Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi a4 1,8t 2001 vikakoodit 16795 ja 17536

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi a4 1,8t 2001 vikakoodit 16795 ja 17536

    Ostin tuollaisen viikko sitten(yksityiseltä) ja sytyttää vikavalon pari päivää nollauksen jälkeen uudestaan. Autossa ei minkäänlaisia oireita muuta kuin tuo valo. Käy ja vetää hyvin.Siihen on asennettu edellisen omistajan toimesta vapaa virtaus suodatin ja tarkistin että se on hyvin laitettu kiinni ja siinä on se lämpöä eristävä pelti myös välissä. Koodit on :16795- toisioilma suihkutusjärjestelmä väärä virtaus(ilmavuotoko?)ja 17536- Multiplikatiivinen polttoaineen sopeutus rivi 1:laiha seos(eka lamdako). Tästä tuli mieleen et aiheuttaako tuo vapari tuon(laittaisin alkuperäisen suodattimen kotelon jos olis) vai onko tosiaankin ilmavuoto jossain vai maffi paskana vai tuo lambda?? Kalliita osia niin ei viittis ostamalla osan aina selvittää vikaa. Ja lisäks et mistä tuon lamdan saa edullisesti vai saako mistään..

    #2
    Eka koodi on tämä ja toka on tämä

    Linkkien takaa löydät mahdolliset syyt.

    Comment


    • #3
      Luulen toisen vian kuittaantuvan MAF:in vaihdolla. Vaihda samalla vapari "kuivaan" versioon, esim APEX. Toinen hiukan mystisempi minulle.

      Comment


      • #4
        Mistä olette tuon maffin ostaneet. Näyttäis merteilis kuitenkin jonkun verran maksavan.

        Comment


          #5
          Moottorin mallista riippuen hinnat heittelee, mutta kannattaa ainakin kysyä marmorin lisäksi muualtakin (vaikka teppo.kalske@iki.fi).

          Comment


          • #6
            Ajattelin tosiaan että ekax maffi uusiks, vikakoodit nollata ja jos valo syttyy uudestaan tuon jälkeen niin viedä pakokaasu testiin niin eikö se kerro että onko lambda ehjä vai ei. Ilmeisesti vapaavirtaus suodatin ei pysty sotkemaan tuota järjestelmää että olis sen aiheuttaja??

            Comment


            • #7
              Huomenna haen uuden maffin ja en saa vielä nollattua vikavaloa vasta kun joulun jälkeen. Nollaako akunkengän irroitus vaikka tunniksi sen?

              Comment


                #8
                Taitaa akunkengän irroitus vetästä lisää vikakoodeja pystyyn.

                Comment


                • #9
                  nyt on maffi vaihdettu. Parin päivän odotus et syttyykö vikavalo uudestaan. Vaatii muutaman kylmänä käynnistyksen syttyäkseen.

                  Comment


                    #10
                    Mitä tuli kustantaa uusi maffi?

                    Comment


                    • #11
                      Vaihto osana boschina 115e tarvikeliikkeessä.

                      Comment


                      • #12
                        Pikkasen päivitystä. maffi vaihdettu tiistaina ja nyt viiden päivän jälkeen vikavalo on pysynyt onneks ajos pimeänä. Hyvä hyvä hyvä..

                        Comment


                        • #13
                          Se oli halpa. Itse hain marmorilta, maksoi 151€ kun vein samalla irtiotetun "vaihtarina" marmorille.

                          Comment


                          • #14
                            Joo..viikon iloa kestikin. Vikavalo syttyi TAAS. En o saanut koodeja pihalle vielä. Eikai vapaavirtaus suodatin aiheuta tuota..päästäis lumen/veden läpi. Jos jollain on alkuperäinen kotelo tuohon avj-koneeseen kaikkine suojapelteineen ynm..myykää mulle.
                            Viimeksi muokannut perkele; 30.12.2009, 23:05.

                            Comment


                            • #15
                              No, epäilen vaparia, jos on öljyttävä ja puhdistettava versio. Itselläni on vapari (kuiva), oli jo ostettaessa sellainen asennettuna APEX versio. On kylläkin vaihdettava vehje ja hinnakas versio 85€ 15tkm välein. Alkuperäiset kotelot on tallella, jos ongelmia tulee. No, olen nyt siis vaihtanut maffin, ja samalla uuden suodattimen. Seuraan josko kestää.
                              Onhan noi tuollaisia poikain virityksiä, mutta täytyy olla ennakkoluuloton ja pitää hauskaa.

                              Comment


                              • #16
                                On öljyttävä ja puhdistettava versio(BSR). Korjaamolla veikkasivat samaa ja nyt taidan käydä ostamassa kuivan version.

                                Comment


                                • #17
                                  Lainataanpa vanhaa ketjua.

