Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90quattron sytytyksensäätöohjeet(KV)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 90quattron sytytyksensäätöohjeet(KV)

    Eli pitäisi saada ohjeet kyseisen moottorin sytytyksen säätöön, osaako joku kertoa ennakon ja miten homma menee helpoiten? Koitin pikaisesti katsella korjausopasta mutta alfamer tarjosi saksankielistä.

    Tuntuu aika epätodennäköiseltä että saisin opusta mistään käsiini ajoissa(lauantaiksi) joten kyselen täältä.

    #2
    Kyllä melkeen pitäs olla ajotuslamppu jos meinaat saada sen kohdalleen.

    Comment


    • #3
      Ajoituslamppu on, lähinnä tarvin tietoa juurikin että paljonko on ennakko ja mistä löytyy ajoitusmerkit. Joku voisi vastata joka on samaan kv moottoriin työn tehnyt tai omaa varmaa tietoa.

      Comment


        #4
        98 oktaanisella 18 astetta ennen yläkuoloa. Merkki löytyy vauhtipyörältä 0-merkki on nollakohta ja siitä muutaman sentin päässä on tai ei ole sekä 10 että 18 asteen merkit. 10 astetta on 95 oktaaniselle.

        Muistaakseni virranjakajan alipaineletku piti olla kiinni.

        Comment


        • #5
          1. Käytä moottori lämpööseks.
          2. Sammuta moottori ja asenna ajoituslamppu kiinni ja aseta ajoituslampusta ajoitus (9astetta jos 95okt, ja 18astetta jos 98okt).
          3. Osoita lampulla Vaihdelaatikon kuskin puolimmaisessa kyljessä olevaan aukkoon. Jos ajoitus on oikea, tulisi "nollaviivan" näkyä reiän alareunassa.
          4. sammuta moottori, ja poista ajoituslamppu.

          Noin se on Haynesin kirjassa karkeasti suomennettuna.

          Jos ajoituslampussa ei ole mahdollisuutta asettaa ajoitusta, voi myös käyttää hyväksi noita vauhtipyörän merkkejä 10 ja 18, jotka ainakin oman KV:n vauhtipyörällä näkyi olevan.

          ps. mitään alipaineletkuja ei KVssä tarvitse irroittaa ajoituksen ajaksi.

          Comment


            #6
            Hyvinki tarkalleen nuon. Omas ysikympis säädin just nuon aikoinaan. Eli vauhtipyörän viiva näky just siinä laatikon kolon reunas, eikä mitää letkuja otettu irti sillon.

            Paat vain auton käyntiin ja kääntelet jakajaa niin että viiva välkkyy siinä reunan kohdalla.

            Comment


              #7
              Jos ajoituslamppu puuttuu, voi sytkän säätää korvakuulolta niin että kierrokset pysyvät tyhjäkäynnillä n. 800 korvilla ja hukkakipinöitä ei saa tulla. Sitten kaasuläpästä kierroksia, pitää ottaa rötäämättä. Jos rötää, käännä jakajaa jompaan kumpaan suuntaa ettei rötää.

              Testiajo, jos vastaa kaasuun nätisti ja kiihtyy "kevyesti" säätö on kohdallaan, muutoin taas turaa jakajaa eteen / taaksepäin.

              Omaa KV:tä säädin jonnekin 25 asteeseen ennakoita ja viilasin alipainekellon ennakonsäätötangon rajoitinta niin että osakuormalla kello kääntää vielä rajummin ennakkoa. Huipputehoihin tuskin vaikutusta, mutta välialue oli erittäin pirteä ja kone kiersi kevyesti 6500:aan (tosin vaati ilman kierrosrajoitinta olevan pyörijän jakajaan).

              Liikutti '87 kanttipassattia n. 205-210kmh tasaisella suljetulla takapihan suoralla, mittarin näyttäessä vähän enemmän.

              Comment


              • #8
                Suuret kiitokset vastaajille,saan hoitaa sytytyksensäädön huomenna kuntoon.

                Comment


                • #9
                  Säätö onnistui,merkit löytyi 18,12 ja 9 asteelle vaihtipyörältä. Kiitos ohjeista,toivotaan että on apua muillekkin

                  Comment

                  Working...
                  X