Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tyhmä kysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tyhmä kysymys

    Kertokaas nyt uudelle audistille et ottaako toi DIFF pelkkiin takarenkaisiin vai vaikuttaako se joka nurkkaan? Ja kuinka vauhdikkaasti sen kanssa saa mennä? Auto on siis -87 90q 2.3..

  • #2
    tietysti se "ottaa" vain takapyöriin, koska kyseessähän on kytkettävä tasauspuörästön lukko.
    Näin asfaltti-keleillä on nappi parempi jättää rauhaan, koska lukon pito on 100%.
    Se kytkee mekaanisesti vetoakselit toisiinsa.

    Comment


    • #3
      Näin ajattelin itsekin, mutta myyjä väitti että nappais kaikkii pyöriin! Ja nyt nukkumaan ->
      ps. uskaltaako tota pitää talvella päällä jos ajaa vähän kovempaa?

      Comment


      • #4
        jos sulla toimii sen niinkuin pitäisi, se kytkeytyy automaattisesti pois päältä kun nopeus nousee yli 25km/h.

        Comment


        • #5
          Tehtaan suositus oli muistaakseni: Saa käyttää vain liikkeelle lähdettäessä ja n.30km/h olis hyvä kytkeä pois päältä (mikäli on mekaanisesti ohjattava)....jollen väärin muista niin tais lukea urkin käsikirjassa.

          Comment


            #6
            ja 100% lukon pitäminen missään kulkuvälineessä millään akselilla talvella "kovaa ajaessa" on aika itsemurhaa... Ei sitä tasauspyörästöä ole turhaan keksitty. nojoo...tietysti jos ei olisi mutkia...

            Comment


              #7
              Kyllä se lukko on ainakin jääradalla helmi systeemi. Itsellä on lötköön edellinen omistaja vaivojaan säästämättä tehnyt suuritöisen konversion, jonka ansiosta lukko pysyy kiinni nopeudesta riippumatta. Muuten ankarasti puskeva raskaskeulainen viitoslötkö kääntyy lukon ansiosta reippaammastakin vauhdista ns. kuasulla. Ei tosiaan sitten tieliikenteeseen!

              Comment


              • #8
                mullakin on "editoitu" lukosta nopeusrajoitus pois, ja pysyy päällä kunnes itse taas kytket pois.
                Tosin jäärata-ajosta on mulla (ja hieman kevyemmällä autolla) juuri päinvastainen kokemus:
                lukko päällä ei saa millään kääntymään siististi, kun puskee kokoajan. Ilman lukkoa menee huomattavasti vetreämmin kurvissa.

                Comment


                  #9
                  Itsellä on lötköön edellinen omistaja vaivojaan säästämättä tehnyt suuritöisen konversion, jonka ansiosta lukko pysyy kiinni nopeudesta riippumatta
                  Onkos Ltkössä tuo paljonkin hankalampi kuin Ässässä? Olen antanut kertoa itselleni (search), että takapenkin (C4) yksi johto snipsnip ja se on siinä. Fiksumpi vetää tietty sen johdon katkaisijan läpi jonnekin kojetauluun, silloinhan siinä on kieltämättä puuhaa vähän enempikin.

                  Comment


                    #10
                    On se lötkössä ihan sama savotta... Kymmenkunta sekuntia. Päälle se ei unohdu, ABS-valon tuijotus pitää siitä huolen.

                    Comment

                    Working...
                    X