Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1996, osaisiko joku sanoa mikä voisi olla vikana ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1996, osaisiko joku sanoa mikä voisi olla vikana ?

    muutamia ongelmia...

    Auto on Audi A4 1996 1.6 bensa vehje....

    1. Pintakaasulla kun ajaa ja hieman löysää vielä niin tulee aika selkeä nykäisy kun bensantulokatkee... pitäisi olla paljon pehmeempi tämä että ei erota että nyt ei ole vetoa... nyt o kyllä ihan hirvee ero ja semmoinen kolaus ihan kun kuuluisi kun se niin rajusti sen katkaisee...

    2. eilen pakkasilla tyhjäkäynti heilui 1500 - 2700 rpm välillä mutta normaalisti se on siellä alta 1000rpm mutta sitten tekee niin että kun ajelen ja vaikka risteykseen tullessa pistän vapaalle niin kone heittää kerran kierrokset sinne lähelle 4000rpm ja sit laskee kiltisti sinne normaaliin alle 1000rpm... eli heilauttaa nopsaa viisarin ylös ja alas.

    Jotain ideoita jos saisi että mistä alkaisi vikaa paikallistaa, ei ole tuttuja tämmöiset...

  • #2
    Vikakoodien luvulla on aina hyvä aloittaa.

    Comment


    • #3
      00670 - Throttle Position Sensor (G127) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent
      07-10 - Signal to Low - Intermittent

      tuommoista puskee, pitää huomenna öljynvaihdon jälkeen tarkoistaa tuon sensorin maadoitukset jne... onkohan jollain ollut samanlaista ongelmaa ?

      pari viikkoa toimi ok auto mut tänään oli taas uusiksi samat vikakoodit...
      ja kierrokset vaelteli hulluna ja paska ajaa..

      Comment


      • #4
        Kaasuläppäyksikön putsaus.

        Comment


        • #5
          putsasin sen, harmi kun tuota yksikköä ei voi vaan nopsaa ottaa irti ja vaihtaa, säätää tyhjäkäyntiä suoraan avaamalla tuota kaasuläppää :/
          aika iso osa pitää vaihtaa jos tuon kokonaan vaihtaa :/ kaasuläpät jne kanssa.

          noh, tänään taas auto toiminut niin en tiedä onko mitään hyötyä putsauksesta, tuntuu että joku voisi jäätää, eilen ajelin pitempään niin se voi olla että kun pysähdyn lämpö koneesta sulatti jotain jne...

          googletin että voisi joku lämpötilaanturikin kusta mut voisiko se tehdä noin isoja tyhjäkäynti ongelmia, ja ei vikakoodejakaan siitä ole.

          Comment


          • #6
            Meillä oli 1,6 poikkikoneessa (Seat) samanlaisia ongelmia, eikä vikakoodeja. Läppäyksikön vaihto auttoi.
            Kahalta tuon sai VDOna reiluun pariin sataan. Pitkittäiskoneessa on kyllä erilainen, mutta kaippa tuon toimintaperiaate on sama?
            Volkkarilla ja Seatilla tuo olisi maksanut n.440 ja Skodalla 340!

            Comment


              #7
              Kokeile vaihtaa tuo lämpötila-anturi. Mikä moottori Audissa on ?

              Comment

              Working...
              X