei lämmöt pääse nousemaan.
                              Viimeksi muokannut RS2; 20.5.2010, 11:13.

                              Comment

                              Working...
                              X