TT audiin on ainakin kaiketi kaksi vaihtoehtoa jäähdytysnesteen lämpötilananturille, nelinapainen anturi. Tietenkin sain varaosaa osatessani (marmorilta)vihreän version käteen, auto kun on runkonumeron mukaan 2000 vuosimalli. No, taitaapi osat olla kuitenkin 99 versiota? Ei siis ollut sama, kun liittimen otin anturista irti, näkyi sininen liitos ja neliskanttinen versio. Kädessä vihreä ja pyöreä kytkentäliitos. Lämmitti sydäntä näin joulun alla :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiedoksi. TT Jäähdytysnesteen lämpötilananturi, sininen versio.
Collapse
X
-
Kyllä tuo A-loppuinen on minun etkan mukaan vihreä, listahinta noin 40?.
Tuolla myös kuva:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=8534
Comment
-
Joo, A loppuinen anturi on kädessä, eikä siis käy. Juuri tuo, minkä linkin TDIq laittoi.
Sain releen Keravan Laakkoselta. Hinta 40,60€ + O rengas 2,60€. O-renkaan tuotekoodi on N90316802, jos joku tiedon tarvitsee.
Huvittavaa todeta ja turhauttavaa, että täällä tiedetään asiat ja merkkihuollossa luullaan.
Eikö asian pitäisi olla toisinpäin? :)
Huomasin muutamaa helmalistan osaa(vesitulppaa) kysellessä, että vv-herttoniemestä sain oikeat osat, mutta keravalta ehdotettiin aivan vääriä, katsovat tuotteita erillaisista tiedoista. Keravalla kai ei vaan ole tietoa tähän vehkeeseen.
Comment
-
A3:sen yhteydessä lukee todella vihreä tuolle osanumerolle, TT:n yhteydessä musta. Veikkaan, että musta on spekseiltään vastaava kuin vihreä.
Ihan mielenkiinnosta, kumpaan Harri sinun TT:n runkonumeron mukaan menisi noissa minun laittamissani rajoissa? Voi olla juuri niitä väliinputoavia malleja, joiden osasopivuudet heittää härän pyllyä luetteloissa.
Comment
-
Joo, sain Keravalta uuden osan. Jasso kysyi, osuiko väri oikeaan. No, kaikki oli oikeassa, Keravalla katsottiin kai vain alunperin väärin. Tyttö oli tiskillä osia ihmettelmässä.
Mutta, sain keravalta nyt vihreän käteen, vaikka katsoimme osan tiedoston mukaan olevan sininen. Siis vihreä 8N-Y-015 000* = sininen 059 919 501. Sain siis kai A3:en osan käteen. Herttoniemestä olisi kyllä löytynyt sininenkin, on siellä kyllä nimelläni varattuna.
Comment
-
-
juu 1.8t. Niin eli tuossa letkussa oleva anturi joka on pystyssä?
Vähän samalla tavalla kuin tässä http://personal.inet.fi/koti/artsi79/moottori.jpg
Comment
-
Juurikin tuo. Muoviklipsiä irrottaessa kannattaa olla varovainen. Anturin voi vaihtaa myös lämpimään koneeseen päästämällä ensin paineet pois paisarin korkkia avaamalla niin ei tule nestettä ulos.
Comment
-
Vaihtelin kans omasta 2000 vm:stä tuon, koska oli VAG16500(P0116) vikakoodi (Engine Coolant Temperature Circuit-Range/Perfomance Problem). Helppo oli kyllä vaihtaa vaikka romua vähän edessä onki. Puolen tunnin homma 10C pakkasessa. Tuo A merkinnällä oleva meni itelle eli pyöreä malli ja vihreä väriltään. Vanha oli myös tietysti pyöreä, mutta musta väriltään.
Sen värinkin näkee suoraan ilman liitintä irrottamatta tai anturia putkesta pois ottamatta. Vähän rätillä hierasee likoja siitä putken reiän suulta niin näkyy anturi. Ite en tuotakaa tienny kun en arvannu alkuperäisen anturin olevan musta. Musta putki, musta liitin ja musta anturi niin en tienny näkyykö se anturi siinä suoraan vai ei.
Rekkarin perusteella kattovat marmorilla, että kumpiko malli käy. Kuulemma n. 50 000 autoa oli valmistettu sillä uudella A-liittimellä ennen mun autoa. Hintaa tuli n. 44e anturille+O renkaalle+muovisokalle. Muovisokkakin jäi ylimääräseks kun vanha säily ehjänä ja oli muutenkin hyvässä kunnossa, eipä tuo nyt haitaa kun 90c se vaan makso.
Tossa vielä ohje:
http://blog.carrel.org/2005/08/repla...mperature.html
Ja kuvat kun sivuilla olevat ei toimi:
http://picasaweb.google.com/wac/CoolantTempSensor#
EDIT: Vikakoodi ei tullut takaisin erasen jälkeen. Kyllä muuttu auton luonne ihan täysin noinki pienestä asiasta. Paljon paremmin vastaa kaasuun ja se ihme löysyys/viive poistui kokonaan, jonka luulin olevan normaalia turboviivettä. Halvalla sai kasan hevosia "lisää". Nyt saa taas ajella vikakoodittomalla autolla. :)Viimeksi muokannut Kotzi; 30.11.2010, 18:42.
Comment
Comment