                                  Minulla tuli vikakoodi:
                                  16795 secondary air injektion system:incorrect flow detected
                                  p0411 - 35-00 --

                                  Auto seisoi viikon kosteassa kelissä ulkona. Voisikohan tuosta päätellä mistä lähtisi liikkeelle vian etsinnässä?

                                  Comment


                                    #18
                                    Mulla ollut sama vikakoodi koko kevään,
                                    16795 secondary air injektion system:incorrect flow detected
                                    p0411 - 35-00 --

                                    Aina kun nollaa vikavalon niin syttyy noin viikon päästä uudestaan...
                                    Olisiko mitään vinkkiä missä olisi vika?

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuossahan nuo on ylempänä suorat linkit vikoihin.

                                      Ite lähtisin vuodoista ja varsinkin kannen takaa huohotusputkista liikenteeseen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Liittimiä tuli heiluteltua ja vikakoodi kuitattua niin taisi alkaa toimimaan taas. Ei ainakaan vielä ole uusinut.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulla on a4 b6:ssa sama vika eli toisioilmapumppu paskana. Talvella huomattiin että toisioilmapumpulle menevä muovinen letku oli halki noin kymmenen sentin matkalta. Vaihdettiin uusi letku, mutta ei auttanut. Uusi pumppu maksaa 550e ja työt 60e :( Kertokaa, tekeekö koko hökötyksellä mitään eli kannattaako vaihtaa ko. osa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mistä sen tietää että toi pumppu olisi paskana? Itsella samaa vikaa tulee ja yritän kuumeisesti etsiä missä olisi vika!

                                            Comment


                                              #23
                                              Pumpulta tulee sellainen vähän pölynimurin letkua muistuttava torvi. Sen kun irrottaa, pitäisi kylmäkäynnistyksen yhteydessä kuulua eräänlainen papatus, joka loppuu alle minuutissa.

                                              Kuva aiheesta.

                                              Punaisella ympyröity poikittaismoottorista löytynyt vuotokohta huohotuksesta ja oikealla alhaalla se mainittu pölynimuriputki.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mulla antoi koodin:
                                                16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

                                                Ja vika oli vuotavassa ohuessa letkussa, joka tuli by-passilta imusarjaan(?)

                                                Eipä ollutkaan vika tuossa, antaa edelleen koodia :(
                                                Viimeksi muokannut -Juho-; 20.5.2011, 08:50.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                                                  Pumpulta tulee sellainen vähän pölynimurin letkua muistuttava torvi. Sen kun irrottaa, pitäisi kylmäkäynnistyksen yhteydessä kuulua eräänlainen papatus, joka loppuu alle minuutissa.

                                                  Nyt huomasin kun käynnistää kylmänä, niin kuuluu kauhean kovaa papatus/surina/vinkuminen ja minun mielestäni juuri tuolta lisäilmapumpulta. Sammui tosiaan noin minuutin kuluttua
                                                  ja parin kilsan jälkeen syttyi vikavalo.

                                                  Onkohan siellä nyt joku letku irti??

                                                  Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään toi koodi! joka viikko syttyy ainakin kerran :(
                                                  Viimeksi muokannut -Juho-; 25.5.2011, 13:55.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Nyt on sitten vika viimein selvitetty, vika oli Combi valvessa.
                                                    täältä löysin itse vinkin:

                                                    http://www.passatworld.com/forums/68...valve-tip.html

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kysytään tästä ketjusta kun aiheeseen liittyy.

                                                      Omassa kans rupesi toisioilmapumppu pitämään melkoista ääntä, Sirkkeli kuvannee tähän hyvin. parin kuukauden jälkeen pumppu lakkasi huutamasta ja samalla mittaristoon syttyi häiriö pakokaasu järjestelmässä.

                                                      Vikakoodina: 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

                                                      Uusi pumppu ebaystä ja eikun vaihtamaan.

                                                      Uutta pumppua vaihdettaessa, tuli ihmetyksenä vastaan. Vanha pumppu oli aivan täynnä veden ja öljyn sekoitusta, juoksevaa vesilitkua siis. Vettä tuli astiaan pumpusta ja putkistä yhteensä puolisen litraa, kysymys kuuluukin pitäisikö tuosta huolestua jotenkin erityisemmin vai onko tuo vain aikojen saatossa kertynyttä kondensiovettä?

                                                      Autosta jäätyi pari talvea sitten huohotus, joka korjattiin laakkosella ja siitä lähtien toiminut ilman ongelmia.

                                                      Pumpun vaihto poisti koodin ja valon mittaristosta.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ymmärtääkseni auki jumittunut kombiventtiili lisää huomattavasti tuota vedenmuodostumista, joka sitten hajottaa pumpun. Eli sen voisi tsekata ja puhdistaa.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